כחלק מתהליך הסדרת שירות המוניות מנתב”ג, רשות שדות התעופה (רש״ת) הודיעה כי היא מפרסמת היום מכרז להפעלת מערך המוניות בנתב”ג. המהלך הזה מגיע כשברקע היקף השימוש במוניות כש–40% מהנוסעים המגיעים ארצה נוסעים מנתב”ג במוניות, לצד מקרי עוקץ חמורים שפורסמו לאחרונה. אחד מהדגשים של רשות שדות התעופה במכרז הוא מענה טכנולוגי לסוגיה.
כחלק מהמכרז תסבסד רש״ת את החברה הזוכה במכרז בסכום של 6.3 מיליון ש״ח בשנה בניסיון להבטיח רמת שירות גבוהה לנוסעים. שעות הפעילות במסגרת המכרז הן 24/7 במשך 364 ימים בשנה (מלבד כיפור) ותקופת ההרשאה למתן השירותים הינה לחמש שנים עם אופציה ל-48 חודשים נוספים.
על פי רש״ת, כחלק מהמכרז כל הנסיעות מנתב”ג יחוייבו בפיקוח על הפעלת מונה בנסיעה כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית). למרות שחובת הפעלת מונה כבר מוגדרת בחוק, היא כמעט ולא נאכפת על ידי משרד התחבורה מה שיצר בנתב״ג ״שוק שחור״ וריבוי מקרי עוקץ. המכרז החדש ינסה לפתור את בעיה זו.
רש״ת התנתה את ההשתתפות במכרז במספר תנאים ביניהם:
- החברה הזוכה מתחייבת לזמינות מוניות בכל זמן נתון עבור הנוסעים הנכנסים
- החברה הזוכה תחוייב להשתמש באפליקציה לשירות הנוסעים שתאפשר מענה זמין
- תנאי סף להשתתפות לתחנת מוניות יהיה מינימום 100 מוניות זמינות ו/או חברה שמנהלת ומפעילה אפליקצייה למוניות לה לפחות 100 מוניות
חברת המוניות הזוכה במכרז תנהל ותפעיל באופן מלא את כל מערך המוניות במתחם נתב”ג, כולל הכוונת מוניות למתן השירות, ניהול סדרנות והכוונה של הנוסעים בתור ההמתנה למוניות ועוד.
על פי דובר רש״ת, הבחירה בחברת מוניות בזכיון תאפשר שירות זמין לנוסעים, אמין, ותחת פיקוח, כפי שנעשה במקומות רבים בעולם. בשירותי המוניות יושקעו אמצעים טכנולוגיים: מערכת ניהול באמצעות ג’. פי. אס. וניהול תור נהגים ממוחשב. מערכת סלולארית באמצעותה ניתן לשלם את עלות הנסיעה במונית באמצעות כרטיס אשראי, ישראליים ובין לאומיים, מטבע מקומי ובמטבע זר.
תגובה
והעיקר שנהגי המוניות יתחייבו לקחת כל נוסע ללא קשר לישוב שהוא צריך להגיע. בעבר נהגי מוניות סרבו לקחת נוסעים שנזקקו לנסיעה קצרה.
Comments are closed.