טיסת וויז אייר מבודפשט לתל אביב ב-23 ביולי המריאה כאשר כ-60 נוסעים נותרו מאחור ולא עלו לטיסה, גם מבין אלו שהקדימו להגיע לשדה.

טיסת וויז אייר W62327 מבודפשט לתל אביב בתאריך ה-23 ביולי תוכננה להמריא בשעה 15:45, כשתהליך עליית הנוסע למטוס (בורדינג) תוכנן לשעה 15:15. בפועל התחיל תהליך הבורדינג כ-45 דקות לפני הזמן, בזמן שחלק מהנוסעים טרם עברו את תהליך הביקורת דרכונים.

נקודה חשובה היא שבבודפשט כמו בליסבון ושדות נוספים, תהליך ביקורת הדרכונים נעשה לאחר הדיוטי פרי,  ולא הפוך. במקרה כזה, הנוסעים נדרשים לתכנן את הזמן שהם מעבירים בדיוטי פרי, במיוחד למצב שבו יש תורים ארוכים בביקורת דרכונים, בדרך לשער העלייה למטוס. במקרה שקרה שלשום, הנוסעים בטיסה דיווחו על תורים של כ-50 דקות עד שעה בהמתנה לביקורת דרכונים, מה שעיכב כ-60 נוסעים בטיסה.

ניסיונות של הנוסעים לפנות לאנשי הביטחון עלו בתוהו בטענה שצוות הטיסה מודע למצב וימתין לבואם. בפועל, כשהנוסעים הגיעו למטוס, הדלתות היו נעולות והנוסעים לא קיבלו תשובות. החלק האבסורדי מגיע כאשר הנוסעים שהגיעו לאחר סגירת הדלתות מספרים שעברה שעה נוספת שבה המטוס שהה בשער העלייה למטוס. בזמן הזה עברו בין הנוסעים ודאגו להוריד את המזוודות של כ-60 נוסעים מהטיסה. הנוסעים שלא עלו על הטיסה נאלצו לצאת מהטרמינל, חלקם אף נאלצו לקנות כרטיסי טיסה לטיסות של חברות אחרות במחירים יקרים.

חשוב להגיד שהדלפקים של וויז בבודפשט נפתחים רק שעתיים לפני הטיסה, ובטיסות לתל אביב נסגרים שעה לפני מועד ההמראה. כמו כן, נוסעים שהיו על הטיסה סיפרו לנו גם שאותם דלפקים שירתו שתי טיסות נוספות של החברה ללרנקה ולונדון, כשהמשמעות היא תורים ארוכים יותר לצ׳ק אין. בנוסף לכל זאת, חלק מהנוסעים שביצעו צ׳ק אין באתר לא קיבלו בורדינג פס אלקטרוני, מה שאילץ אותם להמתין בתור לצ׳ק אין הפיזי גם אם לא נדרשו לשלוח כבודה. ואם כל זה לא הספיק, מספר נוסעים קיבלו SMS מיסתורי על כך שהטיסה נדחתה לשעה 16:45.

יצוין, כי לא מדובר במקרה הראשון ומדובר באירוע שחוזר על עצמו בטיסות מבודפשט לישראל. במספר מקרים איחרו עשרות נוסעים לטיסות משדה תעופה זה לישראל. לעיתים הסיבה היא שהנוסעים לא שמים לב שאמנם הם בדיוטי פרי, אך תהליך ההגירה עוד לפניהם. ולעיתים הסיבה נעוצה כנראה בשילוב של פתיחת דלפקי צ׳ק אין מאוחרת יחסית, בשילוב עם תורים ארוכים בביטחון וההגירה.

כתבת התיירות ירדן כחול הייתה בטיסה וסיפרה לנו שהיא הגיעה לשדה כ-5 שעות לפני ההמראה בגלל החשש מתורים ארוכים, מה שלא עזר לה לבסוף להספיק לטיסה. עוד סיפרה לנו כחול: ״הגענו לשער העלייה למטוס בשעה 15:49 (4 דקות אחרי שעת ההמראה המשוערת), לאחר כמעט שעה המתנה בביקורת הדרכונים. כאשר פנינו לדיילים בשאלה מה קורה עכשיו, התשובה הייתה ש”אין תשובה”.

