חברת התעופה הסינית האינאן הודיעה הבוקר כי על רקע הסרת מגבלות הקורונה בסין היא תחזור להפעיל את קו הטיסות הישירות שלה לבייג׳ינג. הטיסות יופעלו פעמיים בשבוע בימי ראשון ורביעי החל מה- 15.2 במטוסי בואינג 787 דרימליינר ואיירבוס A330. כזכור, האינאן שבה לפני חודשיים להפעיל קו לשנזן ושנגחאי.

האינאן, החברה הרביעית  בגודלה בסין, החלה לפעול בישראל  בשנת 2016 אך השהתה לחלוטין את פעילותה בארץ בפברואר 2020 לאחר התפרצות משבר הקורונה העולמי. כעת, עם שובו של הקו לבייג׳ינג, לצד הקוים שהאינאן כבר מפעילה לשנזן ושנחאי, הסינים חוזרים עם שלושה קוים ישירים לשלושה יעדים שונים בסין ועשרות יעדי המשך במדינת הענק.

הכרזת החברה בדבר הקו הישיר בין תל-אביב לבייג׳ינג באה ימים ספורים לאחר שסין הסירה את רוב מגבלות הקורונה ובכללן את מגבלות הכניסה לסין שהיו נהוגות בשלוש השנים האחרונות. כיום נדרשים הנוסעים לסין בבדיקה מעד 48 שעות לפני שעת ההמראה ובמילוי הצהרת בריאות בלבד. הנכנסים לסין אינם נדרשים עוד לבידוד.

הטיסה הראשונה לבייג׳ינג תצא לדרך שלושה חודשים בלבד לאחר שהחברה השיקה מחדש את הקו לשנזן (פעם בשבוע בימי שלישי), וחודשיים אחרי השקת הקו לשנחאי (פעם בשבוע בימי חמישי). קצב פתיחת הקוים מאפיין את החברה הסינית ונראה כי הביקושים בסין לטיסות לישראל צפויים לחזור לרמות טרום קורונה מוקדם מהצפוי.

לדברי מנכ״ל האינאן אירליינס ישראל אנדי וויי ״אנו נרגשים מאוד להכריז על פתיחת להקו החשוב ביותר שלנו לסין – תל אביב-בייג׳ינג. השוק הישראלי עלה על כל הציפיות שלנו בימים שלפני הקורונה ואנו משוכנעים שפתיחת הקו לבייג׳ינג לצד הסרת מגבלות הקורונה בסין תשיב את התיירים ואנשי העסקים הסינים לישראל, ואת הישראלים לסין. אנו ערוכים לספק לנוסעים את השרות הטוב ביותר ומצפים לטיסתנו הראשונה לבייג׳ינג, בירתה של סין, ב- 15.2. אנו מקווים להגביר את תדירות הטיסות לשנזן ושנחאי בקרוב בכדי לעמוד בביקושים הצפויים, ומצפים לשוב סוף סוף לפעילות בהיקפי טרום קורונה ולהנגיש לנוסע הישראלי את סין כולה עם טיסות ההמשך שלנו.״