סוכנות התחבורה האווירית הפדרלית ברוסיה (רוזביאציה) נתנה אישור רשמי לקניבליזציה של מטוסים על מנת לסייע למפעילים להתמודד עם הסנקציות שהוטלו על ידי מדינות המערב. המשמעות היא שחברות התעופה הרוסיות יוכלו להעביר רכיבים ממטוסים מקורקעים למטוסים שבשרות.

לפני חודש אישרה הסוכנות את תיקוני החקיקה ואף שההוראות הקשורות לקניבליזציה נותרו מסווגות, העיתון הרוסי רב התפוצה ׳איזבסטיה׳ מצטט מקורות בחברות תעופה רוסיות ומציין כי חלקים שנלקחו מכלי טיס מקורקע נבדקים לאחר פירוקם על מנת לקבל אישור כשירות אווירי ונבדקים שוב לאחר שהותקנו במטוס אחר.

מגזין התעופה הפופולרי Aviation Week, מגלה כי סוכנות התחבורה האווירית הפדרלית מאפשרת כעת התקנה של חלקי חילוף לא מקוריים במטוסים מסחריים מתוצרת רוסיה המופעלים על ידי חברות רוסיות מבלי לבקש אישור מהיצרניות של החלקים. בכך, על פי המגזין, הוראות אלה מסמנות צעד נוסף בהארכת הכשירות לטיסה של אותם מטוסים ומרחיקים את רוסיה מהנורמות המערביות.

מגזין התעופה Aviation Week, מציין כי במשך עשרות שנים מטוסים מסחריים מתוצרת מערבית המופעלים ברוסיה נרשמו בתחומי שיפוט זרים, בעיקר באירלנד וברמודה ותחזוקת הכשירות האווירית של כלי הטיס האלה הוסדרה על ידי הרשויות באותן מדינות. בחודש מרץ 2022, לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה אסרו מדינות המערב על משלוח חלפים ומתן שרותי מטוסים לרוסיה. בתגובה העביר הקרמלין כ-600 מטוסים מתוצרת מערבית לרישום המקומי, הפקיד את רוזביאציה לטפל בהמשך כושרם האווירי של המטוסים וזו האריכה אוטומטית את הכשירות האווירית של מטוסים אלה עד סוף 2022 וגם הרחיבה את רשימת ספקי חלקי החילוף למטוסים מתוצרת מערבית כדי להחליף את תעודות הכשירות שהושעו.

על פי מגזין התעופה נראה כי חברות רוסיות מצאו דרכים חלופיות להשיג חלקי חילוף למטוסים. רשות התעופה ברוסיה אישרה את ההתקנה של חלקים שאושרו ב2 תריסר רשויות זרות ובהן רשויות התעופה של ארה״ב (FAA) ואירופה(EASA), וכן כאלו שאושרו לשימוש בארובה, ברזיל, ברמודה, קנדה, סין, מצרים, הודו, איראן, אירלנד, ישראל, ירדן, מקסיקו, דרום אפריקה, תאילנד, טורקיה, איחוד האמירויות, בריטניה ואוזבקיסטן.

העיתון הרוסי איזבסטיה מציין כי מחודש ספטמבר 2022 עד דצמבר בדקה סוכנות התחבורה הרוסית 90 אחוזים מהמטוסים המופעלים על ידי רוסיה ושהיו רשומים בעבר בחול על מנת להאריך את תעודות הכשירות האוויריות שלהם ל׳קדנציה נוספת׳.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *