במסגרת ביקורו בוייטנאם של שר הכלכלה ניר ברקת, סוכם עם מקבילו הוייטנאמי על פתיחת קו טיסה ישיר מישראל להאנוי החל מאוקטובר הקרוב. כמו כן, סוכם כי אזרחי ישראל יוכלו לקבל ויזה אלקטרונית לוייטנאם, ללא צורך להגעה פיזית לשגרירות.

שר הכלכלה ניר ברקת מקיים בימים אלה ביקור מדיני בוייאטנם בראש משלחת מדינית-כלכלית, במסגרת החתימה על הסכם הסחר שנחתם בין המדינות. על פי הודעה שהוציאה במשרד הכלכלה, השר ברקת נפגש הבוקר עם שר התעשייה והמסחר הוייאטנמי די אן בבירה האנוי. השר ברקת סיכם עם מקבילו הוייאטנמי על פתיחת קו טיסה ישיר בין נתב״ג להאנוי בירת וייאטנם בתחילת חודש אוקטובר 2023.

שר הכלכלה סיכם עם מקבילו הוייאטנמי על ביטול הצורך בהגעה לשגרירות וייאטנם לפני טיסה להנפקת ויזה כתובה, והפיכתה לויזה אלקטרונית עבור אזרחי ישראל, מהלך שיקל מאוד על הגעת ישראלים לוייאטנם. ביטול הצורך בויזה כתובה והגעה לשגרירות נכנס לתוקף החל מהיום (16/8/2023).

משיחות שלנו לאחרונה עולה כי לחברת וייטנאם איירליינס אין כוונות כרגע להפעיל טיסות ישירות לישראל. על פי הדיווחים חברת Vietjet תהיה חברה התעופה שתפעיל את הטיסות הישירות מתל אביב להאנוי. מדובר בחברת לואו קוסט וייטנאמית שמחזיקה בצי של 82 מטוסים, רובם מטוסים צרי גוף שפועלים בטיסות פנים בוייטנאם או בתוך אסיה. כמו כן מחזיקה החברה צי קטן של מטוסים רחבי גוף שיכולים להפעיל טיסות ארוכות. צי זה כולל שבעה מטוסי איירבוס A330-300 שמשמשים בין היתר להפעלת טיסות של החברה לאוסטרליה.

במטוסי ה-A330 של חברת ויאטג׳ט 377 מושבים ב-2 מחלקות שירות: עסקים (12 מושבים) ותיירים (365 מושבים) – תצורה צפופה יחסית עם מספר גבוה של מושבים במחלקת תיירים. המשמעות היא שהחברה תצטרך ככל הנראה להציע גם טיסות המשך נוחות בתוך אסיה כדי להצליח למלא את המטוסים ולהפוך את הקו לרווחי.

חשוב להגיד כי זו לא הפעם הראשונה שעולה האפשרות לטיסות ישירות מישראל לוויטנאם, למעשה הנושא נמצא על הפרק כבר שנים רבות והצהרות דומות נשמעו על ידי שרים בממשלות השונות לאורך השנים. בפועל, עד כה חברות התעופה הוייטנאמיות ככל הנראה פחות האמינו בכדאיות הכלכלית של הפעלת טיסות ישירות לישראל ומעולם לא פתחו בפועל קווים, למרות ההצהרות השונות. האם הפעם זה יהיה שונה? הזמן יגיד.

תגובה
  1. מסכים שמאוד לא ברור אם ל VietJet יש בכלל ציוד זמין לתפעל את הקו הזה. נשמע כמו הבטחה על הנייר שבספק אם אכן תממש בקרוב.

    אגב, לVietJet יש איירבוס A321XLR צרי גוף בהזמנה. מדובר בדגם איירבוס עתידי שאמור להכנס לשירות בשנה הבאה. על הנייר לפחות למטוסים האלו גם יש את הטווח לישראל מויטנאם, אם כי זה ממש בקצה גבול היכולת שלהם.

  2. ממתין עדיין לשלל ההבטחות על חברות תעופה שהנה-הנה-הנה מתחילות לטוס לכאן, ומעולם לא הגיעו: “קניה איירווייס” לניירובי, הטיסות לפיליפינים, לניגריה….

Comments are closed.