זה לא סוד שטיסה במחלקת עסקים יכולה לשדרג את חוויית הטיסה משמעותית. החוויה של מחלקות היוקרה לא מתחילה רק במטוס אלא הרבה לפני כן עם תורים מועדפים לביטחון וצ׳ק אין, דרך אפשרות הכניסה לטרקלין עסקים ועד לעלייה מוקדמת למטוס. הבעיה היא שברוב המקרים מדובר במחלקות יקרות במיוחד שמתומחרות לפחות פי 3 ממחלקת תיירים. מצאנו מקרה אחד שונה.

רוב חברות התעופה הסדירות שטסות מתל אביב מציעות לפחות 2 מחלקות: תיירים ועסקים. באשר למחלקת עסקים, חלק מחברות התעופה מציעות מחלקות ״צנועות״ יותר במיוחד בדמות מושבים זהים למחלקת תיירים, אך עם מספר ״שדרוגים״ כמו מושב ריק לידך, ארוחות ומשקאות. חברות אחרות מציעות מוצרים מפוארים במיוחד, ולרוב המחירים בהתאם.

מחלקת עסקים במטוסי A321LR של חברת טאפ
מחלקת עסקים במטוסי A321LR של חברת טאפ, כמעט במחיר של מחלקת תיירים. תמונה: חדשות תעופה

חברת אחת מציעה שילוב מעניין של מוצר פרימיום ומחירים משתלמים במיוחד. מדובר בחברת התעופה הפורטוגלית טאפ אייר פורטוגל שמפעילה בטיסות מתל אביב לליסבון מטוסי איירבוס A321neoLR. מדובר באחת מחברות התעופה המעטות שמפעילות מחלקת עסקים ״אמיתית״ במטוס צר גוף (כלומר עם מעבר יחיד), עם מושבי מיטה לכל נוסע. מוזמנים לקרוא עוד על חוויית הטיסה במחלקת העסקים הזו של טאפ בסקירת הטיסה שלנו.

טיסה עם טאפ אייר פורטוגל לליסבון במחלקת עסקים
טיסה עם טאפ אייר פורטוגל לליסבון במחלקת עסקים

ולמרות שטאפ מציעה מוצר פרימיום במחלקת העסקים שלה מתל אביב, מחירי כרטיסי הטיסה במחלקת עסקים נמכרים במחירים משתלמים למדי. מחירי כרטיסי הטיסה של טאפ במחלקת עסקים נמכרים החל מאזור ה-700$ לכרטיס הלוך ושוב, עם מחירים אפילו משתלמים יותר מעת לעת במסגרת מבצעים. המחיר משתלם במיוחד בהתחשב בשילוב של זמן הטיסה לליסבון (5.5-6 שעות) ואיכות המוצר הגבוהה שמתבטאת כאמור במושבי מיטה לכל נוסע. חשוב להגיד שמדובר במחיר התחלתי שיכול לזנק בתאריכים המבוקשים גם למחיר של 1,800$.

בחלק מהתאריכים שבדקנו מדובר בתוספת של מאות דולרים בודדים ביחס למחלקת תיירים, תוספת שנחשבת זניחה ביחס לפער המקובל בתמחר בין מחלקת תיירים לעסקים. לקחנו לדוגמא טיסות בין התאריכים 21-24 בנובמבר. כרטיס טיסה הלוך ושוב במחלקת תיירים ייעלה 590$ עם טאפ או 707$ עם אל על. טיסה במחלקת עסקים של טאפ תעלה 791$, פער של 201$ מהמחיר הזול יותר של טאפ או 84$ בלבד לעומת המחיר של אל על, שכולל טיסה במטוסי ה-737 עם מושבי כורסא במחלקת עסקים וללא מושבי מיטה.

לצורך ההשוואה, עבור כרטיס טיסה הלוך ושוב במחלקת עסקים עם לופטהנזה לפרנקפורט תשלמו נכון לעכשיו החל מכ-1,300$. עם זאת, כשתגיעו למטוס תגלו שמוצר העסקים הוא מושב תיירים רגיל עם שינוי יחיד: המושב הסמוך אליכם יהיה חסום לישיבה. עבור טיסה לציריך עם סוויס תשלמו 1,300$ עבור מוצר דומה לזה של לופטהנזה.

עוד דוגמאות מאזורנו – עבור 3 שעות טיסה לדובאי במחלקת עסקים תשלמו החל מ-1,000$ עם אל על בעונת הקיץ הפחות מבוקשת או 1,699$ בעונת החורף. עבור טיסה עם אמירייטס תשלמו 2,361$ ועבור טיסה עם איתיחאד לאבו דאבי תשלמו החל מ-1,908$. אמירייטס תציע מושבי מיטה בכל הטיסות שלה, אל על תציע מושבי מיטה רק בטיסות לדובאי שמופעלות על ידי ה-787, או מושבי כורסא במטוסי ה-737.

