במהלך סוף השבוע האחרון התקיים טקס המסירה של מטוס איירבוס A330-900 הראשון של ITA Airways (איטה איירוייז) במרכז המסירה של איירבוס בטולוז. 

ביום שישי קיבלה חברת התעופה איטה איירוייז את מטוס האיירבוס A330neo הראשון מתוך 17 מטוסים מאותו דגם שהזמינה. הזמנת המטוס נעשית כחלק מתהליך חידוש צי המטוסים שירשה החברה מחברת התעופה אלאיטליה. במטוס החדש הותקנו לראשונה מחלקות הושבה חדשות לחלוטין שעוצבו עבור חברת התעופה האיטלקית. כחלק מהמחוייבות ששואפות איטה איירוייז ואיירבוס להראות כלפי עולם הקיימות, טיסת הבכורה של המטוס מטולוז לרומא הופעלה על ידי תערובת של 16% של דלק תעופה בר-קיימא (SAF).

מטוס ה-A330neo החדש קיבל את השם של ג’לינדו בורדין, רץ מרתון ואלוף אולימפי, בהתאם למדיניות של החברה לקרוא למטוסיה על שם אלופי ספורט איטלקיים.

הקבינות של המטוס החדש עוצבו כאמור כולן במיוחד עבור ITA Airways. לצורך ההשוואה, במטוסי האיירבוס A350 שמפעילה החברה מותקנים מושבים שהיו במטוסים כשנמסרו לחברת התעופה האיטלקית, ועברו התאמה לעיצוב של ITA.  מדובר במטוסים שנמכרו במקור לחברות תעופה אחרות כמו Hainan, אך מסירתם בוטלה והם הוסטו לטובת חברת ITA.

מחלקת תיירים פרימיום במטוס האיירבוס A330neo של איטה איירוייז
מחלקת תיירים פרימיום במטוס האיירבוס A330neo של איטה איירוייז

במטוסי ה-A330neo של איטה איירוייז הותקנו שלוש מחלקות שירות: עסקים (30 מושבים), תיירים פרימיום (24 מושבים) ותיירים (237 מושבים), מתוכם 36 מושבי ״Comfort Economy״. 30 המושבים במחלקת העסקים מאפשרים שכיבה, עם גישה ישירה למעבר מכל מושב. בעוד במחלקת עסקים לא נבחרה האופציה שהופכת יותר ויותר נפוצה של סוייטות פרטיות עם דגלת נגללת, עדיין נראה כי מדובר במוצר איכותי למדי שייאפשר פרטיות ונוחות לנוסעים.

מחלקת תיירים במטוס האיירבוס A330neo של איטה איירוייז
מחלקת תיירים במטוס האיירבוס A330neo של איטה איירוייז

כמו שאר המטוסים של איטה, גם את חלל הפנים של מטוסי ה-a330neo עיצב וולטר דה סילבה עם צבעי הכחול ובז׳ המזוהים עם המותג. על פי החברה, המושבים במחלקות התיירים ותיירים פרימיום עשויים מבדים עמידים בפני כתמים. הקבינות יוארו בתאורה שתשנה לאורך שלבי הטיסה השונים (אור תכלת בזמן העלייה למטוס, אור ירוק במהלך הנחיתה וההמראה ואורות בצבעים שונים במהלך הארוחה, שקיעה/זריחה ובשאר זמני הטיסה).

במטוסים תהיה מערכת בידור אישית לכל נוסע עם צג מגע בגודל 17.3 אינץ’ (בעסקים), 15.6 אינץ’ (בתיירים פרימיום) ו-13.3 אינץ’ (בתיירים). המסכים יהיו ברזולוציית 4K כדי לאפשר צפייה בתכנים באיכות גבוהה במיוחד. במטוס הותקנה קישוריות WiFi מלאה בכל המחלקות. כמו כן, המטוס צוייד גם בקישוריות בלוטות’.

מטוסי ה-A330neo של החברה צפויים לפעול בקווי הטיסה מרומא למיאמי, ניו יורק (JFK), סאו פאולו ודלהי.

בהתאם לאסטרטגיה שעליה החליטה חברת איטה איירוייז, היא כבר עברה להפעיל צי של מטוסי איירבוס בלבד. החברה מפעילה כרגע צי של 68 מטוסי איירבוס (ארבעה מטוסי A220, חמישים מטוסי A320, שמונה מטוסי A330-200 ושישה מטוסי A350-900).

כזכור, החל מה-2 ביוני צפויה חברת איטה איירוייז להגביר את תדירות הטיסות מתל אביב משתיים לשלוש טיסות יומיות.

מה דעתכם על העיצוב של המחלקות החדשות של חברת ITA Airways?
תגובה
  1. 1) “כחלק מהמחוייבות ששואפות איטה איירוייז ובואינג להראות כלפי עולם הקיימות” – איירבאס במקום באוינג.
    2) “ואורות נוספים במהלך הארוכה” – ארוחה במקום ארוכה.
    3) “חמישים מטוסי A320 משפחתיים” – ממשפחת הA320 במקום A320 משפחתיים.

Comments are closed.