אחרי שלוש שנים באחסון וחודשים של היערכות, מטוסי האיירבוס A380 היוקרתיים במיוחד של איתיחאד צפויים לחזור השבוע לאוויר. 

מטוסי ה-A380 של איתיחאד קורקעו לפני יותר משלוש שנים בתחילת מגפת הקורונה כשלא היה ברור מה ייעלה בגורלם. בתוך כך היו הערכות כי המטוסים יוצאו משירות החברה לאלתר. עם ההתאוששות המהירה ועלייה בביקושים בחרו באיתיחאד, כמו שעשו עוד חברות תעופה, להחזיר את מטוסי הסופרג׳מבו לשירות. והשבוע צפויים מטוסי הסופרג׳מבו של איתיחאד לחזור לשמיים.

איתיחאד תפעיל את מטוסי הענק החל מה-25 ביולי, כרגע בלעדית בקו הטיסות שבין אבו דאבי (AUH) ללונדון (LHR). תחילה תופעל טיסה יומית אחת במטוס הענק, כאשר שאר הטיסות מופעלות לרוב במטוסי ה-787 דרימליינר. עם זאת, חברת התעופה מתכננת שבהמשך הדרך כל ארבעת הטיסות היומיות בין שתי הערים יופעלו במטוסי ה-A380. בתוך כך, כבר בתחילת אוגוסט צפויה תדירות הטיסות במטוס הענק לעלות לשתי טיסות יומיות.

במטוסי ה-A380 של איתיחאד סה״כ 486 מושבים בארבע מחלקות שירות: סוויטות The Residence (2 סוויטות), מחלקה ראשונה (9 מושבים), עסקים (70 מושבים) ותיירים (405 מושבים).

בעוד כמעט בכל מטוסי ה-A380 בעולם מותקנות מחלקות יוקרתיות, מטוסי הסופרג׳מבו של איתיחאד מציעים כנראה את אחת מחווייות הטיסה היוקרתיות ביותר שקיימות בעולם התעופה. בתוך כך, מעבר למושבי עסקים ומחלקה ראשונה, במטוסים אלו ישנם גם סוויטות בשם ״The Residence״. מדובר בסוויטה מפוארת במיוחד עם שלושה חדרים, כולל חדר שינה פרטי עם מיטה זוגית, חדר מקלחת צמוד ואזור מגורים. לכל נוסע יש דייל אישי שמלווה אותו לאורך הטיסה. הסוויטה נמצאת בקדמת המחלקה הראשונה בסיפון העליון של המטוס.

תוהים כמה ייעלה לכם התענוג? כרטיס טיסה הלוך ושוב במחלקת תיירים מאבו דאבי ללונדון מתחילה כרגע במחיר של 843$. טיסה במחלקת עסקים תעלה לכם החל מ-4,418$ ועבור טיסה במחלקה ראשונה תאלצו להיפרד מ-6,427$. מושבי ה-Residence זמינים כשדרוג למזמיני כרטיס במחלקה ראשונה בעלות של כ-2,000$ לכיוון.

נכון לעכשיו הוציאה חברת איתיחאד שלושה מטוסי A380 מאחסון לטובת פעילות תחזוקה לקראת חזרה לשירות. לחברה יש 7 מטוסים נוספים שנכון לעכשיו נשארו באחסון ארוך טווח בשדות תעופה בצרפת וספרד. אחד מהמטוסים (מספר רישום A6-APG) ביצע בימים האחרונים עשרות טיסות כשירות, ככל הנראה כהיערכות אחרונה לחזרה לשירות.

בעבר הפעילה איתיחאד את מטוסי הסופרג׳מבו לערים מרכזיות נוספות כמו פריז-שארל דה גול (CDG), סידני (SYD) וסיאול (ICN). עם זאת, נכון לעכשיו רק לונדון נמצאת במפת היעדים של המטוס הענק ועם ארבעה מטוסי A380 שהוצאו מאחסון, לא נראה שיהיה שינוי בזמן הקרוב.

אחרי שהספידו אותו במהלך הקורונה, נראה שמטוס הנוסעים הענק של איירבוס חוזר לשמיים ובגדול. מספר חברות כמו מלזיה איירליינס ואייר פראנס בחרו לנטוש את המטוס הענק, עוד ועוד חברות בוחרות להחזיר אותו לשמיים. נכון לעכשיו כבר חזרו לשירות מטוסים של בריטיש איירוייז, לופטהנזה, סינגפור איירליינס, קוואנטס, ANA. ולא די בכך, בחודשים האחרונים החלה לצבור תאוצה חברת סטארט אפ בריטית שמתכננת להפעיל מטוסי A380 בלבד בטיסות טראנס אטלנטיות מלונדון לארה״ב.

במקביל, נשיא חברת התעופה אמירייטס שמחזיקה בצי הגדול ביותר של מטוסי A380 ממשיך לטעון בראיונות כי נדרשת גרסא עדכנית וחסכונית של מטוס ה-A380. זאת לאור העובדה כי לטענתו לא מיוצר כיום מטוס שיכול לתמוך בגידול בביקוש של נוסעים ברחבי העולם מה שיגרום למחסור חמור בהיצע מושבים ועליית מחירים.