אז אחרי שנגמר שלב ההספדים של מטוס האיירבוס A380 הענק, חברות תעופה בעולם ממשיכות להשקיע סכומי עתק בשימור מטוסי הסופרג׳מבו כך שיוכלו להמשיך לפעול עוד שנים רבות בשירות טיסות נוסעים.

כעת זו חברת התעופה בריטיש איירוייז שמודיעה שהיא צפויה לחדש את פנים מטוסי האיירבוס A380 בהשקעת ענק ובכך להאריך את תקופת השירות שלהם בחברה ולשפר את המוצר המוצע לנוסע. זאת לאחר שחברת בריטיש קרקעה את צי מטוסי הסופרג׳מבו שלה, שכולל 12 מטוסים, בתחילת מגפת קורונה. בסוף 2021 החלה החברה להחזיר את המטוסים לשירות וכעת מודיעה החברה על החידוש שלהם.

מחלקת העסקים הישנה (“Club World”) של בריטיש איירוייז
מחלקת העסקים הישנה (“Club World”) של בריטיש איירוייז

מטוסי ה-A380 הדו-קומתיים ידועים כמטוסים מפנקים מאוד לנוסע, עם חוויית טיסה שקטה ומרווח אישי גדול מהממוצע. עם זאת, ולמרות שמטוסי הסופרג׳מבו של בריטיש צעירים יחסית עם גיל ממוצע של כ-9.3 שנים, חללי הפנים במטוסים האלו של בריטיש כבר נחשבים מיושנים למדי. זאת בזמן שבשנים האחרונות הציגה חברת בריטיש איירוייז מחלקת עסקים חדשה (Club Suites) וכן העלתה את האפשרות של הצגת מחלקה ראשונה חדשה למטוסי הדור הבא ה-777X.

סוויטות פרטיות במחלקת עסקים במטוסי A350 של בריטיש איירוייז
סוויטות פרטיות במחלקת העסקים החדש (“Club Suite״) של בריטיש איירוייז

על פי דיווח של ה-Sunday Times, בראיון עם מנכ״ל בריטיש איירווייס, שון דויל, נחשף כי החברה תשיק מחלקה ראשונה חדשה שתותקן בכל צי מטוסי ה-A380 וכן כי תותקן במטוסים אלו מחלקת העסקים החדשה של החברה (Club Suites). על פי הדיווח יושקעו בחידוש 12 מטוסי הסופרג’מבו הדו-קומתיים סכום ענק שיעמוד על מאות מיליוני ליש”ט.

כיום יש למטוסי הסופרג׳מבו של בריטיש קונפיגורצייה ייחודית עם 3 מחלקות שירות בכל קומה במטוס. בסיפון העליון יש מושבים במחלקת עסקים, תיירים פרימיום ותיירים ובסיפון התחתון יש מחלקה ראשונה, עסקים ותיירים. סה״כ בכל מטוס ישנם 469 מושבים, 14 במחלקה ראשונה, 97 במחלקת עסקים, 55 במחלקת תיירים פרימיום ו-303 במחלקת תיירים.

חברת בריטיש איירוייז פועלת כרגע להתקין את מחלקת העסקים החדשה שלה בצי מטוסי הבואינג 777 וצפויה לעבור לאחר מכן לשדרג את מטוסי ה-787 דרימליינר. ההערכה היא שהשיפוץ של מטוסי האיירבוס A380 יגיע רק לאחר מכן כשהמטוסים כבר יהיו בגיל ממוצע של 10-11.