על פי פרסומים בבריטניה, חברת התעופה וויז אייר צפויה להודיע לנוסעים על ביטול של מספר טיסות משדות התעופה לונדון גטוויק ולוטון.

ברקע לאירוע, לאחרונה הודיעה יצרנית מנועי המטוסים Pratt & Whitney על בעיה פונטציאלית במנועים שמייצרת החברה עבור מטוסים מדגמי איירבוס A320neo. לפחות 1,200 מהמנועים שייוצרו מושפעים מהתקלה ונדרשים עד 60 יום כדי לבדוק ולתקן את התקלה. גילוי התקלה הגיע בעיתוי בעייתי במיוחד לענף התעופה שנמצא בשיא עונת הקיץ העמוסה, בעת שבה חברות התעופה צריכות כל מטוס שהן יכולות להפעיל. חברות התעופה המרכזיות שהושפעו מהתקלה הן Spirit Airlines, JetBlue Airways, Hawaiian Airlines ו-Wizz Air.

בשל התקלה, הודיעה חברת וויז אייר כי היא נדרשת לבטל מספר טיסות כדי לאפשר לבצע בדיקות מואצות של התקלה והמנועים שפוטנציאלית מושפעים ממנה. על פי וויז אייר, הטיסות שיושפעו הן טיסות מ/אל נמלי התעופה לונדון לוטון וגטוויק בין החודשים ספטמבר לאוקטובר. נכון להיום וויז אייר מפעילה עד 12 טיסות יומיות מתל אביב ללונדון, מחציתן לשדה התעופה לוטון והשאר לשדה התעופה גטוויק, ובחודשי החורף צפויה להפעיל אף טיסות נוספות. על כן, תיתכן השפעה על טיסות בקו זה.

וויז אייר הודיעה כי היא תיצור קשר ישירות עם הלקוחות שטיסתם בוטלה. עבור נוסעים אלו תאפשר החברה החזר מלא לאמצעי התשלום המקורי, או קרדיט של 120% ממחיר ההזמנה המקורי לטובת הזמנת טיסה חלופית. במקרה שההזמנה בוצעה דרך סוכנות, הטיפול בהזמנה יבוצע דרך הסוכנות. וויז אייר המליצה לנוסעים לבדוק גם את תיקיית הספאם בתיבת הדוא״ל שלהם כדי לוודא האם קיבלו הודעות דוא”ל לגבי שינויים אפשריים בלוח הזמנים.

אנחנו ממליצים להזמין טיסות ישירות מחברת התעופה, ובמקרה הזה וויז אייר. כך תוכלו לוודא שהפרטים האישיים שאתם מוסרים במהלך ההזמנה הם פרטי הקשר שלכם שגם יישמשו ליצירת קשר עמכם במקרים של שינוי או ביטול טיסה. במידה וכבר הזמנתם טיסה מסוכן חיצוני, מומלץ להירשם לאתר וויז אייר ולנסות להוסיף את ההזמנה שלכם באמצעות מספר ההזמנה ושמכם. כך תוכלו גם לוודא שהטיסה מתקיימת ושפרטי הקשר שלכם מעודכנים. כמו כן, מומלץ לבדוק את סטאטוס הטיסה שלכם לפני היציאה לשדה, הן באתר חברת התעופה והן באתר שדה התעופה הרלוונטי.

דובר מטעם וויז אייר מסר: “וויז אייר מודיעה היום כי עקב הבדיקות המואצות של כמה ממנועי ה-GTF שלנו על ידי Pratt & Whitney, ביצענו התאמות ברשת הטיסות וכתוצאה מכך נוצרו ביטולים של כמה טיסות בימים נבחרים בין יעדים מסוימים. אנו מתנצלים בכנות על אי הנוחות שנגרמה כתוצאה מהאירוע הלא מתוכנן הזה שמחוץ לשליטתנו, אבל הבטיחות והבטיחות של הנוסעים, הצוות והמטוס שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו”.

תגובה
  1. לא להתקרב לחברה הזאת! ביטלו לנו טיסה כשכבר היינו בשער, משפחה עם ילדים תקועה בשדה התעופה.
    לא הודיעו כלום, לא התנצלו פשוט התעלמו לחלוטין ואין עם מי לדבר.
    כרגע אנחנו בתביעה מולם כי הם לא מוכנים לפצות על ביטול הטיסה + הוצאות עד מציאת טיסה חלופית בחברה אחרת אחרי שלושה ימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *