משרד התחבורה הודיע היום על שלושה הסכמי תעופה חדשים עם תאילנד, וייטנאם ואזרבייג׳ן. ההסכמים החדשים יאפשרו לפתוח קווים חדשים ולהוסיף תדירויות בקווים קיימים.

ההסכמים החדשים יאפשרו הגדלה של היצע הטיסות הישירות ליעדים אליהם כבר קיימות טיסות ישירות כמו תאילנד ואזרבייג׳ן וכן פתיחה של קווי טיסה חדשה ליעדים כמו וייטנאם. בתוך כך, יוסרו מגבלות על מספר חברות התעופה המפעילות קווי תעופה ישירים למדינות אלה, כמו מגבלות כאלו ואחרות על מספר טיסות שבועי. ההסכם הוגש לאישור הממשלה.

הסכם תעופה חדשה נחתם מול אזרבייג׳ן,  מדינה העולה על מפת התיירות הישראלית בזכות מורשת תרבותית עתיקה ונופים מרהיבים, יאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות ישירות בין ישראל לאזרבייג’ן, וכך יעודד תחרות והורדת מחירי הטיסה. בקו לאזרבייג׳ן פועלות כיום אזרבייג׳ן איירליינס וישראייר.

כמו כן נעשו עדכונים משמעותיים בהסכמי התעופה עם וייטנאם ותאילנד. עדכון ההסכמים בין ישראל לוייטנאם ותאילנד, בשילוב עם פתיחת שמי סעודיה לטיסות אל ומישראל אשר קיצרה משמעותית את זמני הטיסה למזרח, פותחים את השמיים בפני חברות נוספות שיפעילו טיסות ישירות למדינות אלה. על פי הודעת משרד התחבורה, הגידול בהיצע הטיסות ליעדים אלו צפוי לעודד תחרות בקווי התעופה, ולהביא לירידת מחירי הטיסות, תוך הגדלת מספר הנוסעים בין ישראל לוייטנאם ולתאילנד.

בהודעת משרד התחבורה לא מצויין באופן ספציפי האם ואילו חברות תעופה הביעו עניין בהפעלת טיסות ישירות ליעדים אלו. בקווי הטיסה הישירים לתאילנד יש כיום מונופול של חברת אל על, ולא מתקיימות טיסות ישירות לוייטנאם. לפני מגפת הקורונה נערכה חברת וייטנאם להפעיל טיסות ישירות מתל אביב לוייטנאם, נושא שירד מהפרק מאז תקופת המגפה וייתכן וייעלה שוב בעקבות הסכמי התעופה המחודשים. עם זאת, במהלך תקופת הקורונה נחתו בנתב״ג מספר פעמים טיסות של חברת וייטנאם איירליינס עם מטען או נוסעים בטיסות מיוחדות. 

תוספת של קווי טיסה למזרח, בהנחה וחברות תעופה נוספות אכן ייכנסו, תוכל לסייע לצרכנים בהגדלת היצע המושבים הקיים ובהתאם בהגדלת התחרות וירידת המחירים. עם זאת, במידה ובסופו של יום ההסכמים יתורגמו לעוד טיסות של חברת אל על למזרח, ייתכן והמחירים למזרח ישארו גבוהים למדי.

למרות שמועות כאלה ואחרות בעבר, עד היום נמנעה חברת התעופה הלאומית של תאילנד, Thai Airways, מהפעלת קו טיסות ישיר לתל אביב והיא הסתפקה בהסכם שיתוף קוד שמאפשר לה למכור מושבים על טיסות אל על. זאת למרות ביקוש אדיר של טיסות בקו זה. ככל הידוע לנו, חברת תאי מתמודדת כיום עם מחסור במטוסים להפעלת רשת הטיסות הקיימת שלה, כך שקשה לראות מצב בו היא משנה את עמדתה ומפעילה טיסות לישראל.

תגובה
  1. אין כלום מאחורי ההודעות האלה, אני עדיין ממתין לטיסות שהבטיחו לנו פעמים רבות ולא יצא מזה דבר למעט הודעות יחסי ציבור. זוכרים את “קניה איירליינס”, ש”בעוד רגע תטוס לישראל”? את הטיסות לפיליפינים? קו של אל על לאוסטרליה? ומה עם הטיסות לדרום אמריקה, שפסקו בקורונה ולא שבו?

  2. לאן נעלמו הטיסות של אל על לבריסל ורשה וטורונטו. מטוסים שיצאו מלאים.

Comments are closed.