אתמול פרסם אחד מהבלוגרים המוכרים ביותר בעולם בתחום התעופה, Josh Cahill, סקירת טיסה מצולמת של טיסת אל על ללונדון במחלקת תיירים של מטוס בואינג 787 דרימליינר. מדובר באחד מהבלוגרים המוכרים ביותר בענף עם מאות אלפי עוקבים ועשרות רבות של סקירות. הבלוגר לא חסך מאל על ביקורת, במיוחד על היחס של הצוות והאוכל בטיסה.

הסיפור מתחיל למעשה בשנה שעברה, אז סקר הבלוגר טיסה של חברת אל על מדובאי לתל אביב במחלקת עסקים של מטוס ה-787, סקירה שצברה עד כה 957 אלף צפיות ביוטיוב. כבר בסקירה המצולמת הזו ציין הבלוגר שאל על ככל הנראה ידעו על הגעתו ונתנו לו יחס מועדף במיוחד מה שהוביל לכך שהחוויה לא הייתה בהכרח אותנטית. על כן בחר הבלוגר לטוס שוב עם אל על, הפעם במחלקת תיירים, כדי לנסות להבין איך נראית חוויה אותנטית עם אל על.

במהלך הסרטון, שצבר מאתמול כבר 67 אלף צפיות, מתאר קהיל את הציפיות הגבוהות שהיו לו על בסיס החוויה הקודמת בטיסה מדובאי. עם זאת הוא כבר מציין כי החוויה הפעם הייתה מאוד ״מנוגדת״ לזו הקודמת. הבלוגר טס הפעם במחלקת תיירים, לעומת מחלקת עסקים, עם הבדל מהותי בין השניים. עם זאת, מדובר בבלוגר מנוסה שמכיר את הסטנדרט בתעשייה במחלקות השונות.

בתחילה מתאר קהיל צוות טיסה לא ידידותי כבר משלב העלייה למטוס ולאורך השירות בטיסה. את ארוחת הבוקר שהוגשה לו הוא מתאר כ״חביתה הדוחה ביותר״ שהוגשה לו מעולם ואף מציין כי עדיף לו היה לאכול את המגזין שנמצא בכיס המושב שלפניו. לסיכום הוא מתאר את ארוחת הבוקר כ״עלובה״. כמו כן, מציין כי בניגוד לציפייה שלו לא הוצע לנוסעים תה או קפה.

הבלוגר מציין כי גם במהלך השירות בטיסה המשיך השירות הלא ידידותי של הצוות. בהקשר זה מציין כי הצוות העניק תחושה לא מזמינה עד כדי כך שהוא ״תהה אם הם בסדר״. בהמשך מציין הבלוגר עוד כמה מגרעות כמו היעדר אוזניות במחלקת תיירים, כאשר כשהוא ביקש מדייל הוא קיבל את התשובה הפשוטה: ״לא״.

בסיכום מציין קהיל כי מדובר בטיסה ״מוזרה״ וחוויה שונה מאוד מהטיסה שלו עם אל על בשנה שעברה. בהקשר זה הוא מדגיש שאל על עשתה ״הצגה״ בביקור הקודם שלו לאור העובדה שידעו על הגעתו.

לטובה ציין קהיל את המוצר הקשיח, כלומר המושב, במחלקת תיירים כולל מרווח הרגליים והשמיכה שניתנה לו.

לקהיל 607 אלף עוקבים בעמוד היוטיוב שלו שמתמקד בסקירת טיסות של חברות תעופה מכל העולם. בין היתר סקר חברות תעופה מאיראן, מונגוליה, גרינלנד, מצרים ועוד רבות. קהיל ידוע בסקירות הקיצוניות שלו, לטובה או לרעה, עם כותרות שנעות במקרים רביב סביב התיאור – ״חברת התעופה הטובה/הגרועה ביותר״ . הסקירות שלו מגיעות למאות אלפי, ולפעמים מיליוני צפיות לכל סקירה. ככל הידוע, קהיל לא מקבל מימון מחברות תעופה, כך שהסקירות שלו נחשבות אובייקטיביות.

קהיל מציין בשורה התחתונה כי בשלב הזה הוא ״לא ממליץ״ לטוס עם אל על וכן נותן לה את הציון של 3/10. במקביל הוא כבר מסמן את היעד הבא שלו: סקירה של מחלקת תיירים פרימיום של אל על.

תמונה: אגנס אוירינגל

תגובה
  1. אל על סתם יקר. השירות 0. קו דרום אפריקה פי 2 יקר מאטיופיאן איירליינס
    בוטל ה פרמיות לקו זה. תודה אל על כך עדיפות לאטיופאן איירליינס

    1. מי בכלל טס באל-על, נגמלתי לפני 37 שנים עקב יחס מחפיר.
      שיכתוב משהו חדש.

      1. ואני לעומת זאת לא מוותרת וטסה אך ורק עם
        אל על , מרגישה בה מצויין, השרות נפלא והאוכל מאוד טעים ויש מבחר גדול של סוגי אוכל גם לסוכרתיים והכל נפלא, לא מבינה למה להשמיץ ? גם אם יש לפעמים תקלות.
        שלחתי מייל , טופל ופיצו אותי.
        זה קורה אצל הרבה חברות שיש תקלות.
        פעם אחת החלטתי לשנות וטסתי עם לופטהנזה והאוכל היה דוחה והשרות גרוע , הרגשתי נטע זר….
        אל על שלנו כחול לבן באהבה

  2. צודק לחלוטין אל על על הפנים שרות גרוע דילים לא מסברי פנים אוכל דוחה
    בקיצור אל הפנים ממש בושה מחירי גבוהים ולא מהנה

    1. בעיני רבים וטובים, אל על היא אכן חברה עם שירות גרוע ואוכל דוחה ביותר.
      אני אטוס ואפילו במחיר יקר יותר עם כל חברה אחרת ובלבד לא עם אל על !!

  3. טסתי עם הרבה חברות תעופה וכן טסתי גם הרבה עם אלעל – ותמיד ובכל הטיסות במח’ תיירים. אל על תמיד עלתה על כולם מכל הבחינות כולל בשירות בטיסה ולפני הטיסה , כולל במזון וכולל בנוחות של מח’ תיירים.
    מציע לכל המצקצקים והמשמיצים למינהם לבדוק בחב’ תעופה אחרות . זה לא שאין מקום לשיפור אבל ….. הם עדיין חב’ טובה. ואמשיך לטוס עם אל על בכיף.

    1. אתה מספר לעצמך סיפור מטומטם. הטיסות ה”טובות” שלך באל פח זה טיסות בקווים שהם סידרו לעצמם מונופול לגביהם, ממומן על חשבון הציבור, והמתחרים הבודדים שנותרו נאלצו לתת את זה בתנאים גרועים. מחלקת תיירים אתה אומר? נסה מחלקת תיירים בלופטהאנזה, מפרנקפורט לבוגוטה בקולומביה, באיירבוס 340, תראה מה זה נוחות וכיף!

  4. טסתי השבוע עם המשפחה מדובאי לנתבג.מעולם לא ניתקלתי בתופעה המחוצפת וספק חוקית שהם הפרידו מושבי ילדים קטנים ( 10 7 3) מההורים .פנינו למנהל המקומי והוא הצליח לצמצם את ההפרדה לאותה שורה אבל עדיין ילדה בת 3 מצאה עצמה ליד חלון בצד אחד וילד ליד חלון בצד השני ןההורים במושבים המרכזים .
    הצוות לא מוכן היה לטפל והסבירו כי התופעה קיימת כל הזמן וזה ניפתר ברצון טוב של הנוסעים . שערוריה

    1. לפני שנים הייתי טס כל חודש מלונדון לישראל ואז יום אחד החליטו שאני כנראה מחבל וסרבו לתת לי לעלות על המטוס עם המחשב שלי ודברים אחרים שלי למרות שאני דור רביעי בארץ החלטתי שלעולם אני לא יטוס עם החברה הזו, ואני שמח על ההחלטה הזו

  5. חזרתי לפני שבועיים עם הדרימלר בטיסת אחהצ מהיתרו. בטיסה שלי הייתה לי חוייה שונה. צוות משתף פעולה, ארוחה סבירה, המושב נוח, בידור, בקיצור הטיסה עברה בנוחות. נכון גם אצלנו היו משפחות שהופרדו אבל מסתבר שהן קנו את כרטיסים זולים ללא הושבה. הצוות ממש ניסה לעזור להם.

  6. דיילי אל-על שחוקים נפשית מהנוסעים הישראלים הברברים והחצופים – חילונים וחרדים כאחד. ואז כשמגיע אליהם נוסע זר אקראי לביקורת פתע, הם חושפים בפניו את מצב השירות העגום של אל-על. למעשה אל-על, בלית ברירה, עדיין נשענת על הסלוגן המיושן סטייל שנות ה-70 “הכי בבית בעולם”, כי זה רק מה שנשאר לה להציע… נוסטלגיה לזקנים. את הדור הצעיר זה לא מרשים ולא מעניין בכלל.

  7. גם אני לא מרוצה מאלעל. נותנים סנדביצים במקום ארוחות.יקרים יותר מהאחרים. כמה שיש לי סנטימנטים לחברות ישראליות הם מורידים לי מהם.חבל. כל כמה שנים טס איתם.האמת גם הישראלי הממוצע מפונק מדי אבל גם אלעל לא משהו לצערי.כמו שרשמו אנשים קןנים כרטיס הכי זול ומצפים שהילדים ישבו איתם-הרי בשביל הושבה לוקחים מחיר יותר גבוה-אז תשלמו! ולמי שלא מתאים יש חברות אחרות!

  8. אכן המוצר שאלעל מוכרת הוא מוצר יקר ולא תמיד שכזה יכול להתחרות בחברות הסדירות בעיקר האירופאיות והאסיתיות, מול הלוקוסט , אין תחרות אלעל יקרה ולא נותנת ערך מוסף מול החברות הללו. השרות באלעל לא אחיד לפעמים סביר ולרוב עלוב , פני החברה כפני העם…..

  9. אוכל לפח אשפה. הביזניס דוחה גם החדש. כבר עשיתם? תעלו דרגה. הביאו את גרניט המלא פוזה ולא מבין על מה? והתפריט נהיה פח. חברים שפים קלאס מחו”ל ולא שף ריאלטי?

  10. טסתי לבנגקוק עם אל על
    מטוס מיושן ללא מסכים כסאות צפופים ולא נוחים אוכל גרוע
    הספיק לי
    לא טס יותר בחברת הפח

  11. כל חברה אחרת עדיפה על אלעל, אוטטבוס, מה שיש.הכי בבית בעולם זו סיסמה נכונה: צוות חצוף, אדיש, גס רוח, כמו בבית.טסתי פעם אחרונה ביזנס.נותנים מן מסך נייד כזה, במקום מסך נורמלי,לפענח איך עובד קשה, מבחר עלוב. שכחו להגיש לי א.בוקר! כשחיפשתי את הבחור שהגיש, עשה לי פרצוף, כי הרי מי אתה שתצפה לשירות, זו ישראל פה! האוכל כשכבר הגיע, מגעיל.בקשות פשוטות,עושים טובה.בטיסה אחרת 11ש לבנגקוק לא ניקו את השירותים כל הטיסה. כל פעם היו עסוקים במשהו.על התנהגות הנוסעים מיותר להוסיף, ברברים זו מחמאה, זה כבר לא אשמת אלעל, אבל… כמו בבית אה?? וגם הליקוק לדוסים, בלי שירות בשבת….טוסו עם חברות אחרות בקיצור.

  12. יכולים לרשום פטנט על טיסות low cost במחירי אל על.
    בטיסתנו האחרונה עם אל על, שום סימן לטיסת שכר לא היה עד השלב בו הגענו למטוס שהיה מיושן, צפוף מטוס חכור על צוותו הזר. שליש כוס מים, יציאה באיחור של שעה וחצי. וחוזר חלילה בטיסה בחזרה. על על, להרגיש בבית כבר מהעליה למטוס.

  13. הוא עוד נדיב איתם, לאחרונה טסנו לאמסטרדם במח עסקים, מזעזע.
    נזכרתי למה 10 שנים לא טסתי באל על ונראה כי אמשיך להתרחק מהם

Comments are closed.