חברת אמריקן איירליינס הודיעה בסוף השבוע על סגירתו בחודש מרץ של קו הטיסות היומי בין מיאמי לתל אביב. לאמריקן איירליינס יש היסטוריה בסגירת קווים בין ארצות הברית לתל אביב והכרזה על פתיחת קווים חדשים לתל אביב – קוים שנידחו או לא מומשו.

בסוף השבוע הודיעה החברה כי היא תסגור את הקו בין מיאמי לתל אביב ב-24 במרץ והודעה זו באה בהפתעה נוכח פתיחתו של הקו לפני תקופה קצרה, הגדלת נפח הטיסות לטיסה יומית ואף הצבת מטוסי 787 דרימליינר  מתקדמים על הקו.

בהודעת החברה היא מסרה כי ״כחלק מההערכה המתמשכת של הרשת שלנו, אמריקן איירליינס קיבלה את ההחלטה הקשה להפסיק את שירות מיאמי (MIA) – תל אביב (TLV) החל מה-24 במרץ 2023. אנו נמשיך להפעיל שירות יומי לתל אביב מניו יורק נמל התעופה ג’ון פ. קנדי (JFK). אנו פונים באופן יזום ללקוחות שהושפעו מהשינויים הללו כדי להציע סידורי נסיעות חלופיים.״

המהלך של חברת אמריקן איירליינס לא אומר כי היא יוצאת לחלוטין מהקו בין ארה״ב לתל אביב, אבל מי שעוקב אחרי התנהלות החברה מול ישראל לא יתפלא אם גם ביטול הטיסות בין ניו יורק לתל אביב יגיע בהמשך. הקו לניו יורק הוא קו תחרותי ביותר בו פועלות, בנוסף לאמריקן איירליינס גם דלתא איירליינס, אלעל עם מספר טיסות ביום הן לנמל התעופה קנדי והן לניוארק וכן חברת יונייטד. כל החברות האחרות, למעט אמריקן איירליינס, מפעילות בקו מטוסים מתקדמים ואילו אמריקן איירליינס מפעילה בו מטוסי בואינג 777-200 מיושנים יותר (שעברו תהליך חידוש פנים).

לאמריקן איירליינס היסטוריה מאוד לא טובה עם ישראל. לפני שנים רבות היא רכשה את חברת TWA שפשטה את הרגל ונכנסה להליך משפטי בעניין הפיצויים לעובדי החברה בישראל, הליך שנמשך שנים ארוכות. בשנת 2009 החלה חברת US Airways לטוס מפילדלפיה לישראל וביצעה בקו טיסה יומית. בשנת 2014 נעשה מיזוג בין חברה זו לחברת אמריקן איירליינס ולמעשה נוצרה חברת תעופה אחת גדולה תחת השם של אמריקן איירליינס.

החברה החדשה, שהיא חברת התעופה הגדולה בעולם הפעילה את הקו לתל אביב וכעבור זמן הגיעו לישראל נציגיה, הודיעו כי הם מרוצים מאד מהפעילות בקו ואף טענו כי הם מתכוונים להרחיב את הפעילות עם פתיחת קווים חדשים ובהם קו לחוף המערבי.

אלא שבחודש אוגוסט 2015, זמן קצר לאחר ביקורם של אנשי החברה בישראל התבשרה ההנהלה בתל אביב כי החברה מפסיקה לטוס לכאן מחוסר כדאיות כלכלית, וסיימה את ה׳רומן׳ שלה עם תל אביב בחודש ינואר 2016.

בשנת 2019 הודיעה החברה על שובה לישראל ואף בישרה כי בנוסף לקו שתיפתח לתל אביב היא תפתח גם קו בין דאלאס, טקסס, לתל אביב . פתיחתו של קו זה נדחתה פעם אחר פעם עד לביטולו הסופי. בחודש יולי 2022 הודיעה החברה על הפעלת טיסות יומיות בקו בין מיאמי לתל אביב החל מה-29 באוקטובר במטוס דרימליינר (בואינג 787-8). עתה, כאמור, החברה מדווחת כי החליטה לסגור את הקו.

בענף התעופה טוענים כי החברה לא הצליחה להתחרות בחברת אל על בקו הטיסות למיאמי. זאת למרות שחברת אל על אינה טסה בסופי שבוע וחגים.