היום פורסם הדו״ח הכספי של חברת אל על לרבעון השני של שנת 2023. במסגרת הדו״ח מציגה אל על רווח תפעולי של 90 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022 ורווח לפני מס של כ-59 מיליון דולר. באל על מדגישים שהרווח נרשם בזמן שהקיבולת (״כושר הייצור) של החברה עומדת על 87% ביחס לטרום מגפת הקורונה. זאת בשל תהליך השמשת מטוסים והחזרת צוותי האוויר, אשר נכנסים לכשירות בקצב איטי יותר מקצב חזרת הביקושים.
על רקע אותם שיאי ביקוש, באל על מודיעים גם כי הם שוקלים להחזיר מטוסי בואינג 777 נוספים לשירות. לאל על שישה מטוסים מדגם 777-200, כאשר עד כה ארבעה מהם כבר חזרו לשירות ומתוכם אחד גם השלים תהליך שדרוג של תצורת הפנים. בכוונת אל על להשלים את שדרוג תצורת הפנים בשלושת המטוסים הנוספים שכבר נמצאים בשירות.
מבין ששת מטוסי ה-777 שברשות אל על, שני מטוסים נמצאים כאמור עדיין באחסון ארוך טווח. שני המטוסים הנותרים נמסרו לאל על בשנת 2001, כלומר הם בגיל של כ-22 שנים. אחד מהמטוסים, בעל מספר רישום 4X-ECC אף נושא את הצביעה החדשה של אל על. עד כה לא היה ברור מה ייעלה בגורלם של אותם מטוסים, כאשר בעבר עלו וירדו מהשיח מגוון אופציות כמו מכירה של המטוסים או שימוש בטיסות מטען. כעת אל על מודיעה כי היא ״בוחנת הפעלה של מטוסי 777 נוספים״, כשהכוונה היא לשימוש בטיסות נוסעים.
כאמור, בשנה הקרובה צפויה אל על להוציא משירות לסירוגין מטוסי 777 שנמצאים כרגע בפעילות טיסות נוסעים וזאת על מנת לשדרג את תצורת הפנים שלהם למה שמכנים באל על ״חוויית דרימליינר״. שדרוג מטוס ה-777 הראשון שהסתיים רק בחודש שעבר ארך על פי אל על כחמישה חודשים. בהקשר זה חשוב לציין כי כשמטוס יוצא משירות, באופן אוטומטי קטן היצע המושבים של החברה, מה שיכול לגרום באופן טבעי לעליית מחירים. הכנסת 2 מטוסי ה-777 הנוספים של אל על לשירות ייאפשר לחברה להקטין את הפגיעה בהיצע המושבים.
כזכור, הכנת מטוסי ה-777 לשירות ושדרוגם הוא חלק מהתכנית האסטרטגית החמש שנתית של אל על. במסגרת התכנית אל על גם נערכת להתחיל בקמפיין לרכישת מחליפים למטוסי ה-777 לקראת סוף חייהם שצפוי לעוד כעשור. במקביל מנסה יצרנית המטוסים בואינג למצב את מטוסי ה-787-10, הגרסא הגדולה במשפחת מטוסי הדרימליינר, כחלופה המובילה לאותם מטוסים.
תגובה
למה לא לרכוש 777X ?
כי הם יקרים מאוד וגדולים משמעותית. אפילו ה777-8 גדול ב30 אחוז בקיבולת נוסעים שלו ממטוסי ה777-200 של אל על שלא נדבר על מטוס ה777-9 שמכיל כמות נוסעים כמו 747.
ה787-10 יעיל יותר בשימוש דלק שלו מאשר מטוסי ה777x זול יותר ואני בטוח שאם יזמינו יקבלו את הראשון עד 2028.
לדעתי, עדיף לאל על לשדרג את שתיי מטוסי ה-777 שנמצאים באחסון הארוך, ורק אז לשדרג את השלושה הפעילים, בכדי שיהיה מינימום פגיעה בהיצע המושבים של החברה בטיסותיה.
Comments are closed.