לפני כשבועיים המראנו בטיסת אייר פראנס משדה התעופה ניו יורק JFK לפריז, בדרך לתל אביב ושרדנו כדי לחזור ולספר לכם. בשורה התחתונה – תאזרו בזמן וסבלנות.

שדה התעופה JFK עובר תהליכי שדרוג ושיפוץ. טרמינלים כמו טרמינל 7 צפויים להיסגר, טרמינל 8 עבר שיפוץ מקיף בהובלת חברות התעופה בברית OneWorld בראשם אמריקן איירליינס ובריטיש איירוייז. וכיום מקימים מחדש את טרמינל 1 שצפוי להיות הטרמינל הגדול בשדה.

הדמיות של טרמינל 1 החדש בניו יורק
הדמיות של טרמינל 1 החדש בניו יורק. נראה מבטיח

באותה נסיעה שלנו מניו יורק המראנו מטרמינל 1. באותו טרמינל משתמשת חברת אייר פראנס אבל גם הרבה חברות גדולות אחרות כמו לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, צ׳יינה איירליינס, ג׳אפאן איירליינס, קוריאן אייר וטורקיש איירליינס.

כדי להגיע לשדה לקחנו את הרכבת התחתית ממרכז העיר ניו יורק לתחנת ג׳מייקה ומשם היינו אמורים לעבור ל-AirTrain. מדובר בשירות רכבות פנימי בשדה התעופה JFK שמחבר בין כל הטרמינלים השונים ויוצא מתחנת ג׳מייקה שנמצאת בסמוך לשדה. הרכבת ללא עלות רק למי שנוסע בין הטרמינלים.

כבר כאן הכל התחיל להתדרדר. בהגעה לתחנת ג׳מייקה נודע לנו על ידי סדרנים שה-Air Train (שהיא הדרך היחידה כמעט לעבור בנוחות בין טרמינלים) אינה פעילה וש״אולי״ יגיע שאטל בזמן הקרוב. שאטל קטן אכן הגיע כעבור רבע שעה והצליח להכיל כשמינית מהנוסעים שחיכו בתחנה והתנפלו עליו. ניסיון להזמין אובר לתחנת ה-Air Train לא צלח.

לאחר מכן הרכבת נכנסה בכל זאת פתאום לתחנה ושמחתי מאוד. רק שאז לקחו 20 דקות נוספות עד שהיא בכלל יצאה מהתחנה ואז היא התעכבה 10 דקות ויותר בכל תחנה שהגיעה אליה. בדרך כבר ראינו שלטים שהתחנה בטרמינל 1 (כאמור, הטרמינל ממנו אנחנו טסים), מבוטלת בשל שיפוצים. אותם שלטים הכווינו את הנוסעים לטרמינל 8 ומשם בשאטל לטרמינל 1.

לא נעים, אבל לא נורא. קיווינו שזה יהיה הסוף של המסע המייגע. אגב, בהקשר זה שימו לב שבהמשך תבוטל זמנית גם התחנה בטרמינל 2.

בהגעה לטרמינל 8 ניגשנו למסוף השאטלים הפנימי של השדה שנמצא ממש סמוך לרכבת הפנימית. ההגעה למסוף השאטלים לא בישרה טובות עם עשרות נוסעים שנראו זועמים וטענו שלא עוברים בכלל שאטלים לטרמינל 1. אחרי כ-20-30 דקות נוספות הגיע שאטל לטרמינל 1 שכולם עלו והצטופפו עליו. נחסוך מכם כבר את התיאור של תורי האבטחה וההמתנה של כ-10-15 דקות נוספות עד שיתפנה בודק לתיק שלי ש״נשלח הצידה״ בבדיקת השיקוף.

כל החוויה הזו הייתה בחודש יוני, עוד לפני עונת השיא הצפויה בקיץ הקרוב. זאת כאשר לא נראה כי רוב העבודות בשדה יסתיימו לפני כן. בהתאם אנחנו צופים כאוס רציני בשדה בחודשי הקיץ. חשוב להגיד שהתעריף הקבוע של מונית מ/אל ניו יורק עומד על 70$ וכנראה תעניק לכם את הביטחון שתגיעו ישירות לטרמינל בזמן.

אמנם הגענו בזמן לטיסה והעברנו אפילו כחצי שעה בלאונג׳. כמו כן אני לא יודע לומר האם נפלתי על יום כושל במיוחד או שמא מדובר בתחילתו של גל נוסף של כאוס כמו בקיץ הקודם. ובכל זאת, למי שייבחר להגיע לשדה בתחבורה ציבורית בחודשים הקרובים, נמליץ לקחת מרווח ביטחון גדול במיוחד להגעה מניו יורק לשדה, גם אם רק לשם השקט הנפשי.

עצה נוספת לטסים ספציפית מטרמינל 4 (משם יוצאות טיסות של דלתא, KLM, וירג׳ין אטלנטיק ועוד חברות) – שימו לב שניתן להזמין תור מהיר לבידוק הביטחוני עד 72 שעות לפני ההגעה לשדה.

תגובה
  1. אולי בלגן, אולי איטי, אולי צפוף, אבל לפחות יש סוג כלשהו של תחבורה ציבורית. ומה בנתב”ג אצלנו? מדי לילה, בין חצות ל-5:40 בבוקר, אין שום תחבורה ציבורית לנמל התעופה הראיש והיחידי בישראל, לא רכבות ולא אוטובוסים, וזאת בשעות הכי עמוסות מבחינת נחיתות והגעה להמראות הבוקר. הנוסעים, בעיקר התיירים, נשארים להתמודד מול נהגי מוניות, וכולנו יודעים איך זה מתנהל. וכל זה – עוד לפני שישי ושבת – ימים שבהם אפשר רק לחלום על תחבורה ציבורית. אבל אפש להתעודד: שרת התחבורה מבטיחה שממש בקרוב, עוד רגע, תהיה רכבת קליע מהירה בין קריית שמונה לאילת, אז אולי ניסע בה…

  2. יותם מומלץ לתקן את המשפט הנ”ל, ה AIRTRAIN מגמאייקה כלל לא חינם, הוא עולה 8.25$.
    ה AIRTRAIN חינם רק למי שעובר בין הטרמינלים.
    AirTrain is free unless you start or end your journey at Jamaica and Howard Beach Stations. There, the fee is $8.25 USD, payable only by MetroCard.

    להלן הציטוט מהכתבה
    “תחנת ג׳מייקה ומשם היינו אמורים לעבור ל-AirTrain. מדובר בשירות רכבות פנימי בשדה התעופה JFK שמחבר בין כל הטרמינלים השונים, ללא עלות, ויוצא מתחנת ג׳מייקה שנמצאת בסמוך לשדה.”
    והנה קישור למידע
    https://www.jfkairport.com/to-from-airport/air-train

Comments are closed.