חברת יונייטד איירליינס לא תממש את ההזמנה של 45 מטוסי איירבוס A350 שבמקור הוזמנו בתקופת המיזוג בין יונייטד וחברת התעופה קונטיננטל איירליינס. כך מסתמן לאחר הודעתה של חברת התעופה על הצטיידות ב-100 מטוסי בואינג 787 חדשים עם אופציה למאה מטוסים נוספים.

לפני עשר שנים דיווחה חברת יונייטד על הזמנה של 25 מטוסי איירבוס מדגמי A350-900 ועשרה מדגם A350-1000. קיבולת המושבים המוגדלת בדגם ה-1000 הייתה מאפשרת לחברה להחליף מטוסים ישנים שמשרתים שווקים ארוכי טווח ובעלי ביקוש גבוה.

על פי התכנית החברה אמורה היתה לקבל את המטוסים הראשונים כבר בשנת 2018 והדבר היה מאפשר לה לעמוד בהתחייבותה לשפר את היעילות הכוללת של צי מטוסיה. מאוחר יותר החליטה החברה להגדיל את ההזמנה ל-45 מטוסים אולם במקביל זמני האספקה של המטוסים החדשים נידחו פעם אחר פעם והתכנית היתה כי החברה תתחיל לקבל את המטוסים החדשים בשנת 2027.

אולם, בשבוע שעבר הודיעה החברה על עסקת הענק עם בואינג לרכישת הדגמים השונים של מטוס בואינג 787 (-800-900-1000) ובמקביל מועד תחילת אספקת מטוסי האיירבוס רחבי הגוף נידחה לשנת 2030.

על פי סוכנות הידיעות ׳רויטרס׳ מנכ״ל יונייטד, סקוט קירבי, שנשאל בנושא בעת שהחברה פרסמה את תכנית ההצטיידות החדשה שלה אמר לכתבים כי ״הזמן הנכון לדון בהצטידות במטוסי ה-350 מול בואינג 787 יהיה כשנחליף את רוב מטוסי הבואינג 777, צעד שיימשך עד סוף העשור.״ דבריו אלה של קירבי הביאו את האנליסטים למסקנה כי בסופו של דבר חברת יונייטד תבטל את ההזמנה ותישאר עם צי מטוסים רחבי גוף של בואינג. אנליסטים מעריכים כי ה׳קנס׳ שיונייטד תצטרך לשלם עבור ביטול ההזמנה לא יהיה גדול ומאידך החברה תוכל במקום הזמנה זו לקבל מטוסי איירבוס צרי גוף ממשפחת 321.