לאחר תקופת פיילוט עם מספר חברות תעופה אל על מצטרפת לשירות עמדות הצ׳ק אין העצמאי בנתב״ג.

עמדות הצ׳ק אין הדיגיטליות החדשות בנתב״ג מאפשרות לנוסע לבצע באופן עצמאי את כל תהליך הרישום לטיסה. העמדות מאפשרות בין היתר לשלם על שירותים נוספים כמו הושבה וכבודה ואף להדפיס תג כבודה ולשלוח אותה לטיסה עצמאית.

עד כה פעל פיילוט של השירות עם מספר חברות תעופה ביניהן קתאי פאסיפיק, דלתא, יונייטד חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה. גם חברת טורקיש הייתה בפיילוט של השירות לתקופה קצרה. כעת אל על מצטרפת ותאפשר לנוסעיה, גם כאלו עם עם כבודה שנשלחת לבטן המטוס, לחסוך בתורים.

הנוסעים שיירצו להשתמש בשירות יידרשו לבצע צ׳ק אין מוקדם באתר האינטרנט של אל על בסיומו יקבלו את כרטיס העלייה למטוס. בשדה התעופה ניגשים לעמדות לבידוק עצמי שנמצאות בכניסה לאולם הנוסעים היוצאים וסורקים את הדרכון או כרטיס העלייה למטוס שקיבלתם. המכונה תאפשר לנוסעים לבצע מספר פעולות בשירות עצמי (הושבה/רכישת כבודה וכו׳) ולאחר מכן תדפיס עבור הנוסעים את תגי המזוודה. לאחר מכן יעברו הנוסעים בידוק ביטחוני בתור מהיר ומשם יגשו לעמדת שליחת המזוודות בתור ייעודי לכך.

מדובר בצעד חשוב כחלק מתכנית הדיגיטליזציה של נתב״ג שאמורה לסייע במעט בעומסים הצפויים בעונת השיא הקרובה. צעד זה, לצד צעדים נוספים כמו גיוס כוח אדם נרחב שנעשה בחודשים האחרונים אמור למנוע מראות כמו של הקיץ הקודם של עומסים כבדים בנתב״ג.

תמונה: אגנס אוירינגל