חברת בואינג הודיעה כי היא מרחיבה את תוכנית ה-ecoDemonstrator שלה במטרה להמשיך לקדם חדשנות בתעופה, בדגש על תחומי הקיימות והבטיחות. כעת הצטרף לצי מטוסי הניסוי גם מטוס דרימליינר מדגם 787-10.

בשבוע שעבר הודיעה בואינג כי היא תוסיף לתכנית ה-ecoDemonstrator לראשונה מטוס דרימליינר מדגם 787-10 שיקבל את השם ecoDemonstrator Explorer. תוכנית  ה-ecoDemonstrator היא תוכנית מחקר של בואינג במסגרתה בוחנת החברה פיתוחים וטכנולוגיות חדשות למטוסים על סדרה של מטוסים שעברו שינויים מיוחדים. הטכנולוגיות הנבחנות מיועדות ברובן לשפר את צריכת הדלק ולהפחית את הרעש והזיהום של מטוסי הנוסעים של החברה בעתיד

מטוס ה-explorer החדש יבצע בחודש יוני טיסות ניסוי מסיאטל לטוקיו, סינגפור ובנגקוק. במסגרת הניסוי ינסו בין היתר בבואינג להדגים כיצד ניתן לשפר את היעילות התפעולית של המטוס באמצעות תיאום מסלולי הטיסה במרחב האווירי הגלובלי, ובהתאם להפחית את צריכת הדלק ופליטות המזהמים מהטיסה בשיעור של עד 10%. לצורך כך, בואינג וספקי שירותי ניווט אווירי (ANSPs) בארה”ב, יפן, סינגפור ותאילנד יתאמו ביחד את נתיבי הטיסה של המטוס כדי להשיג את הנתיב האופטימלי על פני מספר אזורים, תוך התחשבות בתנאים כגון מזג אוויר, תעבורה אווירית ומרחב אווירי. כמו כן, המטוס צפוי לטוס באמצעות התערובת הגבוהה ביותר האפשרית של דלק תעופה בר-קיימא (SAF).

במקביל הודיעה בואינג על התכנון שלה לתכנית ה-ecoDemonstrator בשנת 2023. בתוך כך צפויה החברה לבצע הערכה של 19 טכנולוגיות חדשות במטוס ה-ecoDemonstrator שהוא מדגם 777-200ER ומשמש כאמור כמטוס ניסוי להערכת טכנולוגיות חדשות. במקביל, יכנס לשימוש מטוס ה-“Explorer” החדש שיתמקד בבדיקות בטכנולוגיות ספציפיות.

מטוס ecoDemonstrator מדגם 737Max9
מטוס ecoDemonstrator מדגם 737Max9

בנוסף למטוסי ה-777 וה-787 החדש, בתכנית ה-ecoDemonstrator קיים גם מטוס 737Max9 ששייך לחברת אלסקה איירליינס ומשמש גם הוא לבחינת טכנולוגיות בתחומי הקיימות.

“כדי לתמוך ביעד שלנו לפליטת פחמן אפסית עד שנת 2050, בואינג מרחיבה את תוכנית ה-ecoDemonstrator עם מטוס האקספלורר כדי לבחון עוד טכנולוגיות ממוקדות קיימות”, אמר סטן דיל, נשיא ומנכ”ל מטוסים מסחריים בבואינג. “אנחנו ממשיכים להשקיע בחדשנות שמפחיתה את צריכת הדלק, הפליטות והרעש של המוצרים שלנו ומשתפים פעולה עם ממשלות והתעשייה כדי לקדם את תחום הקיימות בכל שלב של הטיסה.”

תכנית ה-ecoDemonstrator של בואינג ביצעה טיסות ראשונות בשנת 2012. כולל התוכניות לשנת 2023, התוכנית תבחן כ-250 טכנולוגיות שמטרתן הפחתת פליטות מזהמים בתעופה, שיפור היעילות התפעולית ובטיחות וחווית הנוסעים. על פי בואינג, כשליש מהטכנולוגיות שנבדקו מצאו את דרכן למוצרים ולשירותים של בואינג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *