בתחילת חודש ספטמבר צפויה אל על להטמיע תכנית נוסע מתמיד חדשה ושונה משמעותית מזו הקיימת הקיום. היום חושפת אל על לראשונה את מחירון כרטיסי הבונוס המעודכן. בדקנו האם השינויים הם לטובת הנוסע.
תוכנית הנאמנות החדשה של מועדון הנוסע המתמיד של אל על צפויה להכנס לתוקף החל מה-1.9. עד היום לא פורסמה טבלת המחירים המעודכנת לרכישת כרטיסי בונוס, כך שלא היה ניתן לדעת האם תחול הטבה או הרעה בתנאי המימוש של הנקודות בתמורה לכרטיסי טיסה.
והיום מפרסמת אל על את טבלת המימוש החדשה לרכישת כרטיסים. בתוך כך מודיעים כי במסגרת התוכנית החדשה יבוטל לחלוטין רכיב המזומן, כך שמחירי כרטיסי בונוס יחוייבו בנקודות בלבד, בתוספת מיסים. נזכיר כי במסגרת התכנית החדשה יוכפלו הנקודות של כל נוסע ב-50, כך שמי שמחזיק כיום למשל 1,000 נקודות מועדון, יחזיק החל מתחילת התכנית החדשה ב-50,000 נקודות.
מבדיקה שלנו עולה כי בטבלאות המימוש החדשות בהרבה מהמקרים שבדקנו חלה עלייה במחירי הנקודות של כרטיסי בונוס ביחס למצב הקיים, כשמאידך בוטל רכיב המזומן שהיה משמעותי למדי במיוחד ביעדים הרחוקים. כלומר, בעבור רוב הכרטיסים, תשלמו מעט יותר נקודות אך פחות מזומן.
את ההשוואה עשינו למול טבלאת המחירים של כרטיסי בונוס הקיימת באתר אל על. כך לדוגמא, כרטיס בונוס לאתונה במחלקת תיירים עולה כיום בחודשי הקיץ 400 נקודות (שווה ערך ל-20,000 נקודות לאחר השינוי) + תוספת מזומן של 20-60$. במחירון החדש כרטיס בונוס לאתונה יעלה 23,000 נקודות אך לא תדרשו לשלם תוספת מזומן.
עוד דוגמאות שבדקנו לכרטיסי בונוס למחלקת תיירים בחודשי הקיץ:
- לונדון: כיום 1,000 נקודות (שווה ערך ל-50,000 נקודות אחרי השינוי) + 80-180$, ובתכנית החדשה 55,000 נקודות + מיסים.
- דובאי: כיום 800 נקודות (שווה ערך ל-40,000 נקודות אחרי השינוי) + 80-180$, ובתכנית החדשה 52,000 נקודות + מיסים.
- ניו יורק: כיום 2,200 נקודות (שווה ערך ל-110,000 נקודות אחרי השינוי) + 200-300$, ובתכנית החדשה 120,000 נקודות + מיסים.
- בנגקוק: כיום 1,750 נקודות (שווה ערך ל-87,500 נקודות אחרי השינוי) + 200-300$, ובתכנית החדשה 115,000 נקודות + מיסים.
בדקנו גם את המצב במחלקות היוקרה, ונראה שהמצב שם דומה.
- דובאי במחלקת תיירים פרימיום: כיום 1,250 נקודות (שווה ערך ל-62,500 נקודות אחרי השינוי) + 100-200$, אך במחירון החדש עולה 75,500 נקודות.
- פריז במחלקת עסקים: כיום 2,200 נקודות (שווה ערך ל-110,000 נקודות אחרי השינוי) + 200-300$, אך במחירון החדש עולה 120,000 נקודות.
