אוסטריאן איירליינס מודיעה היום באופן רשמי על מודרניזציה של צי המטוסים ארוך הטווח של החברה עם תוספת של מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר. המהלך הזה הוא תחילתו של חידוש צי המטוסי ארוך הטווח של החברה שנחשב מיושן יחסית

חברת התעופה תוסיף תחילה מטוס דרימליינר יחיד בשנת 2024, וצי המטוסים לטווח ארוך יגדל מתשעה לעשרה מטוסים. עד 2028 מתכננת אוסטריאן איירליינס לחדש את כל צי המטוסים ארוך הטווח שלה עם תשעה מטוסי דרימליינר נוספים, שיחליפו את משפחת מטוסי ה-777 וה-767 הנוכחיים.

הבואינג 787-9 נחשב לדגם יעיל יותר משמעותית מהמטוסים שפועלים כיום בשירות אוסטריאן והוא אמור להפחית את צריכת הדלק בעד כ-20 אחוז בהשוואה לבואינג 767 שמשמים כיום בשירות אוסטריאן. הדבר יתרום גם למאמצי חברת התעופה להפחית את פליטת המזהמים.

הצעד הזה מגיע אחרי שאוסטריאן כבר החלה תהליך של חידוש צי המטוסים צרי הגוף של החברה. בשנת 2022 הודיעה החברה על קבלת מטוס איירבוס A320Neo ראשון מתוך הזמנה של 4 מטוסים דומים. זו הייתה בשורה ראשונה ומשמעותית בנוגע לחידוש צי המטוסים המתיישן של אוסטריאן כאשר מאז התקבל כבר מטוס שני מדגם דומה.

למעשה, אוסטריאן היא חברת התעופה בעלת צי המטוסים הותיק ביותר בקבוצת לופטהנזה עם גיל ממוצע של 17.2 למטוסיה. זאת כאשר ללופטהנזה גיל ממוצע של 12.9 ולחברת סוויס גיל ממוצע של 10.3. לאוסטריאן צי של 63 מטוסים כולל 31 מטוסי A320, רובם מדגם -200 בגיל ממוצע של 18.2 שנים ושני מטוסי A320neo חדשים. בנוסף מחזיקה החברה שישה מטוסי איירבוס A321, שלושה מטוסי בואינג 767, שישה מטוסי בואינג 777 ו-17 מטוסי אמבראר 195.