חברת ריינאייר מודיעה על הסכם בשווי של 175 מיליון דולר עם חברת Aviation Partners Boeing (APB), במסגרתו יוחלפו כנפוני קצה-כנף של 400 מטוסי בואינג 737-800 של החברה, כולל של חברות הבת שלה. היום (23 בינואר) הותקנו כפוני קצה-כנף במטוס הראשון. מדובר ביוזמה שמגיעה כחלק מהיעד של חברת התעופה להגיע לאפס פליטות מזהמים עד שנת 2050.

כנפונים במטוס 737 של ריינאייר
כנפונים במטוס 737 של ריינאייר. תמונה: חדשות תעופה

הכנפונים החדשים הם מסוג Split Scimitar Winglets עם מראה הכנף המפוצלת הידוע שמוכר ממטוסי ה-737Max. דגם הכנפונים המדובר צפוי לשפר את צריכת הדלק של מטוסי החברה בעד 1.5% ובכך יפחית את צריכת הדלת השנתית של ריינאייר ב-65 מיליון ליטר ואת פליטת הפחמן ב-165,000 טון.

איך עובדים הכנפונים החדשים? הכנפונים מתווספים לקצה כנפי המטוס כדי להפחית את הגרר ובסופו של דבר לאפשר טיסה יעילה יותר. הם פועלים על ידי הפחתת תהליך המכונה גרר מערבולת, הנגרם על ידי לחצי אוויר שונים המתכנסים בקצוות כל כנף ומאטים את המטוס.

אמנם מדובר באחוזים קטנים של שינוי בתצרוכת הדלק, אך היקף הפעילות של ריינאייר והתכנית להתקין את הכנפונים ב-400 מטוסים מתורגמים לחסכון מאסיבי בדלק ובפליטת מזהמים. זאת, בעיקר כאשר מסתכלים על תכניות הגידול של ריינאייר, עם צפי להוביל 225 מיליון נוסעים עד שנת 2026. 

סה״כ מחזיקה כיום קבוצת ריינאייר, שכוללת 7 חברות תעופה, 528 מטוסים מתוכם 499 מטוסים בואינג 737 על נגזרותיו השונות. בתוך צי ה-737 מחזיקה ריינאייר 410 מטוסים מדגמי 737-800. לקבוצת התעופה יש גם 88 מטוסי 737Max8 אשר מגיעים מיצרנית המטוסים בואינג עם הכנפונים החדשים.

מנהל הקיימות של Ryanair, תומס פאולר אמר: "כחברת התעופה הגדולה והיעילה ביותר מבחינה סביבתית באירופה, אנו מובילים את הדרך בתעופה בת קיימא כפי שמוכיחה ההשקעה הזו בצי שלנו. טכנולוגיית הכנף הזו תעזור לנו להגיע ליעדים הסביבתיים השאפתניים שלנו בדרך לאפס פליטות מזהמים עד 2050. אנו מתרשמים מהעיצובים החדשניים של APB ומצפים להתקין אותם לא רק במטוס הראשון הזה אלא על למעלה מ-400 מהמטוסים שלנו ולהפחית עוד יותר את הפליטות שלנו".