לאחר תקופה ארוכה שהחלה עם מגפת הקורונה, מעתה ניתן שוב להזמין טיסות קונקשן דרך שדה התעופה בן גוריון. במהלך מגפת הקורונה הפכה פעילות הקונקשנים בנתב״ג לשולית עוד יותר משהייתה בעבר עם 157 נוסעים בטיסות המשך בשנת 2021 ו-2,088 נוסעים בכל שנת 2022. בשנת 2019 שנחשבת כשנה שיא בביקוש, עברו בנתב״ג 9,852 נוסעים בטיסות המשך. המהלך מהווה צעד נוסף לקראת החזרה לפעילות מלאה לאחר עידן הקורונה. במהלך מגפת הקורונה הוחלט להפסיק את טיסות הקונקשן דרך נתב״ג. יותר מכך, חלק מהנוסעים בטח גם שמו לב שאולם נוסעי טיסות ההמשך שימש לאחרונה כתחנת ביקורת גבולות ובהתאם הוצבו בו מכונות לבדיקת דרכונים. משם המשיכו הנוסעים לאולם איסוף הכבודה. וכעת מחזירים בנתב״ג את שירות הקונקשנים עם מספר תנאים ספציפיים. ראשית, יש להזמין את שתי הטיסות באותה הזמנה (עם אותו מספר הזמנה – PNR). כמו כן, טיסות המשך יתאפשרו רק בין טיסות המתוכננות בטרמינל 3 ולא בטרמינל 1. בנוסף, זמן הקונקשן המינימאלי בין הטיסות צריך לעמוד על 3 שעות, זמן ארוך יחסית ביחס לגודל השדה ובהשוואה לשדות תעופה בעולם.
אולם הקונקשנים בנתב״ג. שימש לאחרונה כתחנת ביקורת גבולות
אולם הקונקשנים בנתב״ג. שימש לאחרונה כתחנת ביקורת גבולות
למי שלא יודע, באזור שערי הירידה מהמטוס, לפני הירידה לעבר ביקורת הגבולות בנתב״ג ישנה עמדה של טיסות קונקשן המובילה לאולם קטן של טיסות המשך. באולם הזה יש מסוע לאיסוף כבודה לטובת בדיקתה לקראת טיסת ההמשך. עם הנחיתה מהטיסה הראשונית, הנוסעים נדרשים להגיע לדוכן טיסות ההמשך הממוקם באולם הנחיתות (לפני ביקורת הגבולות) שם ימתינו להם נציגי שירותי הקרקע על מנת לבצע בידוק ביטחוני לפני מעבר לטיסת ההמשך. בעבר העלו בחברת אל על את הרעיון למצב את נתב״ג כשדה לטיסות קונקשן. מאז החילופים של רוב הנהלת אל על, כולל המנכ״לית, נראה כי הרעיון נזנח לעת עתה.
תגובה
  1. מספר תובנות לגבי נתב״ג וקונקשנים:

    10000 מתוך 25000000 נוסעים בשנה זה טיפה זניחה בים.

    בגלל המיקום הגיאוגרפי של ישראל, בשביל שקונקשנים יהיו כדאיים צריך להיות מבחר יותר גדול וטיסות יותר תכופות ליעדים מממזרח או מדרום לישראל. זה לא משתלם להטיס נוסע נניח ממיאמי לליסבון דרך נתב״ג. עד לא מזמן מבחר היעדים למזרח היה מצומצם מאוד בגלל האיסור לטוס מעל מדינות ערב. האיסור אמנם הוסר לא מזמן אך יעבור זמן רב עד שתתפתח רשת טיסות למזרח.

    3 שעות מינימום לקונקשיין, הצורך לעבור בידוק דרכונים ולאסוף כבודה, איסור על קונקשיין שלא באותו כרטיס… כל אלו מכשולים שלא קיימים בשדות תעופה אחרים בעולם. פירוש הדבר הוא שכרגע אין שום עניין בלקדם את הנושא בנתב״ג.

Comments are closed.