אל על חתמה היום (20 ביוני) על הסכם לחכירת 2 מטוסי דרימליינר נוספים מדגמי 787-9. תקופת החכירה תעמוד על 15 שנים לכל מטוס כאשר מועדי מסירתם של המטוסים הם רבעון שלישי לשנת 2025 ורבעון ראשון לשנת 2026. החתימה התקיימה היום במסגרת הסלון האווירי בפריז בו לקחו חלק בכירי אל על.
מדובר במימוש של הסכם משנת 2017 של אל על מול חברת AERCAP המקנה לאל על את האופציה לחכירת שני מטוסי 787. בחודש שעבר הודיעה אל על במסגרת הדו״חות הכספיים לרבעון הראשון של 2023 כי היא האריכה את ההסכם המדובר וכעת היא מודיעה על מימוש ההסכם.
עם קבלת המטוסים, יפעלו בשירות החברה 19 מטוסי בואינג 787 (15 מטוסי 787 אשר כבר פועלים בשירות החברה ועוד ארבעה מטוסי 787 הצפויים להתקבל בין השנים 2026-2023).
בתכנית ההצטיידות המקורית הזמינה אל על 16 מטוסי דרימליינר, 15 מתוכם כבר נמסרו לחברה ונמצאים בשירות פעיל. המטוס ה-16 מדגם 787-8 שקיבל את השם ״נוף הגליל״ ממתין למסירה לאל על בארה״ב וצפוי להמסר ברבעון השלישי של 2023. בנוסף, בסוף שנת 2022 חתמה אל על עם יצרנית המטוסים בואינג על מסמך הצעה לרכישת מטוס חדש מדגם בואינג 787-9 מצוייד בשני מנועי רולס רויס. מדובר במטוס הדרימליינר מספר ה-17 של אל על והוא צפוי להמסר ברבעון השני של 2024. המטוס ייוצר במקור עבור לקוח אחר שזהותו לא נחשפה.
מדובר בצעד נוסף לעבר מימוש התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות. במסגרת התכנית התכנית צפתה אל על גידול של 6 מטוסים בצי הדרימליינר, אחד מהם בשנת 2024 וחמישה נוספים עד 2028. כמו כן, במסגרת התכנית צפוי תהליך חידוש של צי המטוסים צרי הגוף וגם תהליך בחינת מחליפים למטוסי ה-777 אשר עוברים בימים אלו תהליך חידוש.
תמונה: ויקימידה (JacobAviation)