הדעה של אמירייטס בנוגע לדחיות החוזרות ונשנות של פרוייקט מטוס ה-777X של בואינג ידועה לכולם. נשיא חברת אמירייטס, סר טים קלרק לא חוסך בביקורת פומבית על חברת בואינג בכל הנוגע לאיחור בהשלמת הפיתוח וההסמכה של המטוס. כזכור, הפרוייקט נמצא כרגע באיחור של כארבע שנים, כאשר מועד המסירה המקורי של המטוס הראשון תוכנן ל-2020.

בראיון לכתב התעופה סם צ׳וי בדובאי, טען קלארק כי יולי 2025 הוא התאריך האחרון שחברת אמירייטס תקבל לתחילת האספקה של מטוסי ה-777X שהזמינה. בתוך כך ציין כי יוכלו לקבל דחייה של כחודש או חודשיים וכי הוא מצפה למשלוח ראשון של מטוסי 777X לאמירויות בין יולי לאוקטובר 2025.

יצוין, כי זו לא הפעם הראשונה שאמירייטס מציבה אולטימטום באותו נושא בדיוק. בתחילת השנה אמר קלארק בראיון כי במידה ופרוייקט פיתוח מטוס ה-777X תתעכב לשנת 2024, חברת אמירייטס תשקול לבטל את ההזמנה שלה. חברת אמירייטס מחזיקה כיום בהזמנה הגדולה ביותר של מטוסי ה-777X עם הזמנה של 115 מטוסי 777-9. אחריה נמצאת חברת קטאר איירוייז עם הזמנה של 74 מטוסים.

בנוסף ציין במהלך הראיון נשיא אמירייטס כי צי מטוסי הבואינג 777 ואיירבוס A380 של החברה צפויים לפעול לאורך יותר זמן מהצפוי לאור העיכובים באספקה של מטוסים חדשים, ביניהם מטוסי בואינג 787 דרימליינר ואיירבוס A350.

כזכור, העיכובים במסירת המטוסים זו אחת הסיבות המרכזיות לתהליך שדרוג גרנדיוזי שהתחילה השנה אמירייטס בכל צי המטוסים. נשיא אמירייטס הסביר את תהליך השדרוג בכך שציין כי על מנת להרחיב את רשת הטיסות של החברה, היא לא תוכל לסמוך על יצרני המטוסים שייספקו לחברה את המטוסים שהתחייבו עליהם. על כן היא משפצת מטוסים קיימים.

לאמירטס יש 165 מטוסים בהזמנה, כולל 50 מטוסי A350 ו-115 מטוסי בואינג 777X למסירה החל משנת 2024 ועד 2031. מטוסי A350-900 אמורים להימסר בין 2024 לסוף 2026, או תחילת 2027. באשר לעתידם של מטוסי ה-777 שבצי כיום אמר נשיא אמירייטס כי הם יוכלו להישאר בצי כמטוסי ״תגבור״. “הרשת תגדל, יש הרבה מקומות על פני כדור הארץ שאנחנו לא טסים אליהם ואנחנו רוצים”, אמר.

באשר לצי מטוסי האיירבוס A380, הבכיר באמירייטס ציין כי על מנת להגיע לרמות טרום הקורונה, החברה תדרש להחזיר לפעילות את כל צי ה-A380. זאת כאשר חלק מהצי עדיין נמצא באחסון ארוך טווח כבר זמן מה. לטענת קלארק, כ-20-25 מטוסים מדגם זה אמורים לפעול כרגע אך זה לא מתאפשר בגלל סוגיות של שרשרת האספקה ויכולות תחזוקה, כאשר הציפייה היא שהם ייחזרו לשירות לקראת הקיץ הבא.

בנוסף ציין קלארק כי אמירייטס בוחנת גם את גם את מטוס הבואינג 787-10 בזכות הגדלת משקל העמסה המירבי שלו והטווח המוגדל. וציין כי השינויים בקונפיגורצייה החזירו את המטוס להיות במסגרת הביצועים שנדרשים עבור החברה עם טווח טיסה שמתאים ליעדים קיימים וצפויים של אמירייטס.

תגובה
  1. שיעברו לאירבוס כמה שיותר מהר. הלחץ על בואינג יגרום לה לעשות שטויות ולחתוך פינות כמו שעשתה בעינין פיני הגזירה של הג’אמבו של אלעל שהתרסק באמסטרדם וכמו שעשו במטוס המאקס ששניים ממנו התרסקו לפני שבואינג הודתה ששמה רכיב תוכנה לא מוכר במטוס . לא ניתן לסמוך על החברה הזו יותר . היא רקובה מהראש עד למטה.

    1. זו בדיוק הבעיה של אמירייטס, והסיבה שהאולטימטומים שלה קצת ריקים. אמירייטס לא באמת יכולה ״לעבור״ בין יצרניות. היא חייבת להזמין משתיהן כדי לעמוד בקצב של המטוסים שהיא דורשת.

Comments are closed.