חברת ITA Airwaya מודיעה כי היא חברה לשדה התעופה של רומא ולחברת הרכבות האיטלקית Trenitalia ומעתה היא תציע כרטיסים משולבים של טיסה+רכבת.

בזכות השת״פ החדש, האתר של חברת ITA יציג לצד האפשרות של טיסות קונקשן (2 טיסות בכרטיס אחד), גם אפשרות של טיסה בשילוב עם רכבת. נוסעים ישראליים יוכלו למעשה להזמין טיסה לרומא בשילוב עם נסיעת רכבת מהשדה ברומא למגוון רחב של יעדים בתוך איטליה.

טיסת לנאפולי עם ITA בשילוב טיסה ורכבת
טיסת לנאפולי עם ITA בשילוב טיסה ורכבת

בנוסף הודיעה החברה על פתיחת דלפק צ’ק-אין ייעודי בתחנת הרכבת בשדה התעופה רומא פיומיצ’ינו אשר ישמש את כל נוסעי ITA Airways בעלי כרטיס משולב לטיסה ורכבת. עם זאת, יצויין כי נכון לעכשיו הדלפק לא ישרת את הנוסעים לישראל וארה”ב וישראל, ככל הנראה בשל היבטי ביטחון. הנוסעים ידרשו לבצע 2 תהליכי צ׳ק אין נפרדים, אחד לטיסה ואחד לנסיעת הרכבת.

ITA היא כמובן לא חברת התעופה הראשונה שמציעה מוצר שכזה וחברות כמו לופטהנזה וסוויס מציעות שילובים דומים מזה מספר שנים. מלבד האפשרות להגדיל את היצע היעדים בתוך המדינה, השילוב עם רכבת מאפשר גם לצמצם את פליטות המזהמים. זאת כחלק ממהלך שאנחנו רואים במספר מדינות באירופה שבמסגרתו שואפים להעביר את תנועת הנוסעים בטיסות הקצרות לאמצעי תחבורה פחות מזהמים, בדגש על רכבות.

נכון לעכשיו ניתן למצוא את השילוב של טיסה ורכבת באתר של חברת ITA Airways. מבדיקה שלנו, נכון לעכשיו מנוע חיפוש הטיסות של גוגל (Google Flights) עדיין לא מציג את השילוב של טיסה + רכבת של חברת התעופה האיטלקית. זאת למרות שגוגל טיסות יודע להציג שילובים דומים של חברות אחרות כמו לופטהנזה וסוויס. אנחנו מעריכים כי בעתיד יטמיעו בגוגל את האפשרות הזו, לאיתור קל יותר של כרטיסים כאלו.

את רשימת היעדים המלאה אליה ניתן להגיע ברכבת ניתן למצוא באתר ITA והיא כוללת בין היתר את בארי, פוגיה, בולוניה, נאפולי, ורונה, טרייסטה ועוד יעדים רבים.