בחלק מהיעדים ישנה ירידה משמעותית במחירים גם של רכיב הנקודות, בנוסף לביטול תוספת המזומן. כך למשל, כרטיס בונוס לניו יורק בחורף עולה כיום 2,000 נקודות (שווה ערך ל-100,000 נקודות כיום) + 200-300$. במחירון החדש, כרטיס ייעלה 80,000 נקודות, כלומר גם הוזלה של רכיב הנקודות, וגם ביטול רכיב המזומן, הטבה משמעותית לנוסעים.
ברוב המקרים, במיוחד בעונת הקיץ, אפשר לראות עלייה של כ-5,000-10,000 נקודות לכרטיס, שווה ערך ל-100-200 נקודות כיום, אך ביטול רכיב המזומן שנחשב משמעותי למדי, במיוחד ביעדים הרחוקים. באל על ביקשו להדגיש שבחישוב כולל של עלות הנקודות בתוספת המזומן שהייתה נהוגה עד היום, במסגרת התוכנית החדשה חלה הוזלה של הרבה יעדים כמו למשל הוזלה של כ-40% בכרטיסי הבונוס לניו יורק או כ-10% בעלות ללונדון. ומאידך, אף כרטיס לא הפך יקר יותר.
מחזיקי כרטיס FLY CARD יהנו מהנחה של 20% ברכישת כרטיסי בונוס. כמו כן, תהיה עדיין זמינות של כרטיסי בונוס קלאסי מופחת (Mega Saver). מעתה, במקום הנחה קבועה תהיה הנחה משתנה של בין 5% ל-25% ממחיר כרטיס הבונוס, על פי זמינות.
מועדון הנוסע המתמיד ישיקו היום מחשבון דיגיטלי שיציג את מחירי המימוש. במערכת החדשה, הלקוח יוכל לבחור את היעד אליו הוא רוצה לטוס, את המחלקה ואת העונה, ויוצג בפניו מחיר עבור מחזיק כרטיס האשראי FLY CARD ומחיר עבור חברי מועדון שאינם מחזיקים בכרטיס.
באל על מדגישים כי המחירון יתעדכן מידי שלושה חודשים לרכישת טיסות היוצאות מישראל שנה קדימה– מה שיאפשר למועדון לשמור על גמישות ותחרותיות.
צבירה של נקודות
באל על מעדכנים גם אודות מנגנון הצבירה החדש של נקודות בתכנית החדשה. לראשונה, תוקף נקודות של חברי מועדון יהיו ללא הגבלה, לחברים פעילים. כל נקודה שתיצבר בתוכנית החדשה, תהיה תקפה ל- 18 חודשים, כאשר תוקפה יוארך אוטומטית ב-18 חודשים נוספים בכל פעם שחבר מועדון יצבור לפחות נקודה אחת מטיסה או יחויב בכרטיס FLY CARD בסך של לפחות 5,000 ₪, בחודש אחד לפחות במהלך תקופה זו. כמו כן, חברי המועדון יוכלו לצבור נקודות ויהלומים על רכישת המוצרים הנלווים לטיסה כמו הושבה וכבודה נוספת.
מפתח הצבירה החדש:
מעמד | כמות נק’ ל-$1 הוצאה |
מתמיד TL | 6 ( |
כסף SL | 8 |
זהב GL | 9 |
פלטינה PL | 11 |
טופ פלטינה TP | 12 |
מפתח הצבירה למחזיקי פליי קארד ו-פליי קארד פרימיום שונה גם הוא:
- מחזיקי פליי קארד צוברים על כל 5 שקלים = 1 נקודה
- מחזיקי פליי קארד צוברים בגין תשלומי חשכ”ל– על כל 10 שקלים = 1 נקודה
- מחזיקי פליי קארד פרימיום צוברים על כל 4 שקלים = 1 נקודה
- מחזיקי פליי קארד פרימיום צוברים בגין רכישות במט”ח על כל 3 שקלים = 1 נקודה
- מחזיקי פליי קארד פרימיום צוברים בגין תשלומי חשכ”ל על כל 8 שקלים = 1 נקודה
מטבע חדש לחישוב זכאות למעמדות יוקרה: יהלומים
במסגרת התוכנית החדשה, המועדון משיק מטבע חדש ונפרד לחישוב זכאות למעמד – יהלומים. הנקודות יופנו למימוש בלבד והיהלומים להתקדמות למעמדות היוקרה. היהלומים ייצברו במקביל לצבירת הנקודות, כאשר הצבירה תוענק בגין כרטיסי טיסה (לא כולל מסים, היטלים, אגרות ותוספות החלות על הכרטיס) וכן בגין כבודה נוספת, הושבה במושב SPACE .
