כפי שפרסמנו לראשונה בעמוד האינסטגרם שלנו, חברת אייר אסטנה צפויה להפעיל החל מחודש ספטבמר טיסות ישירות מתל אביב לאלמטי, קזחסטאן. 

אייר אסטנה צפויה להפעיל תחילה שתי טיסות שבועיות מתל אביב בימים ראשון וחמישי בשעה 09:30 בבוקר. הטיסה צפויה לנחות בשעה 18:20 (זמן מקומי) לאחר כ-5.5 שעות טיסה. מאלמטי תציע החברה טיסות המשך ליעדי פנים בקזחסטאן ויעדים נוספים במרכז אסיה. בנוסף תציע אייר אסטנה טיסות המשך למזרח הרחוק, כאשר כיום היא כבר מפעילה טיסות לבנגקוק וסיאול והיא צפויה להוסיף בעתיד גם טיסות לטוקיו וסינגפור.

מחלקת עסקים במטוסי A321neoLR של אייר אסטנה
מחלקת עסקים במטוסי A321neoLR של אייר אסטנה

חידוש מעניין שנודע לנו נוגע למטוסים שבהם תשתמש חברת אייר אסטנה בקו זה. החברה הקזחית צפויה להציב בקו לתל אביב מטוסי A321neoLR חדישים. מטוסים אלו מכילים סה״כ 166 מושבים בשתי מחלקות: עסקים (16 מושבים) ותיירים (150 מושבים).

מפת ההושבה במטוסי האיירבוס A321LR של אייר אסטנה
מפת ההושבה במטוסי האיירבוס A321LR של אייר אסטנה

למרות שמדובר במטוסים צרי גוף, במטוסים אלו מותקנת מחלקת עסקים ״אמיתית״ עם מושבי מיטה לכל נוסע. בשורות האי-זוגיות יהיו 2 מושבים בכל צד של המטוס, ובשורות הזוגיות מושבי יחיד. כלומר, בכל מטוס יהיו 4 מושבי ״כס״ (Throne Seats) שהם מושבי יחיד עם פרטיות גבוהה יותר.

חברת אייר אסטנה תהיה החברה השנייה שמפעילה מטוסי A321LR עם מחלקת עסקים מלאה באופן סדיר בקו לתל אביב, אחרי חברת TAP הפורטוגלית. מדובר בבשורה משמעותית שכן מטוסים אלו מציעים נוחות עדיפה לנוסעים, במיוחד אבל לא רק במחלקת עסקים.

לחברת אייר אסטנה צי של 29 מטוסים והוא אחד מציי המטוסים הצעירים בעולם עם גיל ממוצע של 4.3 שנים בלבד. בגזרת המטוסים רחבי הגוף מפעילה החברה שלושה מטוסי בואינג 767-300 מהצעירים שקיימים בשוק, בגיל ממוצע של כ-9 שנים. בגזרת צרי הגוף, לחברה חמישה מטוסי איירבוס A320neo, ו-16 מטוסי A321 מתוכם 10 מדגם A321neoLR. בנוסף מחזיקה החברה חמישה מטוסים אזוריים מדגם אמבראר E2.

תגובה

Comments are closed.