חברת אל על הודיעה כי חתמה היום עם חברת דלתא אייר ליינס על הסכם עקרונות מחייב לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הובלת הנוסעים.

במסגרת ההסכם ישתפו החברות פעולה במספר הסדרים מסחריים, ביניהם, הסכם שיתוף קוד (CodeShare) לפיו לכל חברת תעופה תהיה האפשרות למכור מושבים על טיסות של חברת התעופה האחרת; הסכם שיתוף מועדונים בין חברות התעופה, שיאפשר באופן הדדי צבירה ומימוש הטבות עבור לקוחות המועדון של שתי חברות התעופה; והסכם טרקלינים שיאפשר גישה של נוסעי חברות התעופה הזכאים לכך לטרקלינים המופעלים על ידי חברות התעופה.

שיתוף הפעולה עתיד לחול על טיסות בנתיבים בהן פועלות שתי החברות, ובכללן הנתיבים הישירים של חברות התעופה בין ישראל לארצות הברית בשני הכיוונים, בחלק מהנתיבים מישראל דרך אירופה למגוון יעדים בארצות הברית, בשני הכיוונים. בנוסף, בנתיבי טיסות המשך מהיעדים של אל על בארה״ב ליעדים אחרים שמפעילה דלתא בתוך ארצות הברית וביבשת אמריקה. היקף היעדים המדוייק וזהותם תקבע בהמשך בהסכמים מסחריים שיגובשו ויועברו לאישור הרשויות המוסמכות בישראל ובארצות הברית.

שיתוף הפעולה יאפשר לאל על להגדיל משמעותית את היקף היעדים אליהם תוכל למכור כרטיסי בארה״ב ובכלל באמריקה וכן להגדיל את היצע המושבים. כמו כן, יאפשר לאל על להציע טיסות קונקשן לארה״ב דרך אירופה עם חברת דלתא. כבר היום מציעה חברת דלתא הצעה דומה באמצעות טיסות של חברות כמו אייר פראנס-KLM ווירג׳ין לאירופה ומשם טיסת המשך עם דלתא לארה״ב.

חלק מעניין נוסף בהסכם נוגע לחברותה של אל על בברית תעופה גלובאלית. על פי ההסכם, דלתא תעשה ״מאמצים סבירים״ לסייע לחברה בהצטרפותה לברית התעופה SkyTeam שבה דלתא היא חברה מרכזית, לצד קבוצת אייר פראנס-KLM.

במסגרת שיתוף הפעולה הסכימה אל על שלא להיקשר בהסדרים דומים עם חברות תעופה שבסיסן בארצות הברית. ההסכם יהיה תקף לתקופה של חמש שנים לפחות, החל ממועד יישום הסכם שיתוף הקוד או הסכם שיתוף המועדונים, לפי המאוחר מהם.

החתימה על ההסכם עם דלתא מגיע כחלק מיישום התכנית האסטרטגית של החברה. כבר בהצגת התכנית לעיתונאים, הודיעה מנכ״לית אל על כי החברה תתמקד בפיתוח מיזם משותף (Joint Venture) עם חברת תעופה אמריקאית מרכזית במטרה להעניק לנוסעים של שתי החברות ערך מוסף. כעת עולה כי מדובר בחברת התעופה דלתא.

תגובה
  1. גארודה אינדונזיה אחלה חברה.
    קשה להאמין שמדובר המכשול ביטחוני.
    החברה הלבנונית היא אכן בעיה גדולה אבל מדובר בחברה דיי פיצפונית גם ביחס לאל על

    1. גארודה זו החברה הלאומית של מדינה שוויתרה על אירוח שני אירועי ספורט ברמה עולמית רק כי הם לא רצו לארח את ישראל. כדאי להאמין שהם יהוו מכשול.
      החברה הלבנונית אולי קטנה אבל אין הרבה חברות בסקאי טים וביניהם תמצא גם עוד יוצר קטנות (עיין ערך צ’ק אירליינס)…
      חוץ מזה גם החברה הסעודית ממדינה שרק לא מזמן חידשה את היחסים הדיפלומטיים עם איראן ונראה שהגענו לברית חברות תעופה שהיא אולי הכי גרועה לחברה ישראלית.

Comments are closed.