במסגרת כנס חברות התעופה הבינלאומי שהתקיים באיסטנבול בשבוע שעבר, נשיא חברת אמירייטס רמז על תוכנית לרכש מטוסים עם הזמנות אפשריות של מטוסי איירבוס A350, בואינג 777X או 787 נוספים.

נשיא חברת אמירייטס, טים קלארק, דיבר במסגרת הכנס על תהליך חידוש הצי של חברת התעופה האמירתית וציין כי חברת התעופה שוקלת “לקנות מספר מטוסים נוספים”.קלארק הוסיף “אנחנו בוחנים גם מטוסי A350 נוספים, 777-9 ואולי גם טווח 787”.

הבואינג 777X, מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנמכר כיום היה אמור להיות חלק משמעותי מהצי של אמירייטס. חברת התעופה האמירתית הזמנה 126 מטוסים מדגם זה ונחשבת ללקוחה הגדולה ביותר של מטוסים מדגם זה. עם זאת, עיכובים בהסמכת המטוס לטיסות נוסעים מעכבים את כניסתו לשירות בכחמש שנים.

באשר לאפשרות של מטוסי מטוסי ה-A350 הדגיש כי קלארק כי הם יכולים לסייע לחברת התעופה לפתוח קווים שמטוסי ה-777-300 גדולים מדי עבורם. זאת כאשר כיום מטוסי ה-777 הם הקטנים ביותר בצי של אמירייטס שמורכב משני דגמי מטוסים, מטוסי הבואינג לצד מטוסי האיירבוס A380 הגדולים יותר.

במשפחה מטוסי ה-777X קיימים שני דגמים: 777-9 הגדול יותר שיוכל להכיל עד 426 מושבים בתצורת 2 מחלקות, ומטוס ה-777-8 הקטן יותר שיוכל להכיל עד 395 מושבים בתצורה דומה.

לאמירייטס הזמנה פתוחה של 126 מטוסי 777X בנוסף ל-30 מטוסים 787 דרימליינר מ-2019. קלארק ציין כי הוא מצפה כעת לקבל את הראשון מבין המטוסים החדשים הללו ברבעון האחרון של 2025. זאת לאחר מספר אולטימטומים שהעמיד בפני יצרנית המטוסים האמריקאית. בראיונות קודמים טען קלארק כי יולי 2025 הוא התאריך האחרון שחברת אמירייטס תקבל לתחילת האספקה של מטוסי ה-777X שהזמינה.

תוכנית ההתרחבות של אמירייטס מגיעה לאחר שנת שיא בדו״חות הכספיים של אמירייטס שרשמת רווח של 3 מיליארד דולר לתקופת 2022-23 ודיווחה על “התאוששות מלאה” מהמגיפה. קלארק הדגיש כי הביקוש לטיסות ממשיך לעלות על ההיצע.