הצבירה תהיה לפי המפתח הבא:
1 דולר = 1 יהלום
1 דולר = 1.2 יהלומים למחזיקי פליי קארד פרימיום
מחזיקי פליי קארד פרימיום יצברו יהלומים במסגרת חיובים בגין רכישות בכרטיס האשראי, לפי מפתח של 80 ש”ח = 1 יהלום (ניתן לצבור עד 12,000 יהלומים ב-12 חודשים). בנוסף, מחזיקי פליי קארד יהנו מתוספת של 10% מכל הנקודות שיצברו מטיסות, ומחזיקי פליי קארד פרימיום יהיו מתוספת של 20% מהנקודות שיצברו מטיסות.
במקביל, התוכנית תשפר את ספי המעבר בין המעמדות, כך שחברי המועדון יוכלו להגיע למעמד גבוה יותר מהר יותר. כך למשל, בתוכנית הנוכחית כדי להגיע למעמד גולד (זהב) יש לשמור על קצב צבירה שנתי של 1,000 נקודות (שווי ערך לרכישה של 7,000 דולר) ואילו בתוכנית החדשה נדרשים לצבור 6,000 יהלומים (שווי ערך לרכישה של 6,000 דולר).
המעבר ממעמד למעמד בתוכנית החדשה:
מעמד | יהלומים |
כסף SL | 3,000 |
זהב GL | 6,000 |
פלטינה PL | 12,000 |
טופ פלטינה TP | 28,000 |
יש לכם שאלות על התכנית החדשה? מוזמנים לשאול בקהילת חדשות תעופה.
תגובה
לדעתי ישנה טעות בכתבה.
כדי לשמור על המעמד זהב בתוכנית הישנה מקניות בפליי קארד היה צריך להגיע ל2500 נקודות ולא 1000.
היי תודה על הכתבה,
למרות שחרשתי את האתר של אל על, לא מצאתי תשובה ברורה, האם נקודות מטיסה שנצברו למעמד, יקבלו גם כן תוקף חדש, או שישארו באותו תוקף-12 חודשים מהטיסה?
מה נראה לך?
נקודות מעמד יהפכו ליהלומים. אז כדי לחשב את הזכאות למעמד הם יהיו חייבים להמשיך לחשב 12 חודשים אחורה.
מה בנוגע לי שרכשתי כבר כרטיסים לפריז מעבר שנת 2024 האם אני זכאי להטבה
אין השפעה על כרטיסי בונוס שכבר נרכשו
לי אין אמון באל-על! חיכיתי לקנות כרטיסי טיסה ביום הולדתי עם נקודות הנוסעת המתמידה. אל על לא איפשרו זאת כי אין לי כרטיס פליי קארד. ראו הוזהרתם!
אין קשר לטיסה יש לך תאריך שבו קיבלת או האריכו לך את המעמד ,כל הטיסות שהיו 12 חודשים אחורנית נספרים
.ומתחילים לספור מחדש
עושה טעות ורוצה שכולם יעשו טעות ,רק תרויחי לא רק כרטיס בונוס אלא מבצע יום הולדת שנים במחיר אחד
מה לגבי נקודות שמוזילות את מחיר הכרטיס?
מעולם לא קניתי כרטיס בונוס כי לא הגעתי אפילו קרוב לכך במספר הנקודות.
אבל תמיד הוספתי את הנקודות שהיו לי במעמד הקנייה, מה שהוזיל את מחיר הכרטיס באיזה 100-200$.
