רשות שדות התעופה הודיעה כי במהלך שנת 2023 תושלם הבנייה של טרמינל 3A בנתב״ג. הטרמינל החדש אמור לתמוך בגידול במספר הנוסעים במצב הקיים שבו נתב״ג הוא שדה התעופה המשמעותי היחיד בישראל. 

כזכור, בטרמינל החדש שיוקם בצד המערבי של טרמינל  3 יתווספו  22 דלפקי צ’ק אין, מערכות בידוק בטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה-HBS (מערכת שיקוף כבודה). הטרמינל החדש יהיה בשטח של 3.900 מ”ר , ברוחב 30 מטר ואורך 130 מטר.

במקביל, מודיעים ברשות כי חטיבת ההנדסה מתכננת הקמת זרוע חמישית לחניות מטוסים בנתב”ג, זרוע  A. זאת בנוסף להוספת שטחים לבדיקת כבודת הנוסעים, חיבור מסועי מזוודות, הקמת  מתחמי אוכל נוספים לשירות הנוסעים והקמת טרקלינים נוספים. הקמת הטרקלינים החדשים היא מהלך חשוב בהינתן העובדה שנוסעים כיום מתלוננים על היצע הטרקלינים הדל בנתב״ג.

הצעדים האחרונים מגיעים על רקע מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב”ג אשר צפויה להמשך. ברשות שדות התעופה מעריכים כי בשנת 2024 צפוי להכנס נתב״ג לקטגוריית שדות התעופה הגדולים בעולם. על פי התוכנית, רשות שדות התעופה תבצע השקעה והתאמות מתקציבה בסך של למעלה מחצי מיליארד ש״ח בתשתיות בנתב”ג ובמסופי הגבול לטווח הקצר והארוך.

במקביל להרחבת טרמינל 3, ברשות שדות התעופה מעדכנים כי טרמינל 1 יעבור מתיחת פנים, כולל חיזוק המבנה למקרה של רעידת אדמה. ההחלטה מגיעה על רקע ההערכה של רשות שדות התעופה כי נמל התעופה בן גוריון היה ויישאר השער הראשי למדינת ישראל גם בעשור הקרוב.

העבודות בטרמינל 1 יתבצעו במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1 במתחם שבין שערי היציאה למטוס ללא הפרעה לפעילות הטיסות בשדה.

תגובה
  1. העיקר שלא יהיה מעקב אפס-פחמן (carbon footprint) ודרכון דיגיטלי שמשלב דרכון חיסונים
    אחרת אנחנו סין

Comments are closed.