חברת ITA Airways (איטה איירוייז) הציגה השבוע לראשונה את מטוס ה-A330neo הראשון בצביעה הכחולה המיוחדת של החברה. מטוס האיירבוס מדגם A330-900 יצא בסוף השבוע האחרון מקו הייצור של איירבוס בטולוז וקיבל את השם ״ג'לינדו בורדין״, על שם אלוף אולימפי איטלקי מאוליפיאדת סיאול 1988 וזוכה מדליית הזהב האיטלקית הראשונה במרתון חמש טבעות.
מטוס ה-A330neo הוא חלק מתכנית הצטיידות והתחדשות שמובילה חברת ITA, תכנית משמעותית שחברת אליאיטליה, שעל חורבותיה הוקמה, לא הוציאה לפועל מעולם מה שהוביל לצי מיושן יחסית. על פי איטה איירווייז, הצגת מטוס האיירבוס החדש יהווה צעד חשוב בהיבט הקיימות. מטוס ה-A330neo שנחשב קל יותר, שקט יותר ויעיל יותר, מציג כמו דומיו במשפחת ה-neo של איירבוס הפחתה של כ-25% בצריכת הדלק ופליטת המזהמים בהשוואה למטוסים מהדור הקודם.
ה-A330neo של איטה איירוייז יצטרף לצי בקיץ ויפעל בעיקר בטיסות הארוכות של החברה. ייתכן ובדומה למטוסי ה-A350 החדישים של החברה, גם מטוס ה-330neo יגיעו לעיתים לישראל על פי שיקולי ביקוש ושיקולים מבצעיים כאלה ואחרים.
חברת איטה איירוייז מחזיקה כיום בצי של 68 מטוסים בגיל ממוצע של 12.8 שנים, שיפור משמעותי ביחס לנתון של חברת אלאיטליה. הנתון הזה התאפשר בזכות אותם מהלכי חידוש מאסיביים של איטה שהוסיפו לצי החברה 6 מטוסי A350-900 חדשים, 3 מטוסי A320neo וארבעה מטוסי A220 חדשים לטיסות פנים אירופאיות וכעת גם את מטוס ה-A330neo הראשון, עם חמישה נוספים בדרך.
תגובה
לא ברור הצביעה הזאת מה גם שקראתי שהצבע הלבן זה הצבע שנשאר הכי עמיד על המטוסים ולכן רוב החברות בוחרות בצבע הזאת ועוד שמדובר בחברה שלא מרוויחה משלמת קצת לטייסים
המשך…..
חברה שצבעה חלק מהמטוסים שלה בלבן
אבל בכל אופן שיתחדשו ושהנוסעים יהנו
Comments are closed.