מהודעה שהפיץ משרד התחבורה עולה כי בפסח הקרוב צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון מעל 2.2 מיליון נוסעים, גידול של 18% השיא של שנת 2019. כשברקע המראות של תורים בלתי נגמרים בקיץ האחרון, בהודעה צוין כי רשות שדות התעופה והנהלת נתב”ג נערכים לעומסי שיא בערב החג ובמהלכו ולהפחית ככל האפשר את הלחץ והצפיפות.

בנתב”ג יעברו השנה מעל 24 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. הממוצע החודשי מאז תחילת השנה הוא מעל למיליון וחצי נוסעים, וחודש מרץ יסתיים עם מעל 1.9 מיליון נוסעים.

באשר להיערכות לפסח, עדכנו כי רשות שדות התעופה תגברה את מערך העובדים בשדה וצמצמה יציאת עובדים לחופשה ככל האפשר. במהלך כל ימי החג יימצאו בשדה כל המנהלים ברש”ת ובנתב”ג, מכל המחלקות והדרגים, לרבות נוכחות בלילות, בערבי החג ובחג עצמו. באולמות הנוסעים יתוגברו נקודות השירות לטסים, מהבידוק הביטחוני ועד שירות דיילות. המטרה: למנוע עיכובים, לפתור בעיות ולהבטיח זרימה חלקה של הנוסעים.

בימי השיא יעברו בנתב”ג קרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה, בכ-580 נחיתות והמראות. ביום ראשון 9 באפריל צפויים לעבור בנתב”ג 89 אלף נוסעים; ביום שני 10.4 כ-90 אלף נוסעים; ביום חמישי 13.4 כ-97,400 נוסעים; וביום ראשון 16.4 צפויים מעל 89 אלף נוסעים.

13 חברות תעופה חדשות בנתב״ג

על פי משרד התחבורה, בעונת הקיץ, אפריל עד אוקטובר 2023, יתחילו 13 חברות תעופה חדשות לנחות בנתב”ג, ויציעו מגוון רחב של יעדים חדשים בטיסה ישירה. מביניהן, שלוש חברות יחזרו לפעול מחדש לאחר הקורונה, ועוד 10 נוספות יגיעו אלינו לראשונה.

החברות הן: איירו איטליה למילנו ופירנצה, וויז אייר מלטה (חברת בת חדשה של וויז) לרומא ומילנו, איסלנד אייר לריקיאוויק, אנימה ווינגס לרומניה, איבריה אקספרס (שתפעיל טיסות בשם איבריה) למדריד, אייר אסטנה לקזחסטן, פליי וואן לארמניה, טיביליסי איירוויז לגאורגיה, קנוט שארק לטשקנט ורד ווינגס לרוסיה. אייר מלטה, אייר סרביה, וסמרט ווינגס פולין יחדשו את הקווים לנתב”ג.

היערכות לפסח

במסגרת ההיערכות לחג הוקמה “סיירת משפחות”, אשר תסייע למשפחות עם ילדים בעת ההמתנה בתור ובבידוק הביטחוני. באולם בידוק כבודת יד הופעלו 4 עמדות טכנולוגיות חדשות בנוסף על 24 העמדות הקיימות, אשר יקצרו את זמן השהייה במתחם. נוסעים עם כבודת יד בלבד אשר ביצעו רישום לטיסה (צ’ק-אין) מראש, יעברו במסלול בידוק מהיר. מדובר בנוסעי כל חברות התעופה המאפשרות צ’ק-אין מוקדם.

הנהלת השדה השיקה לאחרונה פיילוט “נתב”ג דיגיטלי”, הכולל עמדות שירות עצמי חדשות (“טאץ’ אנד פליי”) עם הדפסה עצמית של תג המזוודה הכולל ברקוד, ושליחה מהירה של המזוודה ישירות לבטן המטוס ללא צורך ברישום בדלפק. העמדות יוצבו בשערים B ,A ו-G, וחברות התעופה המשתתפות בפיילוט הן טורקיש אייר, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס אייר, אייר קנדה וקתאי פסיפיק.

עמדות צ׳ק אין עצמאי בנתב״ג
עמדות צ׳ק אין עצמאי בנתב״ג

את מה שנראה כמו העמדות החדשות ראינו לראשונה בשבוע שעבר בכניסה לאולם הנוסעים היוצאים בנתב״ג כשנראה שהן בבדיקות ראשוניות. מבדיקה שלנו עולה כי רשות שדות התעופה שואפת להשלים את ההטמעה של אותן עמדות עד חג הפסח הקרוב, מה שיוכל לסייע בצמצום התורים הצפויים.

רש”ת ממליצה לציבור הנוסעים להגיע 3 שעות לפני הטיסה, לעשות צ’ק-אין מהבית, להצמיד למזוודה תג עם שם וטלפון, ולהשאיר גם פרטים בתוך המזוודה. לא רצוי לשלוח בכבודה פריטים חיוניים כגון תרופות, מחשב נייד וכד’, אלא לקחת אותם איתכם בכבודת היד. וכמובן, גם בשיא העומס להתאזר בסבלנות.