בהמשך לדיווחים הקודמים שלנו בנושא, ממשלת מלטה מקדמת תוכניות לפירוק אייר מלטה, חברת התעופה הלאומית של המדינה עד סוף שנת 2023. במקומה, תוקם חברת תעופה לאומית חדשה שאמורה להיות יעילה ותחרותית יותר.
ברקע לפירוק של אייר מלטה נמצאת ההיערכות לכך שנציבות האיחוד האירופי לא תאשר תכנית להזרים מיליוני יורו לחברת התעופה כדי לאפשר את המשך קיומה. היום (18 באפריל) אישר בכיר באייר מלטה כי לאור זאת חברת התעופה תוחלף ככל הנראה בחברת תעופה חדשה כבר עד סוף שנת 2023. זאת כאשר שמה של חברת התעופה החדשה עדיין לא נחשף.
ממשלת מלטה ביקשה אישור מהאיחוד האירופי לפני שנתיים להזרים 290 מיליון יורו נוספים לחברת הדגל בבעלות המדינה. לאור הצפי לכך שהזרמת הכספים לא תאושר, במלטה הוחלט לסגור את חברת התעופה. לפי הדיווחים, חברת אייר מלטה צפתה בין היתר במקרה דומה מאוד של סגירת אלאיטליה והקמת חברת תעופה לאומית חדשה במדינה – ITA Airways.
אם התכנית אכן תצא לפועל, בדומה לתהליך שהיה באלאיטליה, כל עובדי אייר מלטה יקבלו הודעות פיטורים, כאשר לחלקם תינתן הזדמנות להגיש מועמדות לעבודה חדשה בחברת התעופה החדשה. בכירים באייר מלטה ציינו כי המעבר לחברה החדשה אמור להיות חלק וכמעט שקוף עבור הלקוחות, ייתכן אף ללא שינויים בלוחות הזמנים.
כזכור, החודש (אפריל) חזרה אייר מלטה להפעיל טיסות לישראל, עם 3 טיסות שבועיות בקו שבין תל אביב לוולטה. אייר מלטה היא החברה היחידה בקו שפועלת בשירות מלא, ואף מציעה כרטיסים במחלקת עסקים עם תנאים מועדפים. לצד ישראל מפעילה אייר מלטה בעיקר טיסות בתוך אירופה ליעדים שונים באיטליה, ספרד, צרפת, שוויץ, בריטניה ועוד.
על פי אתר planespotter, לחברת אייר מלטה שמונה מטוסי איירבוס A320, מתוכם שלושה מטוסים מדגם A320-200 וחמישה מטוסי A320neo. על פי אתר flightradar24, חברת אייר מלטה מפעילה