KLM, דלתא, יונייטד ועשרות חברות תעופה נוספות הגישו ערעור לבית המשפט העליון של הולנד בבקשה לבטל מהלך של ממשלת הולנד להגבלת היקף הטיסות בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם. אם התכנית תאושר, צפויות להצטמצם מספר הטיסות משדה התעופה מה שעלול להוביל לעלייה במחירים.
הנהלת שדה התעופה אמסטרדם סכיפהול יזמה תכנית לצמצום מספר הטיסות בשדה התעופה סכיפהול ל-460,000 טיסות בשנה במקום 500,000 טיסות. המטרה המוצהרת של התכנית על פי ממשלת הולנד היא פתרון זמני לצמצום זיהום אוויר ורעש וסוגיות סביבתיות אחרות.
מספר חברות תעופה, כולל אייר פראנס ו-KLM, זכו בתביעה בערכאות נמוכות כנגד השדה, שבבעלות הממשלה, בבקשה לבטל את התכנית לקיצוץ בטיסות. לאחר מכן, בתחילת חודש יולי החליט בית המשפט לערעורים באמסטרדם לבטל את ההחלטה של בית המשפט ולאשר את תכנית של ממשלת הולנד מחודש פברואר לקיצוץ בטיסות.
וכעת חברות התעופה מנסות שוב לבטל את פסיקת בית המשפט ולצורך כך ערערו לבית המשפט העליון במדינה. צמצום במספר הטיסות השנתי צפוי כמובן להשפיע על חברות התעופה שפועלות מסכיפהול. בין היתר, ההנחייה החדשה תאלץ חלק גדול מהן לקצץ במספר הטיסות שלהן, מה שצפוי לפגוע בלקוחות של החברות השונות ואולי אף לגרום לעליית מחירי הטיסות לאמסטרדם העקבות צמצום ההיצע.
בתביעה תומכות גם חברות התעופה JetBlue, easyJet, Corendon, TUI fly וגם IATA, הארגון המסחרי הבינ״ל של חברות תעופה, שמייצגת 300 חברות תעופה ברחבי העולם. בתביעה נכתב כי “פסק הדין עומד בסתירה לתקנות לאומיות, אירופאיות ובינלאומיות”.
כזכור, בין יוני לאוגוסט ביטלה חברת התעופה טראנסאוויה מאות טיסות, בין היתר משדה התעופה אמסטרדם סכיפהול. ביטולי הטיסות השפיעו בעיקר על טיסות לשדות התעופה בספרד, פורטוגל ואיטליה, אך גם על טיסות לישראל. במקרה של טראנסוויה היה מדובר במחסור במטוסים שהוביל לחוסר יכולת להוציא לפועל את לוח הטיסות המלא של החברה.