חברות התעופה נערכות לקיץ עמוס במיוחד עם שיאים בתנועות הנוסעים ובביקוש לטיסות קצרות וארוכות טווח, בנתב״ג ובעולם ככלל.

אחד מהצעדים שחברות התעופה נוקטות בהם שחברות התעופה צפויות לנקוט בהם בכדי להגדיל את ההיצע הוא הגדלת מספר הטיסות היומי. אופציה נוספת שאנחנו רואים היא הגדלת המטוסים שטסים בקו מסוים בכדי להגדיל את מספר המושבים היומי שהיא מציעה. כזכור, חברת KLM הודיעה לא מזמן כי במהלך חודשי הקיץ היא תפעיל מטוסי בואינג 777 רחבי גוף מנתב״ג, במקום מטוסי ה-737 שפועלים כיום.

לחדשות תעופה נודע כי החל מהקיץ הקרוב צפויה אייר קנדה להוסיף תדירויות בטיסות לקנדה, במקביל להגדלת היצע המושבים באמצעות מעבר לשימוש במטוסי בואינג 777 בחלק מהטיסות. כיום מפעילה אייר קנדה טיסה יומית לטורונטו בנוסף לשתי טיסות שבועיות למונטריאול.

מחלקת עסקים של אייר קנדה
מחלקת עסקים של אייר קנדה במטוסי 787 

החל מחודש יוני צפויה חברת התעופה הקנדית לעבור לטיסה יומית לטורונטו במטוסי 777-200 שצפויים להגדיל את היצע המושבים במחלקות היוקרה. במטוסים מדגם זה של אייר קנדה מותקנים 300 מושבים בשלוש מחלקות (40 בעסקים, 24 בפרימיום ו-236 בתיירים).

לצורך ההשוואה, מטוסי הבואינג 787-9 של החברה שפועלים כיום בקו זה, מציעים סה״כ 298 מושבים ב-3 מחלקות (20 בעסקים 21 בפרימיום ו-247 בתיירים). כלומר, אייר קנדה תכפיל את היצע המושבים במחלקת עסקים. בהקשר זה יצוין כי במטוסי ה-777 של אייר קנדה מותקנת מחלקת עסקים דומה לזו שבמטוסי הדרימליינר.

בנוסף צפויה אייר קנדה להגביר את תדירות הטיסות למונטריאול החל מחודש יוני, עם ארבע טיסות שבועיות מתל אביב בימים שני שלישי חמישי ושבת. הטיסות למונטריאול ימשיכו להתבצע ככלל במטוסי בואינג 787-9.

לאייר קנדה צי של 25 מטוסי 777, ביניהם 19 מטוסי 777-300ER ושישה מטוסי 777-200LR. כמו כן צי של 38 מטוסי 787 דרימליינר, 30 מהדגם הגדול יותר 787-9 ושמונה מדגם 787-8.

כזכור, בחודש אוקטובר 2022 הפסיקה אל על את קו הטיסות הישיר שלה מתל אביב לטורונטו. בכך נשארה חברת אייר קנדה כשחקנית יחידה בקו זה מה שיכול להסביר חלק מהעלייה בביקוש. בנוסף, אייר קנדה מציעה טיסות קונקשן במחירים נוחים יחסית לטיסות ליעדים אחרים בצפון אמריקה עם עצירה בטורונטו/מונטריאול.

תגובה

Comments are closed.