עולם האינטיליגנציה המלאכותית (Artificial Intelligence) היה במוקד תשומת הלב לאחרונה עם השקתו של ה-ChatGPT והמענה המוצלח יותר או פחות של גוגל. למי שלא עוקב אחרי החדשות, ChatGPT (ראשי תיבות של Generative Pre-trained Transformer) הוא צא’ט בוט מבוסס בינה מלאכותית המאפשר למשתמש לשאול שאלות מורכבות ולקבל תשובות מפורטות ומרשימות.
ChatGPT נחשב לעתיד בתחום מנועי החיפוש ולא רק. הכלי מפגין יכולות בתחומים מגוונים כמו שיווק, מחקר ועוד. לא במקרה המנוע צבר 100 מיליון משתמשים מאז שהוצג בנובמבר. גם אנחנו “נכנענו” לטרנד די במהרה ורתמנו אותנו לשימושינו. אנחנו אפילו יכולים להגיד שהוא כתב כתבה אחת באתר – מישהו שם לב?
ואז חשבנו איך אפשר לנצל את הכוח הזה של הצ׳אט בוט כדי לפתור בעיות נפוצות בתחום התעופה כמו מימוש זכויות נוסעים שטיסתם התעכבה או בוטלה. כידוע, חברות תעופה רבות נדרשות לתת פיצוי לנוסעים בהתאם לחוקיים המקומיים בכל מדינה או לחוקי האיחוד האירופי. עם זאת, תהליך הגשת תביעה כנגד חברות תעופה עשוי להיות תהליך ארוך.
בכתבה זו נבדוק כיצד בינה מלאכותית יכולה לעזור לנוסעים לקבל את הפיצוי שלהם מחברת תעופה.
הצעד הראשון בקבלת פיצוי מחברת תעופה כאמור הוא כתיבת מכתב לחברת התעופה המפרט את אופי העיכוב והפיצוי לו זכאי הנוסע. בעבור הנוסעים זו עלולה להיות משימה מורכבת – להבין מה הזכויות שלהם במקרה הספציפי שלהם, לפי איזה חוק וכו׳. זה בדיוק המקום שבו הבינה המלאכותית יכולה לעזור. ChatGPT יכול ליצור מכתב מותאם אישית לחברת התעופה בשמכם. המכתב יכלול ניתוח של כל מה שמגיע לכם על בסיס, על בסיס החוק הרלוונטי והמידע שסיפקתם על העיכובים בטיסתכם.
איך להשתמש ב-ChatGPT כדי לקבל את פיצוי מחברת תעופה?
אז איך תוכלו גם אתם להשתמש ב-ChatGPT ודומיו כדי לנסח מכתב משכנע לחברת התעופה?
- ראשית יש להירשם לשירות בלינק הבא
- יש לרשום בתיבת הטקסט בקשה למכתב דרישה לפיצוי מחברת תעופה עם כל הפרטים של המקרה שלכם (מועד הטיסה, נקודת מוצא ויעד, זמן הדחייה/ביטול וכו׳)
- ניתן לציין בפני הבוט גם מול איזה חוק הייתם רוצים לבדוק את הזכאות שלכם – למשל החוק האירופאי
- הצ׳אטבוט יכתוב עבורכם מכתב וידפיס אותו בתיבת השיחה. מומלץ לעבור על המכתב ולוודא את נכונות עיקרי הדברים. ניתן לבקש מהצ׳אט בוט לבצע תיקונים על הנוסח שהוא הציע.
- את המכתב יש לשלוח לחברת התעופה באמצעות פרטי ההתקשרות עמה באתר שלה. בנוסף, ניתן לשלוח את המכתב לנציגים המשפטיים של חברת התעופה בארץ (ניתן למצוא רשימה בלינק הבא).
מה חשוב לדעת?
חשוב לדעת שאחת הבעיות המרכזיות של הצ׳אט בוט היא אמינות המידע. יש תלונות רבות, ואפילו לנו יצא להתקל, במקרים שבו הבוט פשוט ממציא מידע כשהוא לא יודע את התשובה האמיתית. עם זאת, מהניסיון שלנו עולה כי הבוט מכיר את חוקי התעופה המרכזיים, בדגש על זה האירופאי.
עוד חשוב לדעת שלבוט יש מידע עד שנת 2021, כלומר אין לו גישה למידע עדכני מרשת האינטרנט. בהתאם, הוא לא יודע למשל לבדוק נתונים על טיסות עדכניות ויש לספק לו את הנתונים המדוייקים על המקרה שלכם – זמן העיכוב, נקודת יציאה ונחיתה וכו׳.
הבוט עובד גם בעברית. עם זאת, מהניסיון שלנו איכות התוצאות גבוהה יותר בשפה האנגלית כך שנמליץ להשתמש באנגלית ככל הניתן. לאחר מכן ניתן לתרגם את התוצאות באמצעות גוגל טרנסלייט ולבצע תיקוני הגהה קלים.
לסיכום שימוש בבינה מלאכותית ליצירת מכתב פיצוי יכול לחסוך לנוסעים זמן ומאמץ, כמו גם להבטיח שהמכתב מדויק ומקיף. זה גם יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה בקבלת הפיצויים, שכן המכתב כתוב בצורה מקצועית ועל פי הדין הרלוונטי.