חברת ישראייר גרופ מודיעה היום על הגדלת צי המטוסים של החברה בשני מטוסי איירבוס A320 נוספים שיצטרפו לצי המטוסים של החברה, שיגדל לכדי 11 מטוסים.

חברת ישראייר גרופ מודיעה היום כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה על קליטת שני מטוסי איירבוס A320 נוספים לצי מטוסי החברה. שני המטוסים יהיו בחכירה יבשה, כלומר מטוסים חכורים אך יופעלו באופן מלא על ידי טייסי וצוות חברת ישראייר. על מי המתווה שמקודם על ידי ישראייר, שני המטוסים צפויים להיקלט בחברה במהלך שנת 2024 ותקופת החכירה עבור כל אחד משני המטוסים אמורה להיות עד ל-8 שנים, כלומר עד לשנת 2032.

בישראייר לא חשפו את עלות חכירה המטוסים אך ציינו כי מדובר בעלות חכירה ״כנהוג בענף״. כמו כן, כחלק מהחכירה תדרש ישראייר להפקיד פיקדון עבור כל אחד מהמטוסים. גם כאן לא צוין הסכום המדויק אך צוין כי ״סכום זה אינו מהותי ואף נהוג בהסכמים מסוג זה״.

לאחר הפרידה של ישראייר ממטוסי ה-ATR, מפעילה כיום ישראייר צי אחיד של שישה מטוסי איירבוס A320, בגיל ממוצע של 12.9 שנים. יחד עם שני המטוסים החדשים תפעיל החברה 8 מטוסי איירבוס A320 בהפעלה עצמית. זאת בנוסף לשלושה מטוסים בחכירה רטובה, כלומר מטוסים שמופעלים באופן מלא על ידי חברות תעופה זרות. סה״כ ישמשו את ישראייר 11 מטוסים.

כדי לתמוך בגידול בהיצע הטיסות והמושבים, ישראייר מודיעה כי תקלוט גם טייסים ודיילים נוספים לצוות האווירי, על מנת לענות על הדרישות התפעוליות הצפויות לנבוע מהגדלת צי המטוסים של החברה.

כזכור, המהלך הזה מגיע במקביל למשא ומתן שמקיימת חברת ישראייר לרכישת חלק מחברת התעופה הצ׳כית סמארטווינגס. על פי העדכון האחרון, ישראייר הציגה מתווה מעודכן של רכישה של לפחות 50% מהאחזקה בחברה ובחברות הבת. כמו כן מודיעים בישראייר כי ההחלטה אחרונה היא חלק מהתוכנית האסטרטגית של ההנהלה לאיתור הזדמנויות עסקיות אשר נועדו להמשיך לתרום ולחזק את המשך הצמיחה העסקית של ישראייר.

תגובה
  1. זאת בדיוק חכירה יבשה ולא כמו שכתבת. חכירה רטובה היא חכירה של מטוס עם צוותים

Comments are closed.