חברת התעופה הלאומית של קזחסטאן, אייר אסטנה, צפויה להתחיל להפעיל טיסות ישירות מישראל כבר בלוח הטיסות של קיץ 2023.

חברת התעופה הלאומית של קזחסטאן, צפויה להפעיל בין 2-3 טיסות שבועיות בין תל אביב לאלמטי, העיר הגדולה ביותר בקזחסטאן ואף בירתה עד להתפרקות ברית המועצות. טרם הוחלט על מועד סופי לתחילת הטיסות, אך הן צפויות להתחיל לפעול בין חודש יוני לאוגוסט השנה.

מעבר לטיסות ישירות לקזחסטאן, טיסות אייר אסטנה מתל אביב צפויות להציע יתרון נוסף בדמות טיסות המשך מאלמטי ליעדים במזרח. בין היעדים אליהם אייר אסטנה טסה כבר היום משדה התעופה הבינ״ל באלמטי ישנם בייג׳ינג, סיאול, בנגקוק, פוקט וניו דלהי. כמו כן החברה נערכת להרחבת הפעילות הבין לאומית שלה בשנת 2023 ליעדים נוספים, כך שייתכן ויהיו הזדמנויות נוספות לטיסות המשך עמה.

רשות הקווים של אייר אסטנה מאלמטי
רשות קווי הטיסה של אייר אסטנה מאלמטי

לחברת אייר אסטנה גם תכנית גידול של צי המטוסים, כאשר בכוונתה של החברה להתרחב ולהחזיק בצי של 59 מטוסים עד שנת 2025, מתוכם 24 מטוסים שיצטרפו לצי ויחליפו מטוסים ישנים. בתוך כך ממתינה החברה למסירה של שני מטוסי A321LR בנוסף לשישה קיימים שמשמשים כיום להפעלת רשת הטיסות שלה לטווח בינוני. חטיבת הלואו קוסט של החברה, פליי אריסטאן (FlyArystan) צפויה גם היא לקבל שלושה מטוסי A320neo חדשים.

על פי אתר airfleets, החברה מחזיקה כיום בצי של 27 מטוסים ביניהם 3 מטוסי 767 בגזרת רחבי הגוף שמשמים בין היתר לטיסות לאסיה ועוד 14 מטוסי A321 יחד עם 5 מטוסי A320 וחמישה מטוסי אמבראר 190.

חברת אייר אסטנה בחרה את חברת Open Sky הישראלית להיות נציגות המכירות (GSA) של החברה, הן לטיסות נוסעים והן להטסת מטענים.

סקרנים לגבי טיול בקזחסטאן? בקרוב נשתף כתבה עם רשמים וחוויות מהמדינה האירו-אסייתית הייחודית. מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה שלנו כדי לקבל עדכון ברגע שיוצאות כתבות חדשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *