חברת התעופה האוזבקית Qanot Sharq החלה להפעיל טיסות ישירות מתל אביב לסמרקנד, אוזבקיסטאן.

חברת התעופה Qanot Sharq החלה להפעיל טיסה שבועית אחת בין תל אביב לסמרקנד בימי רביעי. טיסת HH5542 צפויה להמריא כל יום רביעי מתל אביב בשעה 10:10 ולנחות בשעה 17:00 זמן מקומי. טיסת HH5541 מסמרקנד לתל אביב צפויה להמריא בימי רביעי בשעה 5:05 בבוקר ולנחות בשעה 8:40 זמן מקומי.

חברת Qanot Sharq החלה להפעיל טיסות לישראל כבר בחודש מאי השנה עם טיסה שבועית ישירה מתל אביב לטשקנט. כעת מפסיקה החברה את הקו לטשקנט ועוברת להפעיל טיסות ישירות לסמרקנד שצפויות להמשיך, נכון לעכשיו, עד לסוף חודש אוקטובר. במטוסי החברה 2 מחלקות שירות: עסקים ותיירים. נכון לעכשיו החברה בונה את אתר האינטרנט שלה ולכן ניתן להזמין את הטיסות בעיקר דרך סוכני נסיעות.

חברת התעופה האוזבקית היא חברת התעופה הפרטית הראשונה באוזבקיסטאן והיא קיימת מאז 1998. תחילה הפעילה החברה טיסות מטען וצ׳ארטרים. החל משנת 2021 החלה החברה להפעיל טיסות נוסעים סדירות ליעדי פנים באוזבקיסטאן, כמו גם בטיסות בינ״ל מאוזבקיסטאן ליעדים ברוסיה, תאילנד, ערב הסעודית, דרום קוריאה ועוד יעדים באירופה.

הטיסות של חברת התעופה האוזבקית מבוצעות במטוסי איירבוס A321neo חדשים. לחברה שני מטוסים חדשים מדגם זה, שניהם בני פחות משנה. בנוסף מחזיקה החברה שני מטוסי A320-200 ישנים יותר בני 16.5/17.8 שנים. כמו כן, בקרוב צפוי להכנס לשירות החברה מטוס רחב גוף ראשון מדגם איירבוס A330-200 שהיה קודם לכן בשימוש חברת Air China.

סמרקנד היא העיר השלישית בגודלה באוזבקיסטן (אחרי טשקנט ונמנגן) ובירת המחוז הקרוי על שמה בדרום-מזרח המדינה. העיר שוכנת כ-260 ק”מ דרום-מערבית לבירה טשקנט ובקרבת הגבול עם טג’יקיסטן. כיום מהווה סמרקנד את אחד מאתרי התיירות המרכזיים באוזבקיסטן.

במקביל, חברת אוזבקיסטאן איירוייז מפעילה עד ארבע טיסות שבועיות מתל אביב לטשקנט גם כן במטוסים צרי גוף מדגמי איירבוס A320/A321. לאחרונה חל גידול בהיצע של טיסות למרכז אסיה עם כניסתה הצפויה של חברת אייר אסטנה להפעיל טיסות ישירות מתל אביב לקזחסטאן.

תמונה: Denis Atrushkevich

תגובה

Comments are closed.