חברת התעופה החדשה Global Airlines נערכת להשקת הפעילות שלה באביב 2024. בינתיים מודיעה החברה על שורה של מינויים מוכרים מעולם התעופה ורכישת שלושה מטוסי איירבוס A380 נוספים.
מה שהתחיל כספק בדיחה של ה-1 באפריל מתחיל לקרום עור וגידים. בצעד נועז הודיעה חברת הסטארט-אפ הבריטית גלובל איירליינס על רכש של שלושה מטוסי A380 נוספים. הכרזה זו מגיעה זמן קצר לאחר שהודיעה החברה בחודש מאי האחרון על רכישת מטוס סופרג'מבו ראשון מחברת Doric Aviation. מדובר במטוס שעל פי ההערכות היה בעבר בשירות חברת סינגפור איירליינס. נכון לעכשיו צפויה החברה להחזיק ארבעה מטוסי A380.
חברת גלובל איירליינס היא חברת תעופה בריטית שהוקמה בשנת 2021 על ידי ג'יימס אסקווית'. גלובל שואפת להתחיל להפעיל טיסות טראנס אטלנטיות מלונדון לניו יורק ולוס אנג'לס באביב 2024, תוך שימוש בצי המבוסס על מטוסי איירבוס A380 בלבד. מדובר בחברה הראשונה בעולם שמתחילה את פעילותה מהשלב הראשונה עם מטוסי סופרג׳מבו, בזמן שחברות תעופה בעולם מתחילות לתכנן את הוצאתם משירות בעתיד.
בימים אלו נערכת חברת הסטארט אפ הבריטית עם תוכניות לשיפוץ והחזרה לשירות של מטוסי הענק שרכשה. על פי הודעת החברה, פרטים נוספים על המטוסים הרכישה ותהליך ההשיפוץ צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. מהמידע המועט שקיים באתר החברה, עולה כי מטוסי הסופרג׳מבו של החברה צפויים להכיל 471 מושבים, כאשר כרגע מצויינות 3 מחלקות: מחלקה ראשונה, עסקים ותיירים. החברה נערכית להציע שירותי פרימיום יוקרתיים במיוחד, שככל הנראה יכללו סוויטות פרטיות במחלקה ראשונה ובר.
באתר החברה מצוין כי הייחודית של גלובל איירליינס תהיה בכך שהחברה תעשה דברים אחרת ומבטיחה ״מהפכה״ בטיסות המסחריות. בתוך כך מציינים בחברה כיצד נוסעים סובלים כיום מתורי אבטחה ארוכים, איחורים בטיסות, אובדן מזוודות, אוכל בלתי אכיל ושירות לקוחות לקוי. בחברה מציינים שהם מתכוונים להשתחרר מפרדיגמות התעופה הרגילות. כרגע מדובר בעיקר בהבטחות ריקות, שכן בחברה לא מציינים כיצד הם מתכננים להתמודד עם כל סוגייה, במיוחד ביחס לסוגיות שיש לחברת תעופה מעט שליטה עליהן כמו תורי אבטחה בשדה.
במקביל הודיעה החברה על שורת מינויים בכירים. למועצת המנהלים הצטרפו ריצ׳רד סטיבנסון, לשעבר מנהל רשות התעופה האזרחית של בריטניה, שיישמש גם סמנכ״ל החברה ומנהל המסחרי. לתפקיד יו״ר מועצת המנהלים נבחר קווין בילינגס, ששימש כעוזר מזכיר חיל האוויר האמריקאי. למועצה ייצטרפו גם מנהלת הלקוחות הראשי של רולס רויס וקפטנית באיזיג׳ט.
בנוסף, בצד המקצועי מינתה החברה פרוייקטור A380 אשר ייעץ לחברה בכל הנושאים האסטרטגיים הקשורים לרכש ותחזוקת צי המטוסים. לתפקיד זה מונה סי ואן דורן, טייס ומדריך טייסים לשעבר בחברת אמירייטס.
כל הצעדים האחרונים ממצבים את חברת גלובאל איירליינס כאחת מהחברות המסקרנות ביותר כיום בעולם התעופה. ההחלטה להשיק את פעילות החברה עם מטוסי הסופרג׳מבו, ששמורים לרוב לחברות שמפעילות אסטרטגיית HUB מעניינת מאוד. אין ספק שהתזמון של החברה טוב יחסית כאשר בעולם נרשמים שיאי ביקוש ומחסור בהיצע – מה שמוביל לעלייה במחירים.
ייתכן והחברה תוכל להציע תוספת מושבים בקווים מבוקשים במיוחד ונותר בעיקר לראות כיצד היא תמצב את עצמה למול תחרות לא מעטה באותם קווים. כמו כן יהיה מעניין מאוד כיצד תיישם החברה את ההבטחה ״לעשות דברים אחרת״.