חברת התעופה איבריה מודיעה על קליטת מטוס איירבוס A350 בתקן חדש שמבטיח יעילות תפעולית גבוהה יותר באמצעות משקל נמוך יותר ושיפור יעילות המטוס במהירויות נמוכות. איבריה נתנה למטסוס האיירבוס החדש את הכינוי A350 Next ועל פי הודעתה היא חברת התעופה הראשונה שקולטת את המטוס עם התקן החדש של איירבוס שגם שוקל טון פחות מקודמיו.
New Iberia A350 Business Class With Doors https://t.co/F0t5waQlad pic.twitter.com/qNOOCs67q1
— Ben Schlappig (@OneMileataTime) December 27, 2022
כדי לציין את היותו הדור החדש של המטוס. במטוס החדש של חברת התעופה הספרדית הותקנו גם מחלקות חדשות ומבטיחות כולל מחלקת עסקים חדשה עם סוייטות פרטיות עם דלת נגללת, מחלקת תיירים פרימיום ומחלקת תיירים. זאת בהמשך לדליפה של מידע על המחלקות החדשות לפני מספר חודשים.
בין החידושים שאיבריה מציגה במטוס ה-A350 החדש ישנם קיפול של גלגלי הנחיתה מהירה יותר, מה שמאפשר למטוס להגיע לתצורה שמציגה פחות התנגדות אווירודינמית מהר יותר. כמו כן, משקלו של המטוס הצטמצם באמצעות שיפורים מבניים ושימוש בחומרים קלים יותר, מה שמגביר את יעילותו וגם תורם משמעותית לשיפור ביצועיו.
מחלקות חדשות במטוסי ה-A350 של איבריה
כאמור במטוס החדש מציגה חברת איבריה שיפור משמעותי במחלקות הטיסה השונות. ראשית הציגה איבריה כאמור מחלקת עסקים חדשה ומשודרגת עם סוויטות פרטיות לכל נוסע עם דלת נגללת לפרטיות מקסימאלית. כמו כן הותקנה במחלקה תאורת אווירה חדשה.
כפי שמופיע בתמונה, המושבים במרכז הקבינה יופרדו ביניהם במחיצה נגללת שתאפשר קרבה לנוסעים בזוג, ומאידך פרטיות לנוסעים יחידים. המושבים במחלקה הופכים כמובן למיטה שטוחה לחלוטין, ארוכה יותר ב-5 ס״מ מהמושבים הקיימים באיבריה. עוד גימיק מעניין שהתקינה איבריה – המספר של כל מושב יוקרן על רצפת המעבר על מנת לעזור לנוסעים למצוא את המושב שלהם בקלות בחושך.
איבריה הציגה גם מחלקת תיירים פרימיום (פרימיום אקונומי) חדשה. במחלקה החדשה ניתן דגש על פרטיות, באמצעות ״כנפיים״ בצידי כל מושב שאמורים לחצוץ בין נוסעים לפרטיות מוגברת.
במחלקת תיירים הגדילה חברת איבריה את רוחב המושב בזכות הרחבה של הקבינה בס״מ אחד, על מנת להציג נוחות עדיפה כמו גם משענות ראש מתקפלות ומתכוונות בגובה ובאורך. בכל מושב יותקן מעמד לטלפון עם יציאת חשמל לטעינה.
כמו כן הציגה איבריה מערכת בידור חדשה שקיבלה, כמו המטוס, את השם IFE Next. איבריה תצטרף לרשימה מצומצמת של חברות שיציעו מסכים ברזולוציית 4K שתאפשר צפייה בסרטים באיכות גבוהה מאוד. המערכת כוללת גם אפשרות לתאורת לילה כדי למנוע הפרעה לנוסעים הסמוכים. גם גודל מערכת המולטימדיה שופר כאשר מחלקת תיירים תכלול מסכים בגודל 10-12 אינצ׳ ומחלקת הפרימיום בגודל 12-13 אינצ׳.
אחד השיפורים החשובים לדעתנו שמציגה איבריה במערכת הבידור החדשה הוא האפשרות לחיבור לאוזניות אישיות באמצעות חיבור בלוטות׳ בכל המחלקות.
איבריה הציגה כאמור גם תאורת אווירה חדשה עם 6 מצבים שונים שמתאימים לכל שלב בטיסה – התעוררות, ארוחה, הירגעות, שינה, עלייה למטוס, המראה ונחיתה.
חדרי השירותים במטוס כוללים ברזים ללא מגע ומשטחים עשויים מחומרים אנטיבקטריאליים לטובת שיפור ההיגיינה בטיסה.
צי מטוסי ה-A350 של איבריה
נכון לעכשיו, איבריה מחזיקה בצי של 16 מטוסי איירבוס A350-900, מתוכם 2 מטוסים חדשים בני חודש עם התצורה החדשה. באשר לישראל, איבריה מפעילה בעיקר מטוסי A330-200 שלה בתצורה של 3 מחלקות (תיירים, פרימיום ועסקים) או מטוסים מדגם דומה של חברת הבת Level בקונפיגורציה מצומצמת (תיירים ותיירים פרימיום).
עם זאת, מאז חודש אוקטובר נחתו בישראל מטוסים מצי ה-A350 של החברה כ-9 פעמים בטיסת הערב של החברה מישראל (IB3316). מדובר בשדרוג נחמד של הקו לתל אביב למטוסי הדור החדש ויהיה נחמד לראות את המטוסים עם הקונפיגורציה החדשה גם כן בתל אביב בקרוב.