חברות התעופה נערכות לקיץ עמוס במיוחד עם שיאים בתנועות הנוסעים ובביקוש לטיסות קצרות וארוכות טווח, בנתב״ג ובעולם ככלל.

אחד מהצעדים שחברות התעופה נוקטות בהם שחברות התעופה צפויות לנקוט בהם בכדי להגדיל את ההיצע הוא הגדלת מספר הטיסות היומי. אופציה נוספת שאנחנו רואים היא הגדלת המטוסים שטסים בקו מסוים בכדי להגדיל את מספר המושבים היומי שהיא מציעה. כזכור, נכון לעכשיו KLM הודיעה כי במהלך חודשי הקיץ היא תפעיל מטוסי בואינג 777 רחבי גוף מנתב״ג, וכפי שעדכנו בשבוע שעבר – גם חברת אייר קנדה תפעיל מטוסי 777 לישראל.

כעת נודע לחדשות תעופה כי במהלך הקיץ הקרוב חברת קתאי פאסיפיק תפעיל את הקו מתל אביב להונג קונג במטוסי 777. כזכור, קתאי פאסיפיק מפעילה כיום שלוש טיסות שבועיות מתל אביב בימים ראשון שלישי וחמישי. מבדיקה במערכת ההזמנות עולה כי בין החודשים יולי לאוקטובר 2023 תפעיל קתאי פאסיפיק את טיסותיה מתל אביב במטוסי 777-300ER שיחליפו את מטוסי האיירבוס A350-1000 שפועלים כיום בקו.

מחלקת עסקים במטוסי איירבוס A350 של קתאי. מחלקה דומה מותקנת במטוסי ה-777
מחלקת עסקים במטוסי איירבוס A350 של קתאי. מחלקה דומה מותקנת במטוסי ה-777

זוהי לא תהיה הפעם הראשונה וגם בעבר הפעילה קתאי את מטוסי ה-777 בקו זה, בין היתר בתקופה שלאחר מגפת הקורונה. עם זאת, במטוסי ה-777 שמגיעים לארץ מותקנות מחלקות דומות לאלו של מטוסי האיירבוס. במחלקת עסקים כל נוסע מקבל מושב פרטי עם גישה למעבר.

החלפת המטוס תאפשר לקתאי להציע מושבים נוספים בעונת הקיץ בטיסותיה מתל אביב, בעיקר במחלקת תיירים. לצורך ההשוואה, מטוסי האיירבוס A35K של קתאי מציעים 334 מושבים ב-3 מחלקות (46 במחלקת עסקים, 32 בתיירים פרימיום ו-256 בתיירים). מטוסי ה-777-300ER מציעים סה״כ 368 מושבים ב-3 מחלקות (40 במחלקת עסקים, 32 בתיירים פרימיום ו-296 בתיירים).

מעניין למדי לראות שתפוסת המטוסים של קתאי בנתב״ג גבוהה למדי לקראת עונת הקיץ, במיוחד במחלקות היוקרה. מבדיקת מפת ההושבה של טיסת קתאי CX676 מתל אביב להונג קונג שצפויה להמריא היום (יום א׳) נראה כי מחלקות היוקרה (עסקים ותיירים פרימיום) מלאות כמעט לחלוטין. ככל הנראה מדובר בין היתר בנוסעים בטיסות המשך ליעדים במזרח ובאוסטרליה.

מחלקת עסקים בטיסה קתאי פאסיפיק להונג קונג היום
מחלקת עסקים בטיסה קתאי פאסיפיק להונג קונג היום

לקתאי פאסיפיק צי של 179 מטוסים כאשר בגזרת רחבי הגוף מחזיקה החברה:

  • 46 מטוסי איירבוס A350 מדגמי -900 ו-1000
  • 56 מטוסי 777 מדגמי 300/300ER
  • 42 מטוסי A330-300

בתגובה לפרסום שיתפו אותנו בקתאי: ״אנו נפעיל את מטוס ה-777 בקו ת”א עקב שינוי בהקצאת המשאבים ברחבי הרשת, וכדי לתת מענה לביקוש מוגבר במהלך חודשי הקיץ.״

כזכור, אל על ביטלה את התכניות שלה לחדש את קו הטיסות הישיר להונג קונג ובכך נשארה קתאי פאסיפיק כשחקנית יחידה בקו. קתאי גם מציעה מגוון רחב למדי של טיסות המשך ליעדים אחרים במזרח עם קונקשן בהונג קונג.

תגובה
  1. סיכום: במקום איירבס 350 חדיש, שקט ונוח נקבל 777 מיושן, רעשן ולא נעים לשהייה בו במהלך טיסה של 10 שעות. בקתאי בונים על עוד ועוד ישראלים שרק מחפשים לאן לטוס לחופשה, במקום להציע למחלקות העסקיות פתרון מוצלח.

    1. מה רע ב777? ממתי זה מטוס מיושן? מטוסים בני 15 שנה גג ומשופצים. כתוב במפורש שיש בו אותה מחלקת עסקים.

      1. ה-777-300 נכנס לשירות בשנת 1997 (קתאי הייתה המפעילה הראשונה שלו), זה לפני 26 שנה. רוב הקוראים פה עוד לא נולדו אז. קשה לומר עליו שהוא מטוס חדש, גם אם החליפו את המושבים שלו. ה-300ER נכנס לשרות ב-2004, גם זה כבר 19 שנה. עולם התעופה רץ הלאה…..

        1. לקתאי יש כמה ציי 777, חלקם אזוריים לאסיה, וחלקם לטיסות הארוכות עם מחלקות תיירים פרימיום / ראשונה. ה-773ER שיגיעו לארץ הם בגיל ממוצע של 10, שזה רחוק מאוד מ-26 שנה.

          1. זה שהמטוס בן 10 עדיין לא אומר שהוא “חדיש”. הוא אולי חדש יחסית בבנייה שלו, אבל התכנון כבר בן 30 שנה ויותר, שזה נצח במונחי טכנולוגיית תעופה. אם ה-777 היה חדיש, בואינג לא הייתה מנסה לבנות את ה-777X שאמור להיכנס לשרות, גם ב”קתאי” שהזמינה 21 כאלה, אולי בסוף 2025.

  2. אלו חדשות רעות. הקיבול קובע אבל האיירבוס חדיש בהרבה . 777 מטוס מיושן הזקוק למתיחת פנים

Comments are closed.