טיסות לפריז (כ-5 שעות טיסה) במחלקת עסקים של אייר פראנס יעלו לכם החל מ-1,218$ עם אייר פראנס במטוסי ה-A350 החדישים שגם כן מציעים מושבי מיטה לכל נוסע. טיסות ללונדון (5 וחצי שעות טיסות) מתחילות כרגע במחיר של 1,198$ עם חברת וירג׳ין אטלנטיק, גם כן עם מושבי מיטה לכל נוסע.

אפשר לראות שהמחירים של טאפ במחלקת עסקים זולים במיוחד ביחס למחירים אפילו בטיסות קצרות יותר. עם זאת, טאפ מציעה מוצר יחסית יוקרתי שמשדרג משמעותית את חוויית הטיסה, במחירים זולים במיוחד. כמובן שעל מנת לטוס בתעריפים הזולים יותר תדרשו להיות גמישים שכן הזמינות שלהם מוגבלת. אז אם תמיד רציתם לנסות טיסה במחלקת עסקים – אולי זו ההזדמנות שלכם.

טסתם עם טאפ בעבר? שתפו אותנו על חוויית הטיסה בתגובות

תגובה
  1. כמה מאמץ לשכנע את מי שקורא שאין מציאה גדולה מזו בעולם. טסת בנבומבר והיית כנראה אורח – המחיר שצוין לא שולם… לכתבה עכשווית כדאי להכניס נתונים מעכשיו כדי שזה יראה אמין…. חום יולי אוגוסט גםן בטאפ

      1. מסקנה יחידה: לא לטוס באלעל. אף פעם. לשום מקום, בשום מחלקה. תכריחו אותם לתת שירות נורמלי בלי התנשאות ובלי הזלזול הכל כך אופייני.

  2. כנוסעת קבועה לפורטוגל…הנכדים שלי שם ואני טסה כל חודשיים…המחיר הנמוך שטאפ נותנים זה לכאורה עבור מחלקת עסקים -בפועל יש להם לפעמים מטוסים שאין בהם מחלקת עסקים.יש שורה של 3 כסאות.האמצעי נשאר ריק ואתה מקבל ארוחה של מחלקת עסקים.זו הסיבה למחיר הנמוך..מניסיון!!
    מחלקת העסקים במטוסים שהיא קיימת היא מצויינת ועולה בהתאם

    1. היי, תודה. האמת שזו נקודה מעולה ששכחתי להזכיר. בעבר באמת היו מחליפים המון ממטוסי ה-A321 עם מחלקת העסקים המלאה ל-A320 עם מחלקת עסקים אירופאית ברגע האחרון. לאחרונה טאפ משתדלים להמנע מכך. למשל התסכלתי עכשיו על לוח הטיסות ואני רואה שזה קרה 3 פעמים בחודש יוני שזה יחסית סביר ביחס לחברה שמפעילה טיסה יומית מתל אביב.

    2. איך את טסה לפורטוגל ועם איזה חברה, מה הכי כדאי? ומה יותר זול ?

  3. כמו שרשמו כאן בתגובות, הם די עוקצים, לוקחים יותר על מחלקת פרימיום ואז ברגע האחרון מחליפים מטוס ואין שום מחלקת עסקים, חבל על הכסף.

  4. אני טס פעמים רהות לפורטוגל ולמעט פעם טחת שטסטי עם טאפ זה היה סיוט ולכן הפסקתי לטוס איתם ומצאתי דרכים אלטרנטיביות אפילו אם הארכתי את הדרך.

    1. היי, אני רוצה לטוס לפורטוגל, מניסיונך מה הדרך הטובה ביותר והזולה ביותר.

  5. חברה גרועה ביותר.שילמנו על כרטיסים לליסבון,בגלל נושא נגישות אצלנו בדקנו לפני שזה אפשרי ונאמר שכן.שילמנו כ-5000 ש”ח ל2 כרטיסים ולאחר כמה ימים קיבלנו הודעה שהטיסה הנ”ל ללא נגישות.ביקשנו לבטל ולקבל החזר ונאמר שאין אפשרות.למרות מיילים לכל מי שאפשר לא קיבלנו החזר ואף אחד לא טרח לענות כולל ההנהלה הגבוהה

  6. טסתי ורק אכזבה חירטטו על זמן יציאת טיסה שיצאה עוד לפני ועכבו אותנו 5 שעות בכלל סטאר אליאנס מאכזבת מכרו את הכרטיס שלי אובר בוקינגכשהייתי בשדה בזמן never flt TAP
    אפילו לא מגיבים להודעות בשירות לקוחות

  7. יש לי בעייה עם חברה זו. זוכר ששמעתי שביטלו טיסה אליה נרשמו אוהדי מכבי חיפה ופתחו אותה מחדש במחירים גהוהים יותר. מצטער,אין אמינות.

Comments are closed.