עונת השיא בענף התעופה נמצאת בעיצומה ובנתב״ג מדווחים על כך שבחודש אוגוסט נרשם שיא כל הזמנים בתנועת הנוסעים עם למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים. זאת כאשר הזמן הממוצע לנוסע, מהכניסה לטרמינל ועד הדיוטי, עומד על 34 דקות בממוצע בלבד

בחודש אוגוסט צפוי להישבר שיא כל הזמנים בתנועת הנוסעים החודשית בנתב”ג. בכל אחד מימי אוגוסט יעברו בשדה התעופה, בממוצע, כ-100 אלף נוסעים ובסך הכל צפויים לעבור בנתב”ג במהלך החודש למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים. גידול של כ-24% לעומת אוגוסט בשנה הקודמת.

סה״כ במהלך חודשי הקיץ, מיולי ועד סוף אוגוסט, יעברו בנתב”ג למעלה מ-5.3 מיליון נוסעים, מתחילת השנה למעלה מ-15 מיליון נוסעים וסה״כ כ-25 מיליון נוסעים במהלך השנה כולה. הגידול המרשים מגיע לאחר שנות הקורונה, עשור להסכמי השמיים הפתוחים ושלוש שנים להסכמי אברהם.

כזכור, בנוסף למספר חברות שכבר החלו לפעול בנתב״ג בחודשים האחרונים כמו איסלנד אייר, בחודשים הקרובים צפויות להצטרף חברות נוספות כמו אייר אסטנה שתפעיל טיסות ישירות לקזחסטאן ויורווינגס עם טיסות ישירות לדיסלדורף. עם זאת, כפי שדיווחנו מוקדם יותר, בשדה התעופה רמון צפויה פעילות חלשה מאוד ביחס לשנה הקודמת ככל הנראה בשל ביטול תכנית המענקים של משרד התיירות.

למרות הזינוק הגדול במספר הנוסעים, משך הזמן שלוקח לנוסע לעבור את הליכי הרישום לטיסה התקצר. מבדיקת זמני השירות בנתב”ג עולה כי הזמן הממוצע של כל הליך הרישום לטיסה בחודשים יולי ואוגוסט עמד על כ-34 דקות בלבד. המדידה כוללת את הליך הבידוק הביטחוני, הליך הרישום לטיסה (צ’ק אין), מסירת המזוודות, הליך בידוק כבודת היד והליך בקרת הדרכונים. עבור נוסעים שביצעו את הליך הרישום לטיסה מהבית והגיעו לשדה עם טרולי בלבד, ארך ההליך כולו 17 דקות בלבד. ברשות שדות התעופה מציינים כי קיצור הזמנים התאפשר בזכות היערכות מיוחדת שכלל הגדלת מערך העובדים בנתב״ג  וכן שימוש בקיוסקים לביצוע צ’ק אין ומשלוח מזוודות עצמאי.

לקראת השיאים הצפויים בנתב”ג בשבוע האחרון של החופש הגדול, וכן לקראת תקופת החגים, ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לבצע צ’ק אין מהבית במידת האפשר, לבדוק היטב מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה ולהגיע לנתב”ג שלוש שעות לפני הטיסה. ברש”ת ממליצים להגיע לנתב”ג בתחבורה ציבורית, תוך מתן עדיפות לרכבת ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *