חברת בואינג חשפה כי בשני העשורים האחרונים היא בוחנת יחד עם נאס״א קונספט מטוס חדשני שיוכל להחליף את צי מטוסי ה-737Max בעתיד. 

על פי דיווח של בלומברג, מנכ״ל חברת בואינג שיתף כי מטוס חדשני שהחברה בוחנת יחד עם נאס״א יוכל להצטרף לצי המטוסים המסחריים של החברה בעשור הבא. מדובר במטוס צר גוף, חד מעברי אשר לאור כך יוכל באופן טבעי להיות היורש של סדרת מטוסי ה-737Max שנחשבת כרגע הכי חדשה במשפחה. בואינג ונאס״א עובדים על הקונספט המדובר כבר 15 שנים ויצרנית המטוסים האמריקאית נערכת להטיס אב טיפוס בקנה מידה מלא של המטוס המדובר בהמשך העשור הנוכחי.

מטוס הקונספט העתידי של בואינג
מטוס הקונספט העתידי של בואינג

הקונספט החדש אמור להפחית את הגרר, ובהתאם את שריפת הדלק של המטוסים בזכות כנפיים ארוכות במיוחד ודקות המיוצבות על ידי עמודי תמיכה אלכסוניים המחוברים לתחתית גוף המטוס. כפי שניתן לראות בהדמיות, כנפיים דקות במיוחד המוצמדות לתומכים יאפשרו להשתמש במנועים מתקדמים שימוקמו במיקום גבוה ביחס לזה של המנועים במטוסים של ימינו אשר מוגבלים על ידי היעדר מקום בין הכנפיים לקרקע.

על פי הערכות של חברת בואינג, העיצוב, בשילוב עם שיפורים בטכנולוגיית המנוע, יכולים לקצץ את צריכת הדלק והפליטות בכ-30% לעומת משפחת 737 Max והמתחרה A320neo, שתי משפחות מטוסים אשר שולטות כיום בשוק המטוסים צרי הגוף

למרות שלא ברור אם הרעיון יעבוד עבור מטוסים רחבי גוף שנבנו לטוס באמצע הדרך מסביב לעולם, “בהחלט יהיה לו תפקיד מתישהו בעולם צר הגוף”, אמר קלהון.

רק בשנה שעברה דיווח מנכ״ל בואינג שיצרנית המטוסים הענקית לא תייצר מטוס סילון חדש בעשור הקרוב, אלא תמשיך להתמקד בדגמים הקיימים, החל ממטוסי ה-737Max דרך מטוסי הדרימליינר ועד למטוס ה-777X החדש. עם זאת, בשבוע שעבר, נאס”א העניקה לבואינג 425 מיליון דולר כדי לעזור ליצור דור חדש של מטוסי סילון סביבתיים יותר שיוכלו להכנס לשוק המסחרי בשנות ה-30 של המאה ה-21. יצרנית המטוס ושותפיה יתקצבו את הפרוייקט ב- 725 מיליון דולר נוספים.

המטוס בעיצוב החדש עדיין לא זכה בכינוי, והוא נכלל תחת פרוייקט ה-Sustainable Flight Demonstrator של בואינג שמטרתו בחינה של טכנולוגיות חדשות וברות קיימא.