כחול גם מתארת את ההמתנה המורטת עצבים מול המטוס שממתין להמראה: ״למשך יותר משעה צפינו במטוס מעבר לקיר הזכוכית, מבקשים מענה כלשהו, תשובה, פיצוי, ממתינים עם ילדים קטנים שאיבדו כל סבלנות מהתורים הארוכים, בלי בגדי החלפה או אוכל. בזמן הזה יכלו להעלות את שאר הנוסעים ולהיות מזמן באוויר. במקום זאת, החליטו להקדיש את הזמן בלעבור נוסע-נוסע מן הרשימות ולהוריד את המזוודות שלנו מהמטוס. זה לקח כמעט שעתיים, ולאחר מכן אמרו לנו “תסתדרו”. כששאלנו אם לפחות יש פיצוי או ואוצ׳ר לטיסה אחרת, הם ענו “תקנו כרטיסים ומקסימום אחר כך תפנו לשירות של חברת התעופה”.

הטיסה נחתה בתל אביב בשעה 20:44, כ-44 דקות לאחר מועד הנחיתה המקורי, עיכוב יחסית סביר ביחס לעונת הקיץ העמוסה.

גם אם נצא מנקודת הנחה שוויז אייר פעלה על פי נהלי החברה, נכון לעכשיו לא ברור מדוע החברה לא מבצעת התאמות בטיסות לישראל על מנת למנוע מאותה סיטואציה לחזור על עצמה. במטוס האיירבוס A321 שהפעילה החברה בטיסה מבודפשט יש 239 מושבים. בהנחה והמטוס מלא, 60 איש שלא הספיקו לבורדינג מהווים 25% מהנוסעים בטיסה, מספר משמעותי שדורש בדיקה מעמיקה. כפי שידעה החברה לשלוח הודעת SMS על שינוי מועד הטיסה יכולה החברה, למשל, לשלוח הודעה שמבקשת מאנשים לשים לב להגיע לדלפקי ביקורת הגבולות בזמן.

נכון למועד פרסום הכתבה בחרה חברת וויז אייר שלא להגיב לאירוע.

תגובה
  1. היתי שם וההתנהלות של וויז אייר גרועה ביותר לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעברנו שם מה שבטוח שבוויז אייר אני לא אטוס שוב

    1. חרא של חברה אסור לטוס איתם
      גם לנו היו איתם בעיות לפני כמה שנים בטיסה חזרה מבוקרשט

    2. ההתנהלות של החברה בכל שדות התעופה באירופה היא שערוריתית. באנגליה היא הוכרזה כחברה הגרועה ביותר מבין חברות הלו-קטסט.

      1. אני מניחה שמדובר בישראלים לכן בבודפשט, בארץ “אוהבת יהודים” שמחים על כל בעיה גדולה או קטנה שעושים לנו.

    3. התשובה היא פשוטה ביותר היא נקראת אנטישמיות הישראלים לא מבינים מה זה אנטישמיות ושנאת יהודים אין שום הסבר אחר לתופעה זו, הכל בנוי בצורה של לסדר את הנושאים ולגרום נזק לא אכפת להם אפילו להפסיד כסף העיקר לסדר יהודים

  2. איזה אינטרס יש להם? הם גם מרוויחים את הכרטיס (לא יהיה החזר למי שאיחר את הטיסה) וגם חוסכים בדלק (כי המטוס קל יותר מהצפוי).
    מבחינת וויז זה win-win. הציניקן שבי חושב שלא רק שהם לא לומדים לקח, גם עושים את מתוך ידיעה.

    1. Wizzair חברה פח. כל הטיסות שלהם העייתיות.בחיים לא אטוס איתם. הכנסתי אותם לספאם.

  3. וויז אייר היה לנו לפני 3 חודשים סיוט איתם , רכשנו טיסות קונקשן לליסבון , ולאחר עלעה למטוס התברר כי יש להם 10 נוסים יותר, ביקשו לרדת מהמטוס ולאחר 4 שעות שהתרצו , איחרנו לטיסת המשך , ורכשנו כרטיסים נוספים מהם , רק שנתקענו בבולגריה 3 ימים כי לא היו טיסות , עם בגדים קצרים בשלג , וויז אייר

    1. אסור לטוס עם החברה הזאת, נקודה!!!
      אין טיסה, ולא משנה מאיפה – שעובר בלי עצבים ותיסכול…
      הדיילות רעות וחצופות, ע”פ רוב הם גם מחייבים לשלוח את הטרולי יחד עם המזוודות, וגם במקרה ששילמת במיוחד כדי לקחת את הטרולי איתך.. אין עם מי לדבר!! אל תתפתו למחירים זולים!!!

      1. קרה לנו אותו מקרה רק עם טיסת ריינאייר מבודפשט לת”א ב 16/6. אז הטענה הייתה שיש בעיה עם מערכת בידוק הדרכונים . נשארנו מאחור ולהבנתי עוד כ 30 נוסעים. הייתי עם ילדים ותינוקת וזה לא הזיז להם. ליוו אותנו החוזה לאסוף את המזוודות (לא הייתה להם שום בעיה לעכב את המטוס כדי להוריד את המזוודות ) ואמרו שנסתדר. בסוף נאלצתי לשלם 340,000 HUF על כרטיסים ביישראייר כדי להגיע הביתה. ריינאייר טענו שזה לא בעיה שלהם כי המטוס הגיע בזמן. אבל אני מתחילה להבין מסיפורים שכנראה יש בעיית “התנהלות” של השדה עם הנוסעים הישראלים

      2. טס איתם בקביעות, לפחות פעמיים בשנה, מחירים נהדרים, value for money. צריך לדעת איך לטוס בחברה כזו – טוס גמיש, טוס קל, ותדאג לעקוב אחרי עדכונים בלוח הטיסות. וכן – להגיע למעלה משעה לגייט. טס איתם תמיד כשאפשר, תמיד מרוצה !

        1. אז כשתהיה פעם הבאה בטיסה איתם והמטוס ינחת ביעד שלא כיוונת אליו והלך לך היום ובנוסף רק יום למחרת לוקחים אותך למקום שרצית והתיזוזים וכאבי ראש ועד היום אין פיצוי ואין עם מי לדבר נראה מה תגיד אחר כך מציע לך לראות כת הכתבה טיסה שהתעכבה למיקונוס דרכם נראה אם תהיה לך תשובה אחר כך

      3. אחלה חברה וויז. טס איתם שנים בלי תקלות. במקום להסתובב בדיוטי-פרי, תעשו צ’ק אין מהבית, תטוסו עם מטען יד ותגיעו בזמן. ממש לא מסובך. אבל לא, יש לכם זמן להסתובב בדיוטי, ללכת לדלפק לשלוח מזוודה של חצי טון בנסיעה של 4 ימים, ולבכות שסגרו לכם את השער.

        1. גם אני טס איתם שנים ואף פעם לא היה לי בעיה אבל במקרה הזה אתה לא צודק הבת שלי הייתה שם ועשתה צאק אין באינטרנט אבל לא קיבלה את הבורדינג פס והייתה חייבת לעבור בצאק אין בשדה וכך כל האנשים שם גם מי שהיה ללא מזוודות לשלוח אלא רק תיק קטן הם התנהגו שם בצורה ממש מזלזלת באנשים וזה מקרה חמור שמצריך לא לעבור על זה לסדר היום ולגרום לחברה להבין שהציבור הישראלי לא פראייר אם הציבור יצביע ברגלים ופשוט יעשו עליהם חרם הם מהר מאוד ילמדו לקח ויתחילו לכבד את הציבור ולהיתנג אחרת

        2. זבל כמה שילמו לך אתה עובד חברה ? גנבים תחמנים אסור לטוס איתם בפרנציפ מלא מלכודות למשל צק אין און ליין זה תוספת תשלום, הם דורשים כסף לפני עליה למטוס

      4. יש ביוטיוב סירטונים שמראים מצ’ק אין לשער העליה למטוס. אחרי הדיוטי אין ביקורת דרכונים בבודפסט. משהו בכתבה לא נכון. הישראלים כמו ישראלים חשבו שהשמש זורחת להם מהתחת

  4. זה לא רק לתל אביב, קרה לי איתם בדיוק אותו סיפור מבודפשט לציריך, זה חברה נוראית אבל למי שאין לו יותר מדי כסף אין הרבה ברירות ואנחנו נמשיך לטוס איתם למרות זאת והם יודעים את זה ומנצלים את העובדה הזאת

  5. א. רוב הישראלים לא מוכנים לוותר על הדיוטי עד הרגע האחרון
    ב. רוב הישראלים לא עושים שיעורי בית ולכן לא יודעים שביקורת הדרכונים היא אחרי הדיוטי ואז יוצרים פקק ענק ברגע האחרון
    ג. חברת וויז היא סטטיסטית חברה אירופאית עם הכי הרבה איחורים וביטולים אבל גם את זה הישראלים לא טורחים לבדוק…

    1. אולי יתחילו להבין שזול זה יקר
      תפסיקו לחפש,”לואוקוסט” זה “לואוסרויס”
      כסוכן נסיעות שלא פעם מטפל בנוסעים שנפלו עם חברות מסוג זה
      אני כעיקרון משתדל לא למכור אותם גם לא תמורת תשלום עמלה

  6. תלמדו כבר רבאק, שכתוב שעה בגייט, זה שעת סגירת השערים, לא שעת פתיחה. מטוס זה לא אוטובוס, אחרי שסוגרים את הגייט יש עוד סדרת פעולות שהצוות צריך לעשות, בד”כ זה לוקח כ20 דקות עד חצי שעה, וזו שעת ההמראה. אם רק 60 איחרו, זה אומר שעוד 200 איש הספיקו, אז הבעיה היא במאחרים, עם כל האמפטיה שאפשר לגלות כלפיהם.

  7. וויזאייר עוד חברת אוטובוס מעופף מספקת מאד את הסחורה ברוב המקרים. יש כללים – נמשיך לטוס עם וויזאייר ונמשיך לאאאאאאאאא לטוס עם אל על החמסנית

  8. חברות הלואוקוסט, ובמיוחד וויז הידועה לשמצה פעם אחר פעם אחר פעם דופקת את הלקוחות הישראלים שלה והישראלים עדיין לא מבינים שזול בסוף עולה ביוקר. תמשיכו לתת כסף לאנטישמים הנוכלים האלה בשביל לחסוך כמה דולרים, רק אל תבואו בתלונות שיתהפך עליכם הגלגל

  9. מחרימה כבר 3 שנים את וויז אייר ואין מאושרת ממני. חברה של אטומים ורעי לב עם תודעת שירות של כלום ושום דבר

  10. אנחנו “כמעט” נפלנו איתם. הבנו שבפעם הבאה זה כבר לא יהיה כמעט.
    אני נוסע לחופש ורוצה להגיע אליו רגוע ולחזור משם רגוע.
    אני לא אחסוך על זה כסף

  11. קרה לנו בדיוק אותו דבר!!! לפני שנה וחודש, אותה טיסה של וויזאייר מבודפשט לארץ! הגענו שלוש שעות לפני לשדה, ישבנו שעה בדיוטי פרי לחכות שיפתחו את המעבר לבדיקת דרכונים ושם נתקענו בתורים שלא היה סיכוי להספיק לטיסה, נאלצנו לקנות כרטיס חדש, לא החזירו את הכסף…. סיוט!
    נשמח להצטרף לתביעה קבוצתית!

  12. טסתי איתם מוינה לישראל והם קנסו אותי ב55 יורו על הטרולי ששילמתי מראש כמובן למרות שלכולם היה אותו טרולי כמו שלי הדייל אמר לי בשקט באוזן שעדיף שאשתוק לפני שירשום עוד 55 יורו על הטרולי של האישה במבט מזלזל לא אטוס איתם שוב לעולם

  13. להתלונן המשרד התיירות והתחבורה על הזלזול והתנהגות החברה. לא אטוס איתם גם בחינם. מעדיפה לשלם יותר ולהיות רגועה. ישראלים תלמדו להעניש את החברות האלה

  14. הדלפקים נפתחים הרבה לפני, ומשרתים את כל טיסות וויז. גם אם נוסע יגיע שלוש שעות לפני הוא יכול לעשות צ׳ק אין.
    בנוסף, וויז שולחים אימייל יום לפני הטיסה ומזכירים להגיע לדלפקים מספיק זמן מראש ומסבירים על זמני סגירת הדלפקים והגייט.
    זמן ההמראה המשוער הוא זמן סגירת הדלתות, לאחר סיום הבורדינג, לא זמן עלייה לנוסע האחרון. אותה נוסעת שהגיע “4 דקות לאחר זמן ההמראה המתוכנן” בעצם הגיעה לגייט 49 דקות אחרי הזמן שהייתה אמורה להגיע.
    אני טס פעמים רבות בשנה מבודפשט לתל אביב ומעולם לא פספסתי טיסה. אין פה טיפת אחריות על חברת התעופה, אלא על הנוסעים שחושבים שכל העולם יחכה להם.

  15. חברה מזעזעת המשקפת תרבות נוקשה שתעשה הכל לעמוד בנהלים אבסורדים (לנו היה אירוע בתחב”צ שם). השלטון האוטוקרטי מכרסם בחברה ההונגרית. למרות שבודפשט מדהימה ומהנה נשבעתי שלא אסע אליה, עד שלא יתחלף שם המשטר.

  16. קרה *בדיוק* אבל *בדיוק* אותו דבר לי ולחברות שלי בשנה שעברה בחודש יולי בבודפשט עם וויזאייר!
    ולעוד עשרה אנשים נוספים!
    כשמול הפרצוף שלנו בגייט העלו אנשים שקנו כרטיסים בסטנד ביי!

    נאלצנו לרכוש בשדה כרטיסי טיסה חדשים בחברת תעופה אחרת (ישראייר) ועד היום לא הצלחנו לקבל אף פיצוי מוויזאייר.

    חברה נכלולית.

Comments are closed.