האם גם זה בוטל?
אם כן, אין כבר שום משמעות לפלייקארד קארד וחבל לשלם עליו דמי כרטיס כשיש כרטיסים אחרים בחינם
קוראים לזה cash&points וזה נשאר גם בתכנית החדשה
לא ביטלו תוספת מזומן כפי שתיארת, מה שביטלו, זאת את האפשרות לשלם במזומן אם חסרות לך נקודות. משמע במידה וחסרות לך נקודות, תצטרך לרכוש מהם נקודות במחיר (הלא משתלם) שהם קבעו.
תוספת בגין מיסי נמל ושאר השיט, נשארת בכל היעדים.
קיצר גם צוברים פחות, וגם משלמים יותר.
זה לא נכון. האפשרות של cash&points נשארה ובכרטיסי הבונוס בוטלה תוספת המזומן ונשאר רק רכיב המיסים.
הי. תודה רבה על הכתבה. איפה מוצאים את טבלת המימוש החדשה, לפי יעדים. למשל כמה נק צריך לכרטיס למינכן בקיץ? תודה!!!
היי, הוספנו את טבלת המחירים לגוף הכתבה
היי דבר ראשון תודה על הכתבה. אחרי שקראתי את כל הדפים של אלעל סופסוף מישהו הסביר הכל בצורה ברורה.
שאלה – האם השינוי בצבירת היהלומים (עד 12000 ברכישות) אומר שאי אפשר להגיע לטופ פלטינה עם רכישות בלבד? זה נראה שהמעמד הזה נהיה בלתי מושג.
נכון, לא ניתן יהיה להגיע מרכישות בלבד
במידה וחסרים לי כ-200 נקודות לעבור מעמד, מה יקרה מה-1/9/23 בתוכנית החדשה?
כלומר, מה ההתייחסות למעבר בין מעמד למעמד על בסיס המצב הקיים?
תודה מראש
החישוב של הנקודות הרגילות הוא כפול 50 וזה יותר קל. אבל החישוב של היהלומים הוא קצת יותר מורכב: מספר הנקודות שהצטברו מרכישות בפליי קארד פרימיום * 2.5 (עד מקסימום של 12,000) + מספר הנקודות הבסיס שצברתם * 7/10 (תלוי אם אתם במעמד רגיל או כסף ומעלה). בחשבון שלך באתר אל על יש פירוט של הנקודות שנצברו, אז אפשר לחשב לפי הנתונים שם את הנקודות שלך בתכנית החדשה. לחלופין אפשר לפנות לאל על במסנג׳ר, יש סיכוי שהנציגים כבר יכולים לראות את הנתון הסופי.
לפי הכתבה לא יתאפשר לרכוש כרטיסים גם בכסף וגם בנקודות?
יתאפשר, המנגנון שנקרא cash&points יישאר גם בתכנית החדשה
שלום
בדרך לטיסה דיברה איתנו לעשות fly card ונקבל ביום הולדת אפשרות לבחור טיסה חינם לכל מקום פלוס חצי מחיר לבן זוג וכל זה ללא נקודות כלל
האם זה נכון כי לא ראיתי היזכור של זה באתר של אלעל ולא במקום אחר
תודה מראד
כן, זה בהחלט קיים וזה אחד מהמבצעים המעניינים של מועדון הנוסע המתמיד שפתוח רק למחזיקי כרטיס האשראי. את הפירוט אפשר למצוא באתר אל על: https://www.elal.com/he/FrequentFlyer/Deals/Pages/Birthday23_2.aspx
האם מי שרוכש כרטיס בונוס לא מקבל יהלומים ונקודות
לא, כרטיסי בונוס לא מזכים בנקודות/יהלומים
עוד שאלה למרות שזה לא מזכה בנקודות ויהלומים האם זה נחשב מקטע של טיסה אם יש לי 8 מקטעים וחסרים לי 2 לעבור מעמד
גם לא לדעתי
Comments are closed.