הקיץ הקרוב צפוי להיות עמוס במיוחד בתחום התעופה. אמנם השנה חברות ושדות התעופה בעולם נערכו משמעותית יותר טוב לשיאי הטיסות שצפויות לצאת בקיץ הקרוב. ועדיין צפויים לנוסעים רבים בעולם זמני המתנה ארוכים במיוחד ביחס לשגרה.

כחלק מכך צפויים גם שינויים וביטולים של טיסות, כפי שקורה גם בשגרה. חלק מחברות התעופה אף נערכו מראש וקיצצו טיסות על מנת להמנע ממצב של ביטולי טיסות ברגע האחרון. לדוגמא, לא מזמן ביטלה חברת הלואו קוסט ההולנדית טראנסאוויה מאות טיסות לאורך חודשי הקיץ (יוני עד אוגוסט), בין היתר בשל מחסור במטוסים שייאפשרו לבצע את לוח הטיסות המלא של החברה בקיץ.

בהקשר זה, אחת הבעיות שצצו מאז תקופת הקורונה, אך עדיין מהווה סוגייה משמעותית, נוגעת לאחריות לעדכון הנוסעים במצבים של שינויים וביטולי טיסות. בכל הנוגע ללקוחות שהזמינו טיסה ישירות מחברת התעופה המצב ברור – אחריות העדכון והטיפול בנוסע נמצאת בלעדית אצל חברת התעופה. עם זאת, בכל הנוגע לנוסעים אשר הזמינו טיסה מסוכנים ואתרים מתווכים כאלה ואחרים, האחריות על עדכון הנוסע לרוב תיפול דווקא אצל אותו סוכן.

חשוב לציין כי במעמד ביצוע ההזמנה אצל גורם צד שלישי שאינו חברת התעופה עצמה, אותו סוכן מעביר פרטי קשר לחברת התעופה במהלך הקמת ההזמנה אצלה. אותם מתווכים מעבירים את פרטי הנוסע או את הפרטים שלהם עצמם. במקרה שבו לא מועברים הפרטים של הנוסע, לחברת התעופה אין יכולת לעדכן את הנוסע ישירות במקרים של ביטול או שינוי והיא מעבירה את העדכון לפרטי הקשר שקיבלה במהלך ההזמנה. משם הנוסע ״תלוי בחסדיו״ של אותו סוכן.

במקרה של הזמנת כרטיס טיסה דרך סוכן חיצוני לחברת התעופה, אנחנו ממליצים לוודא שפרטי הקשר שלכם מעודכנים אצל חברת התעופה. פירטנו מטה איך ניתן לעשות זאת (זמין רק בחלק מהמקרים).

אזור ניהול ההזמנה באתר חברת פגסוס
אזור ניהול ההזמנה באתר חברת פגסוס

לאחר ביצוע הזמנה של כרטיסי טיסה, הנוסע מקבל מספר הזמנה. לעיתים המזמין אף יקבל שני מספרי הזמנה: אחד של הסוכן ואחד מטעם חברת התעופה. לאחר מכן ניתן לגשת לאתר חברת התעופה ולהכנס להזמנה (לרוב נקרא Manage my booking) באמצעות מספר ההזמנה ושם משפחה. לאחר כניסה לאזור האישי יהיה ניתן לבצע פעולות שונות כמו עדכון פרטי קשר, הושבה ולעיתים גם בחירת ארוחות ושדרוג. באזור פרטי הקשר תוכלו להכניס כתובת אימייל וטלפון ליצירת קשר שברוב המקרים ישמשו את חברת התעופה לעדכן אתכם על שינויים וביטולים.

אפשרות נוספת, במידה והזמנתם מסוכן אנושי, או כזה שניתן לשוחח איתו ישירות – היא לבקש מהסוכן לעדכן מראש בהזמנה את פרטי הקשר שלכם.

חשוב להגיד שהשיטה מעלה לא תמיד אפשרית, במיוחד בכל הנוגע לטיסות צ׳ארטר בהן כרטיסי הטיסה מונפקים בסמוך לטיסה. כמו כן חשוב לציין שבמידה והזמנתם כרטיסי טיסה דרך סוכן או גורם חיצוני, ברוב המקרים תוכלו לקבל שירות לקראת הטיסה שלכם דרכו בלבד ולא דרך חברת התעופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *