היום בשעות הבוקר נחת מטוס הבואינג 787 האחרון שרכשה אל על כחלק מעסקאת ההצטיידות המקורית במטוסי דרימליינר משנת 2016.

מטוס הדרימליינר ה-16 של אל על נחת הבוקר בנתב״ג לאחר טיסה של כ-12 שעות משדה התעופה אוורט שבסיאטל. המטוס התקבל בנתב״ג בטקס הסלנה מסורתי שכולל התזת מים על המטוס. המטוס צפוי להכנס לשירות בטיסות נוסעים כבר היום, והוא צפוי להפעיל את טיסת LY973 מתל אביב לדובאי בשעה 13:30. לראשונה, השתמשה אל על להפעלת הטיסה בדלק בר קיימא (SAF), שהיווה 30% מתצרוכת הדלק בטיסה לישראל.

מסלול הטיסה של מטוס ה-787 החדש של אל על ממפעלי בואינג לישראל
מסלול הטיסה של מטוס ה-787 החדש של אל על ממפעלי בואינג לישראל

המטוס שקיבל את מספר הרישום 4X-ERD ואת השם ״נוף הגליל״ הוא מדגם 787-8 עם 238 מושבים בשלוש מחלקות שירות: עסקים (20 מושבים), תיירים פרימיום (35 מושבים) ותיירים (183 מושבים). מדובר בשלושה מושבים יותר במחלקת תיירים ביחס לשאר מטוסי ה-788 בצי אל על שבהם 235 מושבים סה״כ. המטוס החדש יצטרף לצי של 15 מטוסי דרימליינר שמפעילה אל על כיום, מתוכם 3 מאותו דגם 787-8 הקטן יותר.

טקס הסלנה למטוס הדרימליינר החדש של אל על
״נוף הגליל״, הדרימליינר החדש של אל על בנתב״ג הבוקר. תמונה: טל שחר

אמנם מדובר במטוס חדש, אך הוא נמסר לאל על כשהוא כבר בגיל של 3.4 שנים. המטוס המתין למסירה תקופה ארוכה שהתעכבה בשל מגפת הקורונה ועיכובים במסירות של מטוסי בואינג. רק בחודש אוגוסט האחרון אישרה ממשלת ארה״ב לבואינג למסור את מטוס ה-787 הראשון ללקוח מאז שנת 2021. כזכור, בואינג הפסיקה את המסירה של מטוסי דרימליינר ב-2021 בעקבות ליקויים שנמצאו בפס הייצור של מטוסי ה-787 לצד בעיות בתהליך בדיקת האיכות של המטוסים.

בזמן ההמתנה למסירת המטוס אל על כבר נערכה להצטייד בשלושה מטוסי דרימליינר נוספים כחלק מהתכנית האסטרטגית שלה. בחודש דצמבר האחרון הודיעה אל על כי חתמה עם יצרנית המטוסים בואינג על מסמך הצעה לרכישת מטוס חדש מדגם בואינג 787-9, שיהיה מטוס הדרימליינר מספר ה-17 של החברה. לאחר מכן, בחודש יוני האחרון הודיעה החברה על מימוש הסכם לחכירת 2 מטוסי דרימליינר נוספים מדגמי 787-9 למשך 15 שנים. המטוסים צפויים להימסר ברבעון השלישי לשנת 2025 ורבעון ראשון לשנת 2026. עם שלושת המטוסים הנוספים תחזיק אל על צי של 19 מטוסי דרימליינר.