היום הודיעו אמירייטס ואיתיחאד כי שתי חברות התעופה חתמו על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים שאמור להיות קפיצת מדרגה ביחסים של שני הצדדים. ההסכם החדש (הסכם ״אינטרליין״) אמור לאפשר לנוסעים להזמין כרטיס טיסה משולב של אמירייטס ואיתיחאד, כאשר טיסת ההלוך תהיה לדובאי (מרכז הפעילות של אמירייטס) או אבו דאבי (מרכז הפעילות של איתיחאד) וטיסת החזור מהיעד השני.

טקס החתימה על ההסכם בין אמירייטס ואיתיחאד
טקס החתימה על ההסכם בין אמירייטס ואיתיחאד

מדובר בהסכם ראשון מסוגו ותקדימי יחסית בין שתי החברות באיחוד האמירויות, שנחשבות שתיהן כחברות תעופה לאומיות וחברות תעופה מתחרות. על פי הצדדים, ההסכם נועד להגביר את התיירות הנכנסת לאיחוד האמירויות על ידי מתן האפשרות למבקרים לחוות יותר מיעד אחד במדינה.

גם מישראל יוכלו הנוסעים להנות מההסכם החדש שכן ידוע שנוסעים רבים גם כך משלבים בטיול שלהם ביקור בדובאי ובאבו דאבי. הנוסעים יוכלו להזמין כרטיס טיסה הלוך מתל אביב לדובאי עם אמירייטס וחזור מאבו דאבי עם איתיחאד, או הפוך. עד היום הנוסעים נאלצו למעשה להזמין טיסה ליעד אחד באמירויות, כמו דובאי, משם לצאת לטיול של יום או כמה ימים באבו דאבי ולחזור לדובאי לטיסת ההמשך.

חלק מאוד משמעותי בהסכם נוגע לאפשרות לשלב הלוך מיעד אחד (תל אביב) לדובאי או אבו דאבי ו״חזור״ ליעד המשך ברשת של אחת מהחברות. כלומר, הנוסעים של שתי החברות יוכלו להנות מרשת הטיסות של החברה השנייה.

ההסכם נחתם במסגרת כנס ה-Arabian Travel Market שמתקיים בימים אלו בדובאי על ידי עדנאן קאזים, מנהל המסחר הראשי של אמירייטס, ומוחמד אל בולוקי, סמנכ”ל התפעול של Etihad Airways, בנוכחות סר טים קלארק, נשיא אמירייטס, ואנטונואלדו נבס, מנכ”ל אתיהאד, יחד עם נציגים בכירים נוספים.

חברות התעופה הודיעו כי המטרה המרכזית של השותפות היא לתמוך במטרה של ממשלת איחוד האמירויות לקדם תיירות נכנסת לאיחוד האמירויות ובכך לשפר את מעמדה של איחוד האמירויות כיעד בינלאומי מועדף. זאת כאשר תיירות היא אחד מעמודי התווך של כלכלת איחוד האמירויות ויעד אסטרטגי בדרך של המדינה להקטין את התלות שלה בנפט.

את כרטיסי הטיסה המשולבים ניתן יהיה להזמין באתרי האינטרנט של אמירייטס או איתיחאד.