חברת וויז אייר ביטלה טיסה מלונדון לתל אביב בחודש מאי 2022 בזמן שהנוסעים כבר בשדה. 103 מהנוסעים התאגדו והגישו יחד תביעה קבוצתית בסיוע של עורך הדין אייל אבידן. כעת על פי החלטת ביניים של בית המשפט השלום בבית שמש, צפויה וויז אייר לשלם להם פיצוי של מאות אלפי שקלים.

הסיפור מתחיל בטיסת וויז אייר מספר W95751 משדה התעופה לונדון גטוויק לתל אביב בתאריך ה-9 במאי 2022. על פי כתב התביעה, כשלוש שעות לפני ההמראה שלחה חברת התעופה הודעת SMS, לפחות לחלק מהנוסעים, שמודיעה על דחיית הטיסה מהשעה 13:20 לשעה 15:35. עוד עולה מהתביעה כי נמנע מחלק מהנוסעים, אשר הגיעו שלוש שעות לפני שעת הטיסה החדשה, לבצע צ׳ק אין בתואנה של איחור לטיסה. עם זאת, לאחר דין ודברים ניתן אפשרו נציגי חברת התעופה לנוסעים לבצע צ׳ק אין לטיסה.

לאחר הודעה על דחייה נוספת של הטיסה לשעה 17:55, בשעה 17:00 בוטלה הטיסה לאלתר. על פי טענות התובעים, חברת התעופה למעשה הפסיקה לטפל בהם מאותו רגע, לאחר שמזוודותיהם כבר נשלחו לטיסה. כמו כן טוענים כי החברה לא סיפקה לנוסעים את זכויותיהם על פי החוק הישראלי. תזכורת – לנוסעים שטיסתם בוטלה מגיעים ״שירותי סיוע״ בדמות מזון ומשקאות, שירותי לינה, כרטיס טיסה חלופי וכן גם פיצוי הנגזר ממרחק הטיסה.

בשלב זה חלק מהנוסעים הזמינו לעצמם טיסות חלופיות ביום למחרת וכן סידורי הסעה ולינה על חשבונם. על פי כתב התביעה, מלבד העובדה שחברת התעופה לא סיפקה את אותם שירותים להם היא מחוייבת, בהמשך היא גם התנערה מאחריותה לשלם לנוסעים פיצוי כחוק בגין ביטול הטיסה.

לאור כל השתלשות האירועים, התאגדו 103 נוסעים לתביעה קבוצתית כנגד וויז אייר בסיוע של עו״ד אייל אבידן. הנוסעים תבעו מחברת הלואו קוסט פיצוי של 2,120 ש״ח לכל תובע כמגיע להם בחוק על עצם ביטול הטיסה וכן פיצוי כספי בסך 10,590 ש״ח לכל תובע על הפרת חובתה של חברת התעופה לספק את אותם ״שירותי סיוע״ וכן לשלם פיצוי בגין ביטול הטיסה. כמו כן, כל משפחה/קבוצה תבעה החזר על הוצאות שהוציאה מכיסה לאור המצב, כולל הוצאות טיסה חלופית, תחבורה, לינה ומזון ומשקאות.

בפסיקת ביניים שניתנה על ידי בית המשפט השלום בבית שמש מתאריך ה-19 ביולי 2023, הוחלט כי וויז אייר תשלם לכל אחד מהתובעים סכום של 2,120 ש״ח בגין זכותם לפיצוי עקב ביטול הטיסה, כלומר סכום כולל של 218,360 ש״ח. כמו כן, וויז תחזיר לנוסעים הוצאות שלהם בגין אותם ״שירותי סיוע״ שיצאו מכיסם, כולל לינה, תחבורה, מזון ומשקאות וטיסה חלופית. סכומי ההחזרים שנדרשים על ידי התובעים נעים בין 1,000-60,000 ש״ח לקבוצה/משפחה.

סה״כ צפויה לשלם וויז אייר לנוסעים מאות אלפי שקלים כבר בשלב ראשון. בהמשך צפויים הצדדים להיפגש שוב בבית המשפט להמשך דיון בנוגע לזכותם של הנוסעים לפיצוי בסך של 10,590 ש״ח לתובע על הפרת חובתה של וויז לספק ״שירותי סיוע״ כמוגדר בחוק. לאור העובדה כי מדובר ב-103 נוסעים ששותפים לתביעה, הסכום הכולל שעומד במחלוקת עומד על למעלה ממיליון ש״ח, בנוסף למה שוויז כבר צפויה לשלם על בסיס הפסיקה האחרונה.

רק בשבוע שעבר פרסמנו את נתוני הדיוק של חברות הלואו קוסט הפועלות מישראל. הזרוע הבריטית של חברת ווייז אייר ״זכתה״ לציונים נמוכים במיוחד, ולמעשה הנמוכים ביותר מבין חברות האולטרה לואו קוסט שבדקנו בכתבה. על פי הנתונים בכתבה רק 51.4% מהטיסות של החברה הבריטית נחתו בזמן, כמעט חצי מהטיסות איחרו. בנוסף רשמה הזרוע הבריטית אחוז לא נמוך של ביטולים שעמד על 4.3% מכלל הטיסות.

תגובה
  1. רק שימו לב.
    בתחקיר על מהימנות הטיסות ( יציאה במועד וכו’ ),
    חברת אלעל יצאה עם ציון נמוך יותר מחברות הלוקוסט

        1. אם היית “אחד הנוסעים” היית יודע שהמשפט לא נגמר. זה כתוב בכתבה במפורש.
          אתה כנראה עו”ד משועמם וצר עין שמחפש להרוס לאחרים

        2. אתה לא אחד הנוסעים, אתה אחד השקרנים. הם כתבו שזו רק פסיקת ביניים ובהמשך יהיה דיון על עוד כספים, אז למה אתה משקר? איכס, איש קנאי עלוב ודוחה

  2. כן כן. זו לא פעם ראשונה שתביעה כזו זוכה. אלא שמסתבר ש Wizz לא מחזיקה נכסים בישראל, ולכן היא מרשה לעצמה להתעלם מפסקי הדין הישראלים. ספק רב אם הזוכים בתביעה יראו משהו ממנה.

  3. ב13/7/2023 היה לי טיסה מרומא לישראל באמורה לצאת ב17:00 ולנחות בנתב״ג ב21:00 זמן מתאים לתפוס את הרכבת האחרונה ב23:25 לחפפה !
    בסוף בגלל כל מיני עיכובים המטוס המריא ב 19:15 עיכוב של יותר משעתיים ונחתנו בנתב״ג רק ב23:30 וכל נוסעי המטוס נאלצו להזמין מוניות ספיישל שעלו לא פחות מ600 ו800 שקל עם כל הטירטור והלחץ במטוסים בלי טלפון עד שנחתנו והזמנו מונית והגענו הביתה בעליית השחר
    מה ניתן לעשות והאם ניתן לבקש פיצוי על עוגמת נפש והוצאות מיותרות שלא היו בחשבון בגלל העיכוב?

  4. רוצה לבטל כרטיסי טיסה בחברה. אך לא מצליח בכל דרך להשיג את החברה.לא באמצעות האתר שלהם, לא באמצעות האפליקציה, לא דרך צ’אט שכלל לא עוזרים ומטפלים בפניה. כלום…!!
    שבוע של ניסיונות עקרים ומתסכלים.
    האתר שלהם מלא מלא הסברים, אבל בשום דרך לא מצליח ליצור קשר ולבטל את הטיסה. מעצבן, מתסכל..!!
    האם למישהו יש אפשרות לעזור בנושא ולהפנות לאן שצריך..
    תודה מראש
    מייל [email protected]

  5. עורך דין חלש מאוד, קיבלנו את המינימום של המינימום ממה שבאמת הגיע לנו, לא כיסה אפילו 10 אחוז מההפסדים. בסופו של דבר נשארנו עם 1200 שקל ביד.

    1. אתה ממש טרול חסר חיים, אה?
      אני אחת מהתובעות בתביעה הזו, ושום דבר ממה שכתבת לא נכון.
      ומרוב שאתה טמבל, אפילו לא קראת את הכתבה. אם היית קורא, היית יודע שהמשפט עדיין לא הסתיים.

    2. משה לאנשים כמוך יש שם – הישראלי המכוער. גם קנאי, גם טיפש וגם שקרן.
      איך בדיוק קיבלת את המינימום אם המשפט עדיין ממשיך? תעשה לעצמך טובה, תמחק את התגובה הדוחה והשקרית שלך

  6. מה הם קיבלו למעשה? החזר הוצ׳ כרטיס בגין הטיסה שלא התקיימה (הזוי אם לא היו מקבלים) והחזר הוצאות שהחברה היתה חייבת לספק להם. כלומר, שווה לוויז להמשיך ולהתנהל באותה צורה בדיוק, מקסימום תשלם את מה שהיתה חייבת לשלם בכל מקרה… ובמקרה הטוב גם זה לא. איפה ההישג? דווקא הפיצוי על ההתנהלות הלקויה לא נקבע. אז למה לה להתנהל אחרת?

  7. איך מצטרפים לתביעה? גם אני ו2 ילדיי היינו חלק מאותה טיסה מדוברת במרי 2022. אשמח שתצרו איתי קשר
    [email protected].

    דבר נוסף הבת שלי הייתה עם עוד 2 חברות במילאנו והטיסה שלהם התבטלה יום לפני, נאלצנו לשלם מלון פלוס כל ההוצאות כי הייתה להם טיסה רק אחרי 3 ימים, אשמח אם אקבל תשובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *