חברת אל על חתמה על הסכם שיתוף פעולה (אינטרליין) בתחום המטענים, עם חברת התעופה הצעירה מוייטנאם Bamboo Airways ועם חברת התעופה Astral מקניה. ההסכמים יאפשרו לאל על להרחיב משמעותית את רשת הנתיבים דרכם ניתן לייבא ולייצא מטענים מישראל ואליה. מדובר בהסכמים ראשונים בין החברות שנכנסו לתוקף באופן מידי.
הטסת המטענים נעשית בבטן מטוסי הנוסעים ובמטוסי מטען ייעודיים. כפי שפורסם לראשונה בחדשות תעופה, החודש נמסר לאל על מטוס בואינג 737-800 חכור שיישמש את החברה בלעדית להטסת מטענים. מדובר במטוס שעבר הסבה ממטוס נוסעים למטוס מטען. בקרוב צפויה אל על להרחיב את רשת הנתיבים שלה, עם חידוש הטיסות הישירות לניו דלהי הודו. במקביל לחידוש הקו למומבאי בחודש אוקטובר 2023, תתאפשר גם הרחבת הטסת המטען להודו, עימה מקיימת ישראל קשרי מסחר ענפים.
אל על הודיעה בעבר כי בכוונתה להפוך את נתב״ג לתחנת מעבר (HUB) למטענים וכן לבצע טיסות מטען מטורקיה לישראל ומישראל לארה״ב. כמו כן, ציינו כי בכוונתם להרחיב את רשת ההפצה ליעדים רבים ברחבי העולם.
כזכור, חברת התעופה למטען אסטרל אוויאיישן (ASTRAL Aviation), שבסיסה בניירובי (קניה), החלה להפעיל בחודש יוני טיסת מטען שבועית מניירובי לנתב”ג באמצעות מטוס מטען מדגם בואינג B757F עם יכולת העמסה של עד 30 טון.
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל על: “ההסכמים מצטרפים להסכמים קיימים של חטיבת המטענים עם חברות תעופה בינלאומיות נוספות, בהן אתיחד איירוויז, לאטאם, אייר צ’יינה, תאי קרגו, אתיופיאן איירליינס, פגסוס, ג’אפאן איירליינס ואחרות. עם פתיחת הטיסות הישירות מתל אביב לטוקיו חתמנו על הסכם גם עם חברת התעופה היפנית ANA. ההסכם החדש מאפשר לאל על לראשונה נקודות פיזור מגוונות ורבות באפריקה באמצעות חברת אסטרל המתמחה בהטסת מטענים. עם חברת התעופה במבו, שהיא חברת תעופה מסחרית אנו שוקדים על תוכניות נוספות במטרה להעמיק ולהרחיב את שיתוף הפעולה בין החברות. אנחנו מסתכלים לטווח ארוך עם הבנה שיש צורך להיערך לשווקים חדשים שיתעוררו בהתאם לשינויים בעולמות התעשייה והמסחר, שינויים שגם שמו את וייטנאם על המפה עם העברה מסיבית של ייצור מסין אליה”.