אבן דרך משמעותית בתעשיית התעופה העולמית: איירבוס נערכת לספק לראשונה מטוס מדגם A321neo שיוצר בסין ללקוח אירופאי.

חברת האולטרה לואו קוסט ווייז אייר צפויה להיות הלקוחה האירופאית הראשונה של מטוסים שייוצרו על ידי איירבוס בסין. חברת התעופה ההונגרית צפויה לקבל בקרוב מטוס A321neo שיוצר על ידי איירבוס במתקן של החברה בעיר טיאנג’ין שבסין. המתקן של יצרנית המטוסים האירופאית בסין הוקם בשנת 2008 והוא היה למעשה מפעל הייצור הראשון של איירבוס מחוץ לאירופה.

חשוב להגיד שהמפעל בטינאג׳ין מהווה מתקן של ״final assembly״, כלומר מתקן שבו נעשה השלב האחרון בתהליך הייצור של המטוס והוא חיבור החלקים השונים שייוצרו לכדי מטוס שלם, החל מגוף המטוס, דרך הכנפיים ועד למחלקות ההושבה והצביעה. קודם לכן מיוצרים החלקים השונים של המטוס במפעלים שונים בעולם ואז עושים את דרכם למפעל ההרכבה בסין.

מטוס ה-A321neo הראשון שייוצר במתקן זה נמסר לא מזמן, רק בחודש מרץ האחרון, לחברת התעופה הסינית Juneyao Air. כמו כן, מרבית המטוסים שיוצרו במתקן בטיאנג’ין נמסרו לחברות תעופה סיניות, כאשר מדי פעם נמסרו מטוסים עבור חברות זרות כמו אייר אסיה של מלזיה. עם זאת, זהו המקרה הראשון של מסירת מטוס סילון המיוצר במתקן זה לחברת תעופה אירופאית. זאת כאשר מטוס ה-A321neo המדובר ביצע את טיסת הניסוי הראשונה שלו ב-9 ביוני.

איירבוס, שבסיסה בטולוז, צרפת, ומתחרתה האמריקאית בואינג, נאבקות שתיהן עם בעיות מהותיות בשרשרת האספקה והייצור. בעיות אלו הביאו לעיכוב במסירת מטוסים חדשים ללקוחות והצטברות של הזמנות.

באפריל חשפה איירבוס תוכניות להכפיל את הייצור בטיאנג’ין על ידי הצגת פס ייצור שני. מנכ”ל איירבוס, גיום פאורי, הדגיש את כוונת החברה לשמור על “נוכחות חזקה עם מסה קריטית” בסין, כמו גם בארה”ב ובאירופה. על פי פאורי, ביזור קווי הייצור של החברה ייספר לאיירבוס יכולת להתאושש, גם כאשר מפעל אחד נתקל בקשיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *