תאגיד התעופה אייר פראנס/קלמ הודיע לממשלת איטליה כי החליט שלא להגיש הצעה לרכישת מניות בחברת התעופה ITA Airways. זאת לאחר בדיקות שעשה התאגיד בחברת התעופה האיטלקית שנמצאת על המדף למכירה כמעט מיום הקמתה.

לעומת זאת חברת לופטהנזה, שכבר ״הייתה בסרט הזה״ הודיעה אתמול כי הגישה הצעה רשמית לממשלת איטליה לרכישת מניות מיעוט (מדובר ב-20%) בחברת התעופה האיטלקית עם אופציה, במידה ותידרש, להגדיל את חלקה בחברה עד רכישת מלוא המניות.

חברת התעופה ITA הוקמה בשנת 2021 על חורבותיה של חברת הדגל האיטלקית אליטליה וכל מניותיה נמצאות בבעלות המדינה. אולם ממשלת איטליה מבקשת מזה כמה חודשים להפריט את החברה וכך מספר חברות תעופה הביעו עניין במוביל האיטלקי. בין הקבוצות שהתעניינו ברכישת חלק כזה או אחר בחברת התעופה האיטלקית היו  קבוצת אייר פראנס/קלמ, בשתוף עם חברת דלתא האמריקאית וכן חברת  לופטהנזה, ביחד עם חברת הספנות MSC, וחברת אינגידו פרטנרס .

בשלב מסויים העדיפה ממשלת איטליה לבצע עסקה עם קבוצת איירפראנס/קלמ והצדדים נכנסו למשא ומתן עם תאריך יעד לסיומו. אולם המשא ומתן לא הבשיל ותאריך היעד חלף מה שגרם לקבוצה לצאת מהעסקה ולכניסה מחודשת של לופטהנזה לתמונה.

אתמול הודיעה לופטהנזה כי הציעה לקנות מניות מיעוט של ITA Airways, תוך כוונה להחיות את החברה ההפסדית ולהרחיב את טביעת הרגל שלה באירופה. בהודעתה מסרה לופטהנזה כי איטליה היא השוק החשוב ביותר מחוץ לשווקי הבית הקיימים שלה ולארצות הברית, וציינה את הבולטות שלה כיעד עסקים ותיירות כאחד. לופטהנזה לא חשפה בהודעתה את המחיר שהציעה תמורת חלקה בחברה האיטלקית. בשל נטישתה של ענקית הספנות MSC את העסקה, לופטהנזה הגישה את ההצעה